2109
۵ نکته برای مدیریت رفتارهای شدید دانش آموزان

۵ نکته برای مدیریت رفتارهای شدید دانش آموزان

1400/08/13 بازدید2256

برخورد با رفتارهای شدید دانش آموزان می‌تواند برای معلمان یک تجربه دلسردکننده باشد و انتشار رفتارهای کوچک قبل از تبدیل شدن آن‌ها به مشکلات بزرگ مستلزم ایجاد تعادل ماهرانه در پنهان کردن احساسات شما و استفاده از تکنیک‌هایی برای کاهش رفتار است. امروز هم ۱۳ آبان و روز دانش آموز است. در اینجا نکاتی درباره نحوه برخورد با رفتارهای چالش برانگیز دانش آموزان و بازگشت به کلاس آمده است.

- علت را بدانید:

رفتار یک نوع ارتباط است، بنابراین در نظر بگیرید که چه چیزی می‌تواند باعث رفتارهای مخرب شود. تعیین علت می‌تواند به معلمان کمک کند تا نیازهای دانش آموزان را برطرف کنند، در حالی که در کنترل هستند و از تقویت رفتار ناخواسته اجتناب می‌کنند. در حالی که نوع رفتار ممکن است متفاوت باشد، عملکرد رفتارها معمولاً یکی از دو هدف را انجام می‌دهد: جلب چیزی (یعنی توجه) یا اجتناب از چیزی (یعنی کار). به عنوان مثال دانش آموزی که دائماً در کلاس شما اختلال ایجاد می‌کند ممکن است نیاز به توجه را برطرف کند.

- از مشاور مدرسه کمک بگیرید:

اکثر مدارس دارای مشاورانی هستند که در کار با دانش آموزانی که مشکلات رفتاری دارند تخصص دارند. اگر با رفتارهای شدید دانش آموزان روبرو هستید به دنبال این افراد باشید و از آن‌ها مشاوره بخواهید.

- به یاد داشته باشید که آرامش خود را حفظ کنید:

سکوت یکی دیگر از ابزارهای کاهش تنش است. اگر دانش آموزی شما را به چالش می‌کشد سعی کنید حدود ۱۰ ثانیه در سکوت منتظر بمانید و ببینید آیا دانش آموز تسلیم می‌شود.

- برنامه داشته باشید و به آن پایبند باشید:

هر معلم باید برنامه‌ای برای برخورد با دانش آموزان داشته باشد. بنابراین معلمان باید محدودیت‌های مشخصی را که به طور مداوم اعمال می‌شود تعیین کنند. چه یک سیستم رفتاری مثبت، پاداش یا اعتصاب باشد، شما به یک سیستم مدیریت کلاس نیاز دارید تا به رفتارهای مثبت پاداش دهید و رفتارهای غلط را مجازات کنید. اطمینان حاصل کنید که برنامه شما واضح است و دانش آموزان از پیامدهای‌عدم پیروی از آن آگاهی کامل دارند. اما مهم‌تر اینکه به برنامه خود پایبند باشید این است که قوانین خود را به طور مداوم اجرا کنید، در غیر این صورت دانش آموزان به سرعت می‌آموزند که می‌توانند با رفتارهای نادرست در کلاس درس شما کنار بیایند.

- با پدر و مادر دانش آموز صحبت کنید:

در صورت وقوع یک حادثه خشونت‌آمیز دانش آموز را بخواهید و از مدیریت مدرسه درخواست کمک کنید. اگر نمی‌توانید دانش آموز را آرام کنید ممکن است لازم باشد برای محافظت و ایمنی همه کلاس را از دانش آموز دور کنید یا با پدر و مادر آن دانش آموز صحبت کنید. پس از حادثه به خود و دانش آموزان خود زمان دهید تا آرام شوند. نفس بکشید و آرامش خود را به دست آورید.

 

منبع: www.wgu.edu

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها