2109
اضطراب جدایی چیست؟

اضطراب جدایی چیست؟

1400/08/03 بازدید3034

اضطراب جدایی یک مرحله رشدی بسیار طبیعی است. این مجموعه‌ای از احساسات عصبی، نگران کننده و گریه است. وقتی کودکی اضطراب جدایی را تجربه می‌کند ممکن است گریه کند، فریاد بزند، به شما بچسبد، سرش را تکان دهد یا صورت خود را پنهان کند وقتی کسی که او را نمی‌شناسد به او نزدیک می‌شود.

 

علائم اضطراب جدایی در نوزادان چیست؟

احتمالاً این مرحله را از دست نخواهید داد اما در اینجا چند روش وجود دارد که می‌توانید بدانید کودک شما اضطراب جدایی دارد:

- لحظه‌ای که او را به شخص جدیدی تحویل می‌دهید نگران و گریه می‌کند

- ممکن است از آغوش یک غریبه دور شوید و دستان خود را به سمت شما بکشد

- ممکن است در خواب مشکل داشته باشد یا از خوابیدن خودداری کند

- ممکن است در طول شب با گریه از خواب بیدار شود

اضطراب جدایی در نوزادان از چه زمانی شروع می‌شود؟

برای برخی از نوزادان ۹ ماهگی نقطه پایینی برای این احساسات ترسناک و جیغ جیغ است و برای برخی دیگر اوج ممکن است در هر بازه زمانی ۱۰ تا ۱۸ ماه رخ دهد.

 

علت ایجاد اضطراب جدایی در نوزادان چیست؟

وجود اضطراب جدایی در نوزادان در واقع یک چیز خوب است اگرچه تمرکز بر این واقعیت هنگامی که کودک شما در گوش شما گریه می‌کند دشوار است. هنگام خروج از اتاق هیاهو و گریه نوزاد شما به این معنی است که او پیوند قوی و احساس دلبستگی به شما دارد. از آنجا که نوزادان تجربه وسیعی ندارند هر شخص یا مکان جدیدی می‌تواند احساس ناامنی کند یا حداقل مأیوس کننده باشد. فرزند شما در حال درک است که شما مراقب اصلی او هستید و وقتی شما رفتید او ناراحت می‌شود. به علاوه نوزادان نمی‌توانند زمان را بگویند بنابراین او نمی‌داند که رفتن شما فقط برای یک فنجان قهوه سریع با یک دوست است.

 

نحوه کنترل اضطراب جدایی در نوزادان به چه صورت است؟

- ترک کردن را تمرین کنید:

اگر یک یا دو ساعت استراحت کنید می‌توانید اضطراب خود را تسکین دهید و به این ترتیب شما (و کودک خود) به این واقعیت عادت می‌کنید.

- یک میان وعده ارائه دهید:

گرسنگی ممکن است اضطراب جدایی را بدتر کند بنابراین اگر بتوانید بلافاصله بعد از پرستاران نوزاد یا خوردن غذا برنامه خود را برای خروج برنامه ریزی کنید ممکن است به شما کمک کند.

- مختصر خداحافظی کنید:

خداحافظی را بدون اشک و کوتاه انجام دهید (هنگامی که دوباره برگشتید زمان زیادی برای اتصال مجدد خواهید داشت) اما خداحافظی کنید و این قسمت را نادیده نگیرید.

- یک روال معمول ایجاد کنید:

نوزادان برای حمام کردن، زمان خواب و موارد دیگر بر اساس یک الگوی خاص رشد می‌کنند بنابراین هنگام ترک و بازگشت آن را ایجاد کنید.

چطور با اضطراب نوزاد در شب مقابله کنیم؟

نوزاد بین ۸ تا ۱۲ ماهگی نیز ممکن است شب‌ها با بیدار شدن و فریاد زدن برای شما علائم اضطراب جدایی را نشان دهد. برای مقابله با اضطراب جدایی شبانه می‌توانید پیش نوزاد خود بروید و با کلمات آرامش بخش او را مطمئن کنید اما از بلند کردن او صرف نظر کنید. نوزاد در این سن نیز ممکن است دچار رگرسیون خواب شوند که می‌تواند ناشی از اضطراب جدایی باشد.

 

منبع: www.whattoexpect.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها