2109
سقط جنین خطر افسردگی زنان را دو برابر می‌کند

سقط جنین خطر افسردگی زنان را دو برابر می‌کند

1400/09/15 بازدید380

زنانی که در سنین پایین دچار سقط جنین شده‌اند یا نوزادشان را از دست داده‌اند دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند. سقط جنین و از دست دادن نوزاد خطر ابتلا به افسردگی را در زنان دو برابر می‌کند. سلامت روان به طور کلی موضوع بسیار مهمی است و هنوز هم نیاز به توجه بیشتری دارد. این شامل سلامت روانی قبل از زایمان، پس از زایمان و مادر می‌شود و همه این‌ها می‌تواند بر یک زن تأثیر بگذارد.
زنی که نوزاد خود را از دست می‌دهد در معرض خطر بیشتری از مشکلات سلامت روانی است. یک مطالعه جدید برای بررسی افزایش خطر خاص برای زنانی که نوزاد خود را از دست داده‌اند انجام شد که تقریباً دو برابر بود. زنانی که در سنین پایین دچار سقط جنین شده‌اند یا نوزادشان را از دست داده‌اند دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند. یک مطالعه نشان داد که چگونه از دست دادن یک کودک بین بارداری تا یک ماهگی و چگونه بر نتایج سلامت روان تأثیر بگذارد. نتایجی که آن‌ها به دنبال آن بودند عبارت بودند از اضطراب، افسردگی و اختلال استرس پس از سانحه بود. آن‌ها همچنین به زنانی نگاه کردند که از دست دادن را تجربه نکردند اما زایمان سختی داشتند.

این مطالعه نشان داد که نه تنها خطر اضطراب و افسردگی بیشتر است بلکه این شرایط سلامت روان در زنان از همه موقعیت‌های اجتماعی یافت می‌شود. حاملگی و از دست دادن نوزاد را می‌توان به عنوان یک سانحه طبیعی در نظر گرفت و این چیزی است که همه زنان می‌توانند از آن رنج ببرند محققان بیان می‌کنند که فرصت‌هایی برای تحقیقات بیشتر وجود دارد.

 

منبع:

www.babygaga.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها