2109
حمایت از همسرتان در دوران بارداری

حمایت از همسرتان در دوران بارداری

1400/10/05 بازدید1470

حمایت از همسرتان در دوران بارداری او کار بسیار مهمی است. بارداری و زایمان می‌تواند هم از نظر جسمی و هم از نظر عاطفی خسته‌کننده باشد، بنابراین کمک به او می‌توانید مفید باشد.

 اوایل بارداری:

معمولاً بهتر است تا پایان سه ماهه اول، بارداری را به افراد دیگر اعلام نکنید. با همسرتان به ملاقات پزشک بروید یا با هم به وسایل کودک نگاه کنید. صحبت کردن در مورد احساسات به هر دوی شما کمک می‌کند تا با احساساتی که حاملگی می‌تواند به همراه داشته باشد مقابله کنید. شریک زندگی شما ممکن است علائمی مانند نوسانات خلقی و تهوع صبحگاهی را تجربه کند. شما می‌توانید با تشویق او به خوردن غذا به همسرتان کمک کنید. به طور معمول داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری خوب است، به شرطی که هم شما و هم همسرتان آن را دوست داشته باشید. اگر شریک زندگی شما خونریزی دارد یا مشکلات دیگری وجود دارد ممکن است به شما توصیه شود که رابطه جنسی نداشته باشید. شما می‌توانید با صبور بودن و یافتن راه‌های دیگر برای صمیمیت مانند بوسیدن، در آغوش گرفتن و ماساژ از او حمایت کنید.

 

سه ماهه دوم:

سه ماهه دوم زمانی است که باید به طور جدی در مورد مسائل مالی، رابطه و اراده فکر کنید. برقراری ارتباط صریح و صادقانه با همسرتان به ایجاد رابطه مثبتی که به عنوان والدین نیاز دارید کمک می‌کند. در این زمان می‌توانید با کمک به او برای داشتن یک بارداری سالم از جمله تغذیه سالم، انجام فعالیت بدنی، کاهش مصرف الکل و ترک سیگار از شریک زندگی خود حمایت کنید.

هنگام تولد:

می‌توانید با برنامه‌ریزی برای زمان زایمان او و تحقیق در مورد بهترین راه برای رسیدن به بیمارستان آماده شوید. وقتی زمان زایمان نزدیک است، مطمئن شوید که همه چیز‌هایی را که نیاز دارید آماده کردید زیرا زایمان می‌تواند مدت زیادی طول بکشد. در طول زایمان نقش شما به عنوان یک شریک زندگی حمایت از همسرتان است. شما می‌توانید با نفس عمیق کشیدن و ماساژ دادن به همسرتان برای راحتی بیشتر کمک کنید. سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و اگر همه چیز طاقت‌فرسا شد نفس عمیق بکشید. ممکن است هنگام تولد نوزاد از شما خواسته شود که بند ناف را ببرید. شما می‌توانید با در آغوش گرفتن نوزاد در کنار پوست خود فوراً با او ارتباط برقرار کنید.

 

 احساسات شما در دوران بارداری:

برخی از افراد احساس می‌کنند که در طول بارداری کنار گذاشته شده‌اند. اگر در قرار‌های پزشکی او شرکت نکنید ممکن است احساس طرد شدن کند و این احساس را داشته باشد که شما کودک را بیشتر از او دوست دارید. مادران همچنین می‌توانند افسردگی و اضطراب را در دوران بارداری تجربه کنند. اگر قبلاً این شرایط را داشته‌اید یا اگر شریک زندگی‌تان افسردگی یا اضطراب داشته باشد بیشتر در معرض خطر هستید. مهم است که از خود مراقبت کنید تا بتوانید از خانواده خود مراقبت کنید. این بدان معناست که مراقب سلامت جسمی و روانی خود باشید، با دیگران صحبت کنید و بر رابطه خود تمرکز کنید.

 

منبع:

www.pregnancybirthbaby.org.au

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها