2109
درباره سقط جنین بیشتر بدانید

درباره سقط جنین بیشتر بدانید

1399/12/23 بازدید2068

سقط جنین به از دست دادن خود به خود و ناگهانی جنین گفته میشود و یکی از مشکلاتی است که در بارداری اتفاق می‌افتد. از لحاظ پزشکی به بیرون افتادن جنین از رحم سقط گفته میشود که در هفته ۲۴ ام یا قبل از آن اتفاق می‌افتد.

 

چه چیزی باعث میشود تا جنین سقط شود؟

سقط جنین به دلایلی مانند ژنتیک و ناهنجاری‌های کروموزومی اتفاق می افتد و باعث میشود جنین رشد نکند. عواملی مانند: دیابت کنترل نشده ، قرار گرفتن در معرض عوامل سمی ، ناهنجاری های رحم ، داروها ، سیگار کشیدن ، الکل میتوانند باعث سقط شوند.

ترومبوفیلی یک بیماری خونی است که باعث میشود جنین سقط شود.

سقط جنین چه عوارضی دارد؟
 

  • خونریزی

سقط جنین باعث میشود تا جنین از رحم خارج شود. خونریزی سقط از لکه بینی شروع و به خونریزی ختم میشود. این خونریزی طی دوهفته  ادامه دارد و جای نگرانی نیست. اگر که خونریزی تان بیشتر از دو هفته طول کشید و قطع نشد حتما به پزشک مراجعه کنید.
 

  • عفونت
اتساع و کورتاژ یک نوع جراحی است که برای برداشتن جنین از رحم و جلوگیری از عفونت ها انجام میشود. شما با مصرف آنتی بیوتیک میتوانید از عفونت ها جلوگیری کنید. اگر که جنین داخل رحمتان بماند باعث میشود ترشح واژن و لگن درد داشته باشید. اگرکه درد و خونریزی طولانی شد و تب داشتید به پزشک مراجعه کنید.

 

  •  درد
بعد از سقط به دلیل انقباضات دچار درد میشوید که طبیعی است. اتفاقاتی که داخل رحمتان می‌افتد باعث میشود دل درد شدید داشته باشید که این دردها ممکن است به جاهای دیگر بدنتان مخصوصا کمرتان سرایت کند.

 

 وضعیت رحم پس از سقط چگونه است؟

بعد از سقط رحم تان باز است و دوهفته طول میکشد تا بسته شود و مثل روز اول شود. سقط ممکن است دردناک باشد و شما احساس گرفتگی کنید و دو تا چند هفته ادامه داشته باشد و توی این حالت بدنتان دچار خونریزی شدید و درد میشود. نگران نباشید چون بعد از اینکه رحم تان به حالت اول برگشت خونریزی هم قطع میشود.
 


مراقبت های لازم از جسم بعداز سقط:

  • مراقبت از خود

بعد از سقط برای بهبودی خود به استراحت نیاز دارید. البته ممکن است خوابیدن برایتان سخت باشد و فکرتان درگیر اتفاقی که افتاده باشد. برای اینکه راحت بخوابید قبل از خواب یک لیوان شیر گرم بخورد و سعی کنید برای بهترشدن حالتان ورزش سبک انجام دهید.
 

  •  استفاده از دارو

بعد از سقط دچار درد میشوید البته به نوع سقط شما بستگی دارد. شما میتوانید با مصرف داروهایی مثل ضد اسپاسم  و ضد درد مانند سیکلوپام و بوسکوپان دردتان را کاهش دهید. البته بهتر است قبل از خوردن داروها با پزشکتان مشورت کنید تا مشکلی برایتان پیش نیاید

 

  •  دمای بدنتان را کنترل کنید

به مدت ۵ روز دمای بدنتان را کنترل کنید و آن را یادداشت کنید. اگر که دید درجه بالا رفته با پزشک تماس بگیرید. زیرا ممکن است عفونت هایی داخل بدنتان باشد که باعث شده تب داشته باشید.

 

  • از کمپرس سرد و گرم استفاده کنید
بیشتر خانم ها بعد از سقط سردرد می‌گیرند. شما میتوانید با استفاده از کمپرس دل درد و سردردتان را کاهش دهید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها