2750
بهترین پوشش برای کف اتاق کودک؛ موکت بخریم یا فرش؟

بهترین پوشش برای کف اتاق کودک؛ موکت بخریم یا فرش؟

1400/02/05 بازدید3902

اگر شما هم یک کوچولو در راه دارید و یا اتاق جداگانه‌ای را به کودکان خود اختصاص داده‌اید حتماً از خود سوال کرده‌اید که بهترین پوشش برای کف اتاق کودک چیست؟ بدیهی است که افراد مختلف ممکن است بسته به سلیقه، بودجه و حتی متراژ اتاق کودکشان پاسخ‌های متفاوتی به این سوال بدهند. اما واقعیت امر این است که توجه به نوع کفپوش اتاق کودک، موضوع بسیار مهمی است پس بهتر است تا جای ممکن در آن سلیقه‌ای عمل نکنید. ما در این مطلب با بررسی مهمترین نکات در این زمینه به شما می‌گوییم که به هنگام خرید کفپوش باید به چه چیزهایی توجه کنید؛ با ما همراه باشید.

کفپوش اتاق کودک باید چه جنسی داشته باشد؟
در بازار کفپوش‌های متعددی از جنس فوم، موکت، قالیچه و فرش وجود دارد که به طور ویژه برای کودکان طراحی شده‌اند. اما همه چیز به طرح و نقش کفپوش‌ها خلاصه نمی‌شود و اگر شما به دنبال خرید بهترین پوشش برای کف اتاق کودک خود هستید باید به معیارهای بیشتری توجه کنید. مهمترین این معیارها که در ادامه آنها را شرح می‌دهیم توجه به سن کودک، رنگ فرش، میزان گرما و راحتی و جنس آن است.

فراموش نکنید کفپوشی که برای اتاق کودک خود خریداری می‌کنید ممکن است تا مدتها بدون تغییر در همان اتاق باقی بماند. از این رو بهتر است در مقابل هزینه‌ای که برای خرید آن می‌پردازید مسئولانه‌تر عمل کنید و به جزئیات بی توجه نباشید.


معیارهایی که بهتر است در خرید کفپوش اتاق کودک به آنها توجه کنید
در ابتدا سن کودک خود را در نظر بگیرید تا بتوانید ساده‌ و سریع‌تر، موارد بهداشتی و خطرات را بررسی کنید. به طور مثال اگر کودک شما خردسال است و به تازگی چهاردست و پا راه رفتن را یاد گرفته، باید در انتخاب جنس کفپوش دقیق‌تر عمل کنید. چرا که اگر کفپوش جنس مناسبی نداشته باشد تماس مداوم آن با پوست کودک شما می‌تواند به او آسیب بزند.
البته نرم بودن را نمی‌توان در این میان به عنوان اولویت اصلی بررسی کرد. چرا که کفپوش‌های فومی هم لطافت خاص خود را دارند و به اندازه‌ای نرم هستند که به کودک آسیب نزنند. اما این نوع کفپوش‌ها بهتر است که بیشتر در فضاهای باز و محیط بازی کودکان به کار گرفته شوند و در دسته‌بندی بهترین پوشش برای کف اتاق کودک قرار نمی‌گیرند.



راحتی و گرما نیز از جمله موارد مهمی است که بهتر است مورد توجه قرار بگیرد. فراموش نکنید که اگر پوشش کف اتاق کودک شما از ضخامت مناسبی برخوردار نباشد نمی‌تواند مثل یک عایق عمل کرده و اتاق را گرم کند. این ویژگی حتی در میزان انتقال صدا به طبقات دیگر نیز مهم است. بنابراین اگر در طبقات بالایی یک آپارتمان سکونت دارید بد نیست به خرید فرش برای اتاق کودک خود به عنوان یک گزینه مناسب فکر کنید.

مزایای استفاده از فرش اتاق کودک
شاید تصور کنید که فرش کودک تفاوت چندانی با فرشی که در اتاق خواب یا پذیرایی از آن استفاده می‌کنید، ندارد. اما جالب است بدانید این نوع فرش علاوه بر طرح مدرن و فانتزی خود ویژگی‌های دیگری نیز دارد که آن را برای استفاده در اتاق کودک مناسب می‌کند.

به طور مثال این نوع فرش‌ها اغلب از نخ اکرلیک ترک بافته می‌شوند. مزیت استفاده از اکرلیک در فرش کودک این است که این نوع نخ، پرز نمی‌دهد و ضد باکتری است. از این رو می‌توانید بدون اینکه نگران حساسیت احتمالی کودک خود به بافت فرش باشید، به او اجازه بازی کردن یا خوابیدن بر روی آن را بدهید.
اغلب فرش‌های کودک 400 شانه هستند و با تراکم 960 تولید شده‌اند از این رو تفاوت‌هایی با
فرش ماشینی 1500 شانه دارند. این نوع فرش‌ها همچنین پرزهای کوتاهی دارند که احتمال گم شدن وسایل ریز را کاهش می‌دهد. فراموش نکنید که اگر فرش را به عنوان بهترین پوشش برای کف اتاق کودک خود در ابعاد مناسب خریداری کنید، به راحتی می‌توانید آن را نظافت کرده و یا بشویید.

چه دلایلی باعث می شود تا از موکت در اتاق کودک استفاده نکنیم؟

در مورد مزایای خرید فرش اتاق کودک در بالا صحبت کردیم اما آیا می‌دانید چه دلایلی باعث می‌شود تا از موکت در اتاق کودک استفاده نکنیم؟ اغلب موکت‌ها به دلیل نوع بافتی که دارند به راحتی گرد و خاک را به خود جذب می‌کنند. این نوع کفپوش‌ها نسبت به فرش‌ها سخت‌تر شسته می‌شوند. از این رو چندان انتخاب مناسبی برای اتاق کودک به شمار نمی‌آیند. نکته دیگری که در خصوص موکت‌ها وجود دارد، این است که طرح و رنگ این نوع از کفپوش نسبت به فرش‌ها کمتر است. از این رو شاید نتوانید با خرید یک موکت همخوانی لازم را با سایر وسایل کودکتان در اتاق ایجاد کنید.

در این میان نوع پرز بلند موکت‌ها هر چند که ظاهر دل‌ فریبی دارند اما بهترین مکان برای گم شدن خرده ریزه‌ها هستند. این نوع موکت‌ها حتی برای کودکان خردسال یک نوع خطر محسوب می‌شوند. چرا که کودکان تمایل دارند هر چیز جدیدی که پیدا می‌کنند را با دهان خود کشف کنند. این موضوع هم، خود احتمال خفگی یا وارد شدن میکروب به بدن کودک را بالا می‌برد.




به سلیقه کودک خود احترام بگذارید
تا اینجا گفتیم که چطور باید بهترین پوشش برای کف اتاق کودک خود را از نظر بهداشت، نرمی و زبری و جنس بررسی کنید. اما فراموش نکنید که اگر کودک شما در سنی قرار دارد که تفاوت‌ها را متوجه می‌شود باید سلیقه او را نیز در این مورد در نظر بگیرید. احترام گذاشتن به سلیقه کودک، به شکل گرفتن درست هویت او کمک می‌کند. از این رو بهتر است مهمترین عنصر در اتاق یعنی کفپوش را با سلیقه او خریداری کنید.
البته اگر نگران هستید که این کار به انتخاب درستی منجر نشود، می‌توانید چند گزینه نهایی را به او پیشنهاد بدهید. بدین ترتیب کودک شما می‌تواند از میان کفپوش‌هایی که همگی کارایی و مشخصات مناسبی دارند، گزینه‌ای را انتخاب کند که به سلیقه او نزدیکتر است.

برای اینکه فرایند خرید ساده‌تر باشد و در مدت زمان کوتاهتری به انجام برسد، می‌توانید از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر برای خرید فرش اتاق کودک استفاده کنید. با این کار شما این امکان را دارید تا در زمان کمتری گزینه‌های متعددی را بررسی کنید و فقط با نشان دادن عکس‌ها به کودک خود از او برای انتخاب کمک بگیرید.

ما به شما خرید از فروشگاه اینترنتی فرش دیوان را پیشنهاد می‌کنیم. این فروشگاه با ارائه بهترین جنس فرش ماشینی، یکی از انتخاب‌های استاندارد برای خرید فرش کودک است. این فروشگاه همچنین ارسال رایگان به تمام نقاط ایران را دارد. برای دیدن طرح‌های جدید و متنوع این فروشگاه همین حالا به سایت فرش دیوان مراجعه کنید.
 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

بدون رییس جمهور چه خواهد شد؟

نوشته

1 روز پیش
|
8957 بازدید

چه آبمیوه‌هایی برای نوزادان بهتره؟

نوشته

1 هفته پیش
|
8638 بازدید

نی نی کست

نوشته

3 روز پیش
|
5423 بازدید