2109
پرداخت 90 درصدی هزینه‌های درمان ناباروری در مراکز دولتی

پرداخت 90 درصدی هزینه‌های درمان ناباروری در مراکز دولتی

1393/05/15 بازدید1035

 سلامت نیوز: حدود ۳ میلیون زوج ایرانی نابارور هستند، اغلب آنها درمان می‌شوند اگر توان مالی پرداخت هزینه‌های میلیونی آن را داشته باشند، حالا یک نماینده مجلس از تأمین اعتبار پرداخت ۹۰درصد هزینه این درمانها در مراکز دولتی سخن می‌گوید.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، داشتن فرزند اولین خواسته هر زوج است، خواسته ای که حق هر خانواده است، اما گاهی یکی از والدین یا هر دو نابارور است، اینجاست که پایش به مراکز درمان ناباوری باز می شود. باید دست به جیب شود، آن هم میلیونی حالا اگر پول کافی نداشته باشد باید قید بچه را هم بزند.

اما اکنون که افزایش جمعیت سیاست کلان ملی کشور ماست و، همه دستگاههای اجرایی و سیاستگذار وظیفه دارند، تا از این خانواده ها حمایت کنند و هزینه درمان ناباروری را به حداقل و حتی در حد رایگان برسانند، تا دیگر هیچ کس برای بچه دار شدن دغدغه پول نداشته باشد.
 
 

پرداخت 90 درصدی هزینه‌های درمان ناباروری در مراکز دولتی

 

 


محمد حسین قربانی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان می‌گوید: با توجه به اینکه جمعیت قابل توجهی در کشور نابارور هستند و هزینه‌های درمان ناباروری مشکلاتی برای این افراد به وجود آورده است از حدود 3 ماه پیش در قالب سند تحول سلامت خدمات ناباروری با فرانشیز 10 درصد در مراکز دولتی انجام می‌شود. همچنین این خدمات در مراکز خصوصی با فرانشیز 30 درصد لحاظ می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان ادامه می‌دهد: با توجه به اینکه خدمات بیمه‌ای تا 3 ماه پیش پوششی برای درمان ناباروری به ویژه در مورد درمان‌ها و جراحی‌های پیشرفته نداشته است این طرح گام مهمی در زمینه باروری و افزایش جمعیت است.

وی تأکید می‌کند: خدمات درمان ناباروری با فرانشیز 10 درصد در مراکز دولتی برای همه انواع درمان‌ها است.

وی خاطر نشان می‌کند: در صورتی که تجمیع بیمه‌ها در قالب یک صندوق با عنوان بیمه ایرانیان تشکیل شود شرایط بهتر نیز خواهد شد. در حال حاضر برخی نهادها و سازمان‌ها حمایت‌های خاصی از پرسنل و خانواده‌های تحت تکفل آنها دارند و وظیفه دولت و مجلس است که از سایر مردم حمایت کند.

محمد‌حسین قربانی همچنین از برنامه ریزی برای پرداخت هزینه‌های درمان ناباروری در مراکز دولتی با فرانشیز 10 درصد سخن گفت.

همچنین عبدالرحمان رستمیان، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز از بررسی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در کمیسیون‌های مختلف خانه ملت به ویژه کمیسیون بهداشت و درمان خبر می‌دهد، اما درباره جزئیات آن چیزی به زبان نمی‌آورد.

وی می‌افزاید: سه‌شنبه هفته آینده طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در صحن مطرح و در صورت موافقت برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌ها ارجاع داده می‌شود.
 
 
منبع: سلامت نیوز

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها