2109
بررسی علل و درمان تپش قلب در بارداری

بررسی علل و درمان تپش قلب در بارداری

1403/01/08 بازدید252

اگه باردارید و تپش قلب دارید، این مقاله رو تا انتها بخونید. تپش قلب در بارداری معمولا طبیعیه که خیلی از خانم‌ها تجربه‌ش کردند. خانم‌هایی که باردارند، ممکنه احساس کنند که قلبشون سریع‌تر از وقتای دیگه می‌زنه. این مشکل بیشتر به دلیل تغییرات فیزیولوژیکی ناشی از بارداریه که معمولا طبیعیه. ولی در بعضی افراد هم ممکنه طبیعی نباشه و ناشی از یک بیماری قلبی و عروقی باشه. در هر صورت اگه دچار تپش قلب شدید و باردار هم هستید، بهتره به دکترتون بگید تا خیالتون راحت باشه. اگه نگرانید که این تپش قلب برای جنین‌تون خطرناکه یا نه ما براتون توضیح می‌دیم تا دیگه نگران نباشید. در ادامه درباره‌ی علل و درمان تپش قلب در بارداری صحبت می‌کنیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

علل تپش قلب در بارداری

خب، بارداری یک سفر عجیب و غریبه! تو این سفر، تپش قلب در بارداری می‌تونه یه چیز طبیعی باشه، ولی گاهی وقتا ممکنه یه کم زیاد و برات ناراحت‌کننده بشه. خب، حالا بیاین بررسی کنیم که اصلا چرا این تپش قلب رخ می‌ده؟

  • به نظر میرسه این مشکل یه سری دلایل طبیعی داره، اما در موارد نادر، مشکلات قلبی و عروقی هم می‌تونند عامل تپش قلب در بارداری باشند.
  • استرس و اضطراب: وقتی که درگیر استرس و اضطراب باشید، قلبتون معمولا سریع‌تر می‌زنه و این موضوع می‌تونه باعث تپش قلب توی این دوره بشه.
  •  فعالیت بدنی: اگه فعالیت بدنی‌تون در طول روز زیاده، خب طبیعیه که قلب هم باید سریع‌تر بزنه تا بتونه هم بدن خودتون رو کنترل کنه و هم بدن جنین‌تون رو.
  • مصرف مواد محرک: موادی مثل کافئین و نیکوتین می‌تونند باعث افزایش ضربان قلب بشن. پس اگه مصرف این مواد رو کاهش بدید، ممکنه تپش قلبتون هم کمتر بشه.
  • کمبود مواد غذایی: مثلا کمبود آهن و فولیک اسید می‌تونه باعث تپش قلب بیشتر بشه. پس حتما به تغذیه‌تون دقت کنید و مواد غذایی سالم و مفید بخورید.

اینا فقط چند تا از عواملیه که ممکنه ضربان قلب در بارداری رو تشدید کنند. همونطور که گفتیم، اگه احساس می‌کنید تپش قلبتون زیاد شده و نگرانیید، بهتره با دکترتون مشورت کنید تا دلیل این مشکل رو پیدا کنه.

 تپش قلب همراه با درد طبیعی نیست و باید سریعا پزشکتون رو مطلع کنید.

درمان تپش قلب در بارداری

 حالا بیاین ببینیم چطور می‌تونید تپش قلب در بارداری رو با چند راهکار ساده کمتر کنید:

  • استراحت کافی: یه زمانی‌هایی به خودتون استراحت بدید و از کارهای سنگین دوری کنید. فراموش نکنید که در این دوره مهمترین مسئولیت شما، مراقبت از جنین‌تونه!
  • مدیریت استرس: اگه استرس و نگرانی زیادی دارید، سعی کنید راه‌های مدیریت استرس مثل یوگا، مدیتیشن یا تنفس عمیق رو امتحان کنید. خیلی وقتا این روش‌ها می‌تونند بهتون کمک کنند تا استرستون رو کاهش بدید و قلبتون رو آروم‌تر کنید.
  •  مصرف مواد محرک: اگه مصرف کافئین رو کم کنید، ممکنه تپش قلبتون کمتر بشه. بنابراین، به جای قهوه و چای، از چای سبز یا آبمیوه استفاده کنید.
  • تغذیه سالم: مواد غذایی که حاوی آهن و فولیک اسید هستند رو به رژیمتون اضافه کنید. این مواد می‌تونند تپش قلب در بارداری رو کاهش بدن.

خلاصه که، این روش‌ها می‌تونند به شما کمک کنند تا از تپش قلب در بارداری کمتر رنج ببرید. اما به هر حال، اگه با مشکلی مواجه شدید و نگرانید، بهتره با متخصص زنان و زایمان یا قلب و عروق مشورت کنید. برای اطلاع بیشتر در زمینه درمان خانگی تپش قلب می‌تونید روی این مطلب کلیک کنید.

کم آبی بدن ممکنه باعث تپش قلب در بارداری بشه.

آیا تپش قلب در بارداری برای جنین خطرناکه؟

نه، در اکثر موارد تپش قلب در بارداری برای جنین خطرناک نیست. واقعا این یک مسئله معمولی و طبیعیه. وقتی باردارید، قلبتون هم مثل یه موتور که کار می‌کنه، سریع‌تر می‌زنه. این برای بچه‌تون هم چیز خوبیه، نشون می‌ده که خوب رشد می‌کنه و سالمه. به طور کلی، تپش قلب مادر برای جنین هیچ مشکلی نداره و خیلی از بچه‌هایی که به دنیا اومدند، مادرشون تپش قلبشون زیاد بوده. اما اگر قلبتون خیلی زیاد می‌زنه و ناراحتید، بهتره با دکترتون صحبت کنید تا بررسی کنه که آیا این تپش‌ها نرماله یا نه.

سخن پایانی

خلاصه اینه که تپش قلب در بارداری یه چیز کاملا طبیعیه و خیلی نگران نشید و استرس نگیرید. اکثر مواردش اتفاقیه و نیازی به نگرانی نیست. اگه با مشکلی روبه‌رو شدید یا هر سوالی دارید، بهتره با پزشکتون صحبت کنید چون اون می‌تونه راهنمایی‌تون کنه.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها