2109
چگونه لکه کمپوت گلابی را از روی فرش پاک کنیم؟

چگونه لکه کمپوت گلابی را از روی فرش پاک کنیم؟

1403/01/01 بازدید486

وقتی کودک گلابی نمی خورد، معمولا مادرها گلابی را به صورت کمپوت در می آورند تا کودک بخاطر طعم شیرین شده با شکر، گلابی را نیز مصرف کند و از فواید آن بهره مند شود. اما همین کمپوت گلابی به دلیل داشتن شکر فراوان، یکی از لکه های سرسخت فرش شماست. پس اگر شما هم با لکه گلابی روی فرش مواجه شده اید، نگران نباشید و این مقاله را تا آخر بخوانید.

در این مقاله که توسط تیم تحریریه قالیشویی فرمانیه آماده شده، تلاش کرده ایم تا تمام فوت و فن های پاک کردن لکه گلابی از روی فرش را به شما آموزش دهیم. پس قدم به قدم با ما پیش بروید.

اقدام اولیه

دقت کنید که اقدام سریع، مهم ترین نکته در پاک شدن کامل لکه است. هر چه سریع تر بتوانید لکه را تمیز کنید، شکر کمتری وارد الیاف فرش شده و لکه راحت تر پاک می شود.

وقتی نوبت به از بین بردن لکه کمپوت گلابی می رسد، مهم است که ببینید آیا تکه های گلابی هم روی فرش دیده می شود یا خیر.

در این مرحله اگر تکه های میوه روی فرش است، باید سعی کنید تا تکه های کمپوت گلابی را از روی فرش بردارید. تکه های خشک شده میوه را با یک قاشق یا کاردک از روی فرش بلند کرده و درون سطل بریزید.

اقدام ثانویه

در اقدام بعدی باید یک محلول تمیز کننده آماده کنید که بتواند شکر را در خود حل کند. کم ضررترین ماده ای که در تمام خانه ها پیدا می شود و آسیبی به فرش تان نمی زند، مایع ظرفشویی است. حدود یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی که فاقد سفیدکننده است را در یک فنجان آب حل کنید. مطمئن شوید که ترکیب را به خوبی حل می کنید تا کف ملایمی به وجود آید.

حالا نوبت تمیزکاری است. یک دستمال بردارید و به ترکیبی که تهیه کرده اید، آغشته کنید. دستمال را از ترکیب اشباع نکنید و فقط کمی آن را مرطوب کنید. دستمال را به لکه بزنید. سعی کنید با فشار ملایم، شکر درون کمپوت را که روی فرش ریخته، با مایع ظرفشویی دستمال تان، حل کنید. هر بار که دستمال را از روی فرش بلند می کنید، باید حداقل مقداری از کمپوت را نیز از روی فرش بردارید.

مطمئن شوید که در این مرحله الیاف را نمی مالید و آسیب بیشتری به فرش تان وارد نمی کنید.

این مرحله را آنقدر تکرار کنید تا لکه کمپوت کاملا از روی فرش پاک شود. برای اینکه بفهمید لکه پاک شده یا نه، می توانید با انگشت روی لکه بکشید. اگر حس چسبناکی دارید، یعنی لکه هنوز پاک نشده و باید کار را ادامه دهید. اما اگر لکه پاک شده و حس چسبناک بودن را ندارید، به مرحله بعدی بروید.

اقدام نهایی

در اقدام نهایی باید فرش تان را بشویید و خشک کنید. در این مرحله یک ظرف را پر از آب ولرم کنید. می توانید آب را در یک بطری اسپری دار بریزید و روی لکه اسپری کنید. سپس با دستمالی تمیز، لکه را تمیز کنید. همچنین می توانید به کمک یک دستمال نمدار، لکه را پاک کنید. بهرحال آنچه که اهمیت دارد، این است که در این مرحله بتوانید تمامی آب کمپوت گلابی باقی مانده را به همراه مایع ظرفشویی استفاده شده در مرحله قبلی، از الیاف فرش تان خارج کنید. توجه داشته باشید که در این مرحله نیز نباید فرش را بمالید و فقط از حرکات ملایم استفاده کنید. همچنین نباید فرش را زیادی خیس کنید که خشک کردن آن دشوار شود.

پس از اینکه لکه را کاملا پاک کردید، حالا باید آن را خشک کنید. اگر خشک نکنید، فرش می پوسد. پس حتما این مرحله را نیز انجام دهید. یک حوله یا دستمال حوله ای تمیز بردارید و به لکه بزنید تا خشک شود. سعی کنید با هر بار زدن حوله به لکه، مقداری از آب روی فرش را به آن جذب کنید. هرچقدر بیشتر بتوانید آب فرش را بگیرید، خشک شدن آن سریع تر انجام شده و فرش تان مستعد کپک زدن نمی شود.

برای خشک شدن سریع تر، می توانید از سشوار کشیدن یا باز کردن درب و پنجره ها نیز کمک بگیرید. در و پنجره ها را باز بگذارید و اجازه دهید هوا رد و بدل شود تا فرش سریع تر خشک شود. در آخر اگر فرش تان هنوز تمیز نشده، می توانید از خدمات قالیشویی در اکباتان استفاده کنید.

برترین قالیشویی تهران

اگر مدت زمان زیادی از شستن فرش تان می گذرد یا فرش تان لک های زیادی گرفته و آلوده شده، بهترین راهکار، استفاده از خدمات قالیشویی است. با استفاده از خدمات برترین قالیشویی تهران می توانید به راحتی فرش تان را با دستگاه های مکانیزه شستشو دهید. شستشوی فرش با دستگاه های مکانیزه باعث می شود تا فرش تان عمیقا تمیز شده و آلودگی های آن از بین برود.

شستشوی مکانیزه به کمک دستگاه و با استفاده از مواد شوینده درجه یک در قالیشویی محدوده فرمانیه می تواند تمام دغدغه های مربوط به شستن فرش شما را از بین ببرد. فقط کافیست یک تماس با قالیشویی در آجودانیه بگیرید و منتظر بمانید تا همکاران ما برای دریافت فرش به محل شما بیایند. پس از آن ظرف نهایت سه روز کاری، فرش تان شسته شده، خشک شده، لول شده و کاور شده در محل خودتان، به شما تحویل داده خواهد شد.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید با استفاده از متخصصین قالیشویی می تواند خدمات خود را به سراسر تهران ارائه دهد. شما در هر کجای تهران که باشید فقط با یک تماس، خدمات ما را در محل خودتان تحویل خواهید گرفت. خدمات متنوع ما اعم از فرش شویی، مبل شویی و موکت شویی در اقصی نقاط تهران ارائه می شود. پس نگران محل و موقعیت مکانی تان نباشید و فقط با 1864 تماس بگیرید.

تمامی فعالیت های ما تحت نظر اتحادیه قالیشویان بوده و خدمات ما با نرخ مصوب ارائه خواهد شد. پس نگران کیفیت و هزینه نباشید. ما اینجاییم تا با سی سال تجربه قالیشویی، فرش های شما را بشوییم و آن ها را همچون روز اول نو و درخشان کنیم.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها