2109
استرس موهایتان را خاکستری می‌کند

استرس موهایتان را خاکستری می‌کند

1397/02/18 بازدید772
نی نی سایت: اگر فکر می‌کنید موهایتان به خاطر استرس شغلی، خانوادگی یا روابط اجتماعی‌تان سفید شده است، کاملا حق دارید. محققان می‌گویند استرس واقعا می‌تواند یک گرد نقره‌ای روی موهایتان بپاشد؛ درست مثل جورج کلونی یا فلیپ اسکافیلد.
اما محققان متوجه شده‌اند وقتی بدن دچار استرس می‌شود- مثلا وقتی بیماری جدی یا شوک دیگری به بدن وارد می‌شود- تاثیری دوگانه ایجاد می‌شود. همانطور که بدن‌مان آماده پاسخ دفاعی می‌شود، تغییراتی در سلول‌های فولیکول‌های مو که مسئول تولید رنگ هستند، آغاز می‌شود.
همین تغییر است که باعث می‌شود موهایمان نقره‌ای یا خاکستری شود.
پژوهشگران دانشگاه آلابانا، بیرمنگهام بین ژن‌هایی که رنگ مو را کنترل می‌کنند و ژن‌هایی که به بدن اعلام می‌کنند حالا وقت مبارزه با یک عفونت است، رابطه‌ای «شگفت‌انگیز» کشف کرده‌اند.
این ژن‌ها همانطور که رنگ موهایمان را «خاموش» می‌کند، می‌تواند رنگ پوست‌مان را هم خاموش کنند و منجر به بیماری «ویتیلیگو» شود؛ همان بیماری پوستی که مایکل جکسون یکی از مشهورترین مبتلایانش بود و البته بسیاری دیگر از افراد هم از آن رنج می‌برند.
به گفته این متخصصان، با یافته اخیر علت خاکستری شدن موها را کشف شده و امیدوارند بتوانند با کمک این یافته راهی برای بهبود بیماری رنگدانه‌های بافت پوست که سیستم ایمنی داخلی در آن دخیل است (ویتیلیگو)، پیدا کنند.

منبع: MailOnline

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

3 هفته پیش
|
15772 بازدید

شنبه ها شنیدنی‌ست...

نوشته

4 روز پیش
|
3900 بازدید