2109
قبل از عمل اسلیو چه کارهایی باید انجام داد (مهمترین اقدامات)

قبل از عمل اسلیو چه کارهایی باید انجام داد (مهمترین اقدامات)

1403/01/08 بازدید85

اگر به دلیل اضافه وزن زیاد تصمیم به کاهش وزن گرفته‌اید و تمام راه‌ها از قبیل رژیم، ورزش و سایر موارد را امتحان کرده‌اید و جواب نگرفته‌اید و تصمیم به جراحی اسلیو گرفته‌اید لازم است تا مواردی را قبل از عمل اسلیو در نظر گرفته و رعایت کنید تا نتیجه مطلوبی را بدست آورید. در ادامه به بررسی مهمترین موارد خواهیم پرداخت.

پیدا کردن بهترین جراح اسلیو

قبل از انجام هر عمل جراحی، انتخاب یک جراح ماهر به تمامی موارد دیگر ارجحیت دارد. میزان تبحر و اطلاعات جراح مورد نظر شما علاوه بر عمل جراحی و نتیجه نهایی آن، بر میزان عوارض و کاهش علائم خطرناک پس از عمل نیز تاثیر بسزایی دارد. بنابراین، انتخاب بهترین جراح اسلیو باید با دقت و آگاهانه صورت گیرد. نکات مهمی وجود دارند که باید در مورد پزشک خود مورد بررسی قرار دهید:

دانش، تخصص و تجربه کافی

بسیار مهم است که پزشک انتخابی شما تحصیلات آکادمیک مرتبط به جراحی اسلیو را در دانشگاه‌های معتبر و حرفه‌ای گذرانده باشد و همچنین از تخصص و تجربه کاری کافی نیز در این زمینه برخوردار باشد.

بررسی نمونه کارهای پزشک

یک جراح اسلیو حرفه‌ای باید دارای نمونه کارهای زیاد و کافی باشد و رضایت و بازخوردهای خوبی از بیماران خود دریافت کند. پیش از جراحی اسلیو حتما نمونه کارها و رضایت بیماران پزشک را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید تا از انتخاب خود مطمئن شوید.

آشنایی و تسلط به آخرین تکنولوژی‌ها

تکنولوژی‌های جراحی لاغری به طور مداوم در تمام دنیا در حال بروز شدن هستند و هر سال روش‌های جدید و کم ریسک‌تری ارائه می‌شوند و بسیار مهم است که پزشک انتخابی شما به تمامی موارد و روش‌های نوین آشنایی و تسلط کافی داشته باشد تا بتواند مناسب‌ترین روش را برای شما انتخاب کند.

توجه به این نکات ساده می‌تواند شما را در انتخاب بهترین جراح لاغری تا حد بسیار زیادی کمک کند. خوشبختانه دکتر عطاردی با دانش تخصصی و تجربه چندین سال در جراحی لاغری و در اختیار داشتن پرونده کاری بسیار موفق در این زمینه، یکی از بهترین پزشک‌های جراحی لاغری در ایران هستند که می‌توانید انتخاب کنید.

برآورد هزینه جراحی اسلیو

یکی از موارد بسیار چالش برانگیز در مسیر عمل لاغری، برآورد هزینه اسلیو معده است. از انجایی که این عمل هزینه نسبتا بالایی به همراه دارد و این هزینه شامل آزمایش‌های پیش از عمل، هزینه تجهیزات جراحی، بیمارستان، پزشک و دستیاران و دوره نقاهت پس از آن می‌باشد پیشنهاد میکنیم این مورد را در موارد اولیه بررسی‌های خود قرار دهید تا مطمئن شوید در تامین هزینه مورد نظر مشکلی نداشته باشید و از صرف هزینه بیشتر جلوگیری کنید.

اقدامات قبل از عمل اسلیو

پس از اینکه پزشک مورد نظر خود را انتخاب و مشاوره‌های لازم را نیز دریافت نمودید نوبت به در نظر گرفتن اقداماتی پیش از عمل اسلیو باید انجام دهید، در ادامه به مهمترین این اقدامات می‌پردازیم.

آزمایشات قبل از اسلیو معده

به دلیل تخصصی بودن عمل جراحی اسلیو، لازم است تا آزمایش‌های دقیقی انجام و تمامی موارد مهم مورد بررسی قرار گرفته تا نتیجه مطلوبی بدست آورده شود. مهمترین آزمایش های قبل عمل اسلیو به شرح زیر هستند:

آندوسکوپی از معده

سونوگرافی کامل شکم و لگن

آزمایش پانل خون و بررسی بیش از بیست ماده شیمیایی موجود در خون

مشاوره تخصصی قلب و عروق واکو کاردیو گرافی

مشاوره تخصصی ریه

مشاوره تخصصی روانپزشکی در صورت نیاز

هدف انجام آزمایش‌های اسلیو

هدف تمام آزمایش های قبل از عمل اسلیو صرفا به جهت یک تجزیه و تحلیل دقیق از وضعیت سلامت بیمار قبل جراحی لاغری است. این آزمایشات با هدف شناسایی و جلوگیری از موارد مهمی که ممکن است حین یا پس از عمل رخ دهد، انجام می‌شوند.

به طور مثال آزمایشات به جهت بررسی عملکرد غده تیروئید بسیار ضروری است، زیرا کاهش فعالیت غده تیروئید بعد از عمل جراحی در بهبودی شما تأثیر دارد.

یا چنانچه بیمار به دیابت مبتلا باشد، لازم است مدتی پیش از عمل اسلیو نسبت به تحت کنترل قرار دادن قند خون خود اقدام نماید. زیرا افزایش قند خونی که کنترل نشده احتمال عوارض بعد جراحی را می تواند افزایش دهد و همچنین روی سلامت قلب تحت تاثیر می گذارد پس لازم است تا سلامت قلب نیز به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گیرد.

انجام تمامی این آزمایش ها صرفا به جهت برقراری امنیت بیمار در طول جراحی و کاهش عوارض پس از آن صورت می‌گیرد.

اقدامات روز جراحی اسلیو

برای روز جراحی لازم است تا بیمار مواردی را از قبل آماده نموده و با آمادگی کامل برای جراحی حاضر شود. اغلب این موارد شامل موارد زیر هستند:

به همراه داشتن داروهای مصرفی

ضروری است تمام داروهای مصرفی خود به همراه میزان دوز مورد نیاز آن را به همراه داشته باشد و هنگام بستری ارائه کند.

ناشتا بودن

بیمار حتما باید برای روز جراحی لااقل ۸ ساعت ناشتا باشد و در صورت مصرف هرگونه ماده غذایی یا دارویی به پزشک اطلاع دهد.

نامه بستری و نکات پزشک

تمام موارد ارائه شده از سوی پزشک مانند نامه بستری و نکات مهم توصیه شده توسط پزشک باید موجود باشد.

بررسی های قبل عمل

تمامی آزمایش‌ها، آندوسکوپی و سونوگرافی شکم و لگن به همراه نامه پزشک قلب و ریه ضروری است تا همراهتان باشد.

اطلاعات مهم

اطلاعات مهم از قبیل آدرس، شماره تلفن ضروری، شماره پزشک یا پزشک‌های معالج و سایر اطلاعاتی که ممکن است مهم باشند.

وسایل بهداشتی و ضروری

یک دست لباس راحت

لوازم بهداشتی از قبیل مسواک، خمیر دندان، لباس زیر تمیز، دمپایی

همراه بیمار

حضور یک فرد مورد اعتماد و در دسترس برای مراقبت های پیش و پس از عمل و همراهی بیمار در انجام امور شخصی پس از عمل از دیگر موارد مهم است.

با رعایت این اقدامات، آمادگی لازم برای روز عمل و دوره بعد از بستری شدن را به بهترین شکل فراهم خواهید نمود.

رژیم غذایی قبل از جراحی اسلیو

رژیم غذایی قبل از جراحی اسلیو

یکی از مهمترین مواردی که لازم است تا قبل از عمل اسلیو معده رعایت شود، پیروی از یک رژیم غذایی مناسب است تا هم در بهترین شرایط بدنی برای عمل حاضر شوید و هم از عوارض و خطرات پس از آن جلوگیری نمایید. مهمترین نکات رژیم غذایی قبل از عمل اسلیو به شرح زیر هستند:

مصرف مایعات

مصرف مایعات به خصوص آب به اندازه کافی در هیدراته نگه داشتن بدن و بهبود وضعیت گوارش قبل و بعد از عمل بسیار ضروری است.

کاهش غذاهای چرب و مضر

لازم است از چند روز یا حتی یک ماه پیش از عمل مصرف غذاهای چرب و سنگین، فست فود و غذاهای فراوری شده که دیر هضم هستند و عملکرد گوارش و فشار خون را تحت تاثیر قرار می‌دهند را به کمترین میزان ممکن برسانید.

مصرف غذاهای سالم

در مقابل کاهش مصرف غذاهای ناسالم بهتر است مواد غذایی با ارزش بالا و فیبر زیاد مانند سبزیجات، میوه، حبوبات، مواد پروتئینی، ماست پروبیوتیک و سایر مواد سالم که به سلامت گوارش و شرایط عمومی بدن کمک می‌کنند را بیشتر نمایید.

قطع سیگار و الکل

سیگار، قلیان و الکل همگی دارای مواد محرکی هستند که بر وضعیت گوارش، روان و سلامت عمومی بدن تاثیر منفی دارند و باعث بالا رفتن ریسک عمل و عوارض پس از آن خواهند شد و ضروری است تا یک ماه قبل از جراحی مصرف آن را قطع کنید.

ناشتا بودن قبل از عمل

تمام پزشکان جراح لاغری به بیماران توصیه می‌کنند شب قبل عمل از مصرف خوراکی های سنگین اجتناب نموده و مختصر سوپ سبک مصرف کرده و در روز عمل کاملا ناشتا باشید تا ریسک خطرات گوارشی و تنفسی به صفر برسد.

در کل، رعایت این موارد به عنوان بخشی از رژیم غذایی قبل از عمل اسلیو معده می‌تواند به موفق بودن نتیجه جراحی، کاهش خطر عوارض پس از عمل و بهبود سریع‌تر بیمار کمک کند.

ورزش قبل از عمل اسلیو معده

ورزش قبل از عمل اسلیو معده

انجام فعالیت ورزشی قبل از اسلیو معده علاوه بر بهبود وضعیت فیزیکی بیمار، می‌تواند تاثیرات مثبتی بر روحیه فرد نیز داشته باشد و کمک زیادی به آماده شدن برای جراحی خواهد کرد. بهتر است یک ماه قبل از عمل اسلیو، برخی تمرینات ورزشی به صورت مرتب به برنامه فرد اضافه شود تا با آمادگی بهتری برای عمل حضور پیدا کند. ورزش‌ قبل از اسلیو باید با وضعیت جسمانی فرد هماهنگی داشته باشد و تحت نظر پزشک مورد نظر صورت گیرد.

اغلب ورزش‌هایی که قبل از عمل اسلیو معده توصیه می‌شوند، فعالیت‌هایی ملایم و کم فشار هستند و مواردی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری کم شدت، یوگا و یا انجام برخی حرکات زیر نظر مربی را شامل می‌شوند.

این نوع ورزش‌ها می‌توانند در بهبود نوع تنفس، کاهش استرس، کاهش تنش‌های عضلانی و آمادگی روحی بیمار موثر باشند و فرد را به خوبی برای عمل آماده کنند. اما باید توجه داشت که ورزش‌های پرفشار و شدید ممکن است بر وضعیت استرس و فشار خون بیمار تاثیر گذار باشند و باید برای چنین فعالیت‌هایی با پزشک مشورت صورت گیرد.

در پایان لازم به ذکر است برای دریافت مشاوره و پاسخ به سوالات خود می‌توانید به وبسایت دکتر عطاردی مراجعه نموده و یا با شماره 09002332444 تماس حاصل و درخواست مشاوره ثبت نمایید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها