2109
دل شکسته خطر مرگ را افزایش می‌دهد

دل شکسته خطر مرگ را افزایش می‌دهد

1397/02/19 بازدید497
نی نی سایت: چند سالی است که دانشمندان ثابت کرده‌اند دل شکستگی واقعا قلب را تحت تاثیر قرار داده و حتی می‌تواند خطر مرگ را به دنبال داشته باشد. اما حالا محققان دانشگاه رایس تگزاس با بررسی دیگری متوجه شده‌اند در 6 ماه اول مرگ یکی از زوج‌ها، ریسک مرگ دیگری بر اثر حمله قلبی در آنها تا 41 درصد افزایش می‌یابد.
از دست دادن همسر معمولا شرایط پر استرسی است و می‌تواند خطرات منفی بر سلامت فرد بگذارد. به همین خاطر تحقیقات در این زمینه ادامه دارد تا تمام جزئیات آن مشخص شود.
حالا پژوهش اخیر ارتباط تازه‌ای بین عزاداری و سطح بالاتری از «سیتوکین‌ها» و تغییر ضربان قلب کشف کرده است؛ سیتوکین‌ها دسته‌ای از مولکول‌های پروتئینی محلول در آب هستند که از یاخته‌های گوناگون و بیشتر در پاسخ به یک تحریک٬ ترشح می‌شوند و وظیفه انتقال پیام بین یاخته‌ها را برعهده دارند. پی‌آمد حضور سیتوکین٬ تغییر در رفتار سلول‌های دارای گیرنده سیتوکین ترشح شده از جمله رشد، تغییر یا مرگ یاخته است.
حالا به نظر می‌رسد از دست دادن همسر تاثیر قابل توجهی بر سلامت زوج او می‌گذارد و احتمال مرگ او، مدتی بعد از مرگ همسرش، بیشتر می‌شود.
به گفته پروفسور کریس فاگوندس، در 6 ماه اول بعد از مرگ همسر، احتمال مرگ زوج باقیمانده تا 41 درصد افزایش می‌یابد که 53 درصد این مقدار با افزایش بیماری قلبی عروقی رخ می‌دهد.

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

3 هفته پیش
|
15772 بازدید

شنبه ها شنیدنی‌ست...

نوشته

4 روز پیش
|
3900 بازدید