2109
با نحوه پاک کردن لکه آنتی بیوتیک از روی موکت آشنا هستید؟

با نحوه پاک کردن لکه آنتی بیوتیک از روی موکت آشنا هستید؟

1403/01/02 بازدید231

چه در نیمه شب قاشق دارو از دست تان رها شده و شربت روی موکت ریخته باشد و چه کودک تان 5 میلی لیتر از شربتی را که به نظرش بدمزه و بدبو است را روی موکت آشپزخانه تان برگردانده باشد، بهرحال ریختن دارو روی موکت، احتمالا آخرین چیزی است که می خواهید!

وقتی شربت روی موکت می ریزد، هر فرد دیگری هم جای شما باشد، مضطرب و نگران می شود. پس به خودتان سخت نگیرید و تلاش کنید تا در اولین فرصت لکه را پاک کنید. لکه های داروها به دلیل دارا بودن مواد مختلف شیمیایی، معمولا چسبناک هستند و بنابراین به سرعت در عمق الیاف موکت فرو رفته و به آن ها می چسبند. پس مهم است که سریع اقدام کنید تا پاک کردن لکه سخت تر نشود.

این مقاله به شما کمک می کند تا لکه شربت آنتی بیوتیک را از روی موکت تان پاک کنید. پس با ما همراه شوید.

مواد و وسایل موردنیاز برای تمیز کردن لکه شربت آنتی بیوتیک از روی موکت

ابتدا مواد و وسایل زیر را برای پاک کردن لکه از روی موکت، آماده کنید یا با قالیشویی چیتگر برای دریافت خدمات موکت شویی تماس بگیرید:

  • یک یا چند دستمال پارچه ای تمیز و سفید
  • یک کاسه آب
  • سرکه
  • مایع ظرفشویی
  • لکه بر فرش و موکت
  • حوله

مراحل تمیز کردن لکه آنتی بیوتیک ریخته شده روی موکت

مرحله اول: ابتدا لکه را پاک کنید

وقتی مایع دارویی روی موکت شما می ریزد، تا جذب و فرو رفتن آن لابلای الیاف موکت، کمی طول می کشد. پس مهم است که ابتدا مقدار اضافی مایع را که هنوز وارد الیاف نشده از روی آن بردارید. با این کار از بزرگ تر شدن و بدتر شدن لکه جلوگیری خواهید کرد.

این مرحله را می توانید با قاشق یا دستمال انجام دهید. اگر از دستمال کاغذی استفاده می کنید، مطمئن شوید که پیش از له شدن و تکه تکه شدن دستمال کاغذی، آن را از روی موکت بلند خواهید کرد. همچنین می توانید یا یک دستمال پارچه ای یا حتی یک قاشق نیز این کار را انجام دهید و مقدار اضافی دارو را که هنوز روی موکت باقی مانده، بردارید.

مرحله دوم: از یک ترکیب شوینده استفاده کنید

در این مرحله می توانید سرکه و مایع ظرفشویی را به همراه کمی آب در یک ظرف مخلوط کرده و یک ترکیب عالی برای تمیز کردن لکه تان آماده کنید. در صورتی که سرکه در دسترس ندارید، می توانید فقط از ترکیب آب و مایع ظرفشویی نیز استفاده کنید.

یک دستمال بردارید و بعد از آغشته کردن آن به مواد، به لکه بزنید. لکه را تا حد ممکن پاک کنید. این مرحله را تاجایی که لکه از بین برود، ادامه دهید. در این مرحله باید لکه کاملا پاک شود اما اگر همچنان لکه را می بینید، پس به مرحله بعدی بروید.

مرحله سوم: لکه بر فرش و موکت

امروزه انواع لکه بر فرش و موکت در مغازه ها پیدا می شود که به کمک آن می توانید لکه های موکت را به راحتی تمیز کنید. این محصولات با دارا بودن ترکیبات شیمیایی به خوبی می توانند هر نوع لکه ای را پاک کرده و شما را از شر کثیفی های موضعی فرش و موکت برهانند.

پس اگر لکه سرسخت بود و در مرحله قبلی تمیز نشد، یک لکه بر موکت تهیه کنید و طبق دستورالعمل روی بسته بندی آن، اقدام کنید.

مرحله چهارم: شستشو

در مرحله بعدی باید موکت را بشویید. شستشوی موکت را با یک ظرف آب و یک دستمال تمیز پارچه ای انجام دهید. در این مرحله باید تمامی مواد شوینده به کار رفته در مراحل قبلی و همچنین مقدار باقی مانده دارو را از موکت پاک کنید. فرقی ندارد که موکت شما پرز بلند باشد یا پرزکوتاه، بهترحال باید آن را به خوبی شستشو داده و پیش از رفتن به مرحله بعدی، مطمئن شوید که اضافات مواد را از موکت تان خارج کرده اید.

مرحله پنجم: خشک کردن

در این گام نیز باید موکت را به حال خود رها کنید تا آب اضافی آن بخار شود. تبخیر شدن آب اضافی باید سریع انجام شود تا موکت خیس نمانده و کپک نزند. برای تسریع این فرآیند ابتدا آب اضافی را تا حد ممکن با یک حوله بکشید. سپس چند دستمال کاغذی روی محل قرار دهید تا در طول زمان بتواند آب اضافی را از موکت خارج کرده و به خود جذب کند. حالا نوبت به باز کردن درب و پنجره ها یا روشن کردن پنکه و کولر می رسد.

دقت کنید که در طول زمان خشک شدن موکت، به هیچ وجه روی آن راه نروید. یک قابلمه یا هر وسیله دیگری روی دستمال ها قرار دهید تا مطمئن شوید کسی روی این قسمت تازه تمیز شده، راه نمی رود.

مرحله ششم: اگر موکت پرزبلند دارید، جاروبرقی بکشید

مهم است که الیاف موکت شما به حالت اولیه بازگردند. در غیر این صورت با تمیز کردن لکه، الیاف موکت به هم چسبیده و روی هم می خوابند. پس بعد از اینکه محل کاملا خشک شد، جاروبرقی بکشید و الیاف را به حالت اولیه خود، هدایت کنید.

اگر لکه با اقدامات فوق پاک نشد، می توانید به وبسایت قالیشویی توحید

https://tohidcarpet.com/carpet-cleaning-number سری بزنید و خدمات موکت شویی را به صورت آنلاین رزرو کنید.

خدمات قالیشویی و موکت شویی توحید در تهران

برای دریافت خدمات موکت شویی تنها کافیست با 1864 تماس گرفته و خدمت موردنظرتان را رزرو کنید. همکاران ما به صورت شبانه روزی آماده دریات سفارشات شما از هر کجای تهران و کرج هستند. پس اگر نیاز به خدمات موکت شویی و قالیشویی دارید نگران نباشید، ما در تمام طول سال در کنار شماییم.

قالیشویی توحید

در قالیشویی توحید می توانید خدمات شستشوی فرش و موکت را با بالاترین سطح کیفیت از تکنسین های تخصصی دریافت نمایید. خدمات ما به سراسر تهران بزرگ و کرج ارائه می شود. پس نگران تاخیر خدمات نباشید چراکه ما با دارا بودن شعبات متعدد، خدمات باکیفیت خود را به سرعت در اختیار شما قرار می دهیم. خدمات ما ظرف حداکثر 72 ساعت به اقصی نقاط تهران ارائه می شود.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها