2109
همه چیز درباره رابطه موازی

همه چیز درباره رابطه موازی

1402/12/20 بازدید1303

رابطه موازی

رابطه موازی، مشکل بسیار شایعی بین زوجین امروزیه که مشکلات زیادی را به بار آورده. درحال حاضر در کشور ما، بسیاری از زوجین، درگیر این روابط شدند و نمی‌دونند که باید چکار کنند و از این روابط، رهایی پیدا کنند. عده‌ای به خاطر اعتیاد، برخی به دلیل آسیب‌های کودکی از جمله مورد تجاوز قرار گرفته شدن و موارد بسیار زیاد دیگه، وارد یک رابطه فرازناشویی شدند  و رهایی از اون، واسشون مشکل شده.

دلایل به وجود آمدن رابطه موازی در زوجین

پیشگیری از خیانت در روابط

رابطه موازی، تعریف بسیار ساده‌ای دارد. وقتی یک زوج باهم هستند، ممکنه یکی از اونا یا هردو، وارد رابطه با شخص غیر همجنس خود بشن و با هم به شکل پنهان یا حتی آشکار، رابطه‌ای داشته باشند که غیر از روابط کاری و معمولی باشد. معمولا توی این روابط که می‌تونه به شکل حضوری و حتی غیر حضوری ( تلفنی، پیامکی، از طریق شبکه‌های اجتماعی و حتی درون فکر شخص ) باشه، احساسات و عواطف به میان می‌آیند. گاهی طرفین، این رابطه رو در حد احساس و عواطف حفظ می‌کنند و گاهی نیز پاشونو فراتر میزارن و وارد رابطه سکسی و جنسی می‌شوند.

این گرایش به شخص دیگه در بین زوجین، دلایل متعددی می‌تونه داشته باشه که ما در اینجا به بررسی چند دلیل، می‌پردازیم:

  1. عدم نهادینه شدن تعهد و وفاداری در فرد، یکی از مهم‌ترین دلایل بروز این اتفاق می‌تونه باشه. ممکنه فرد مورد نظر، بنا به دلایل خاصی مانند دلایل عاطفی، خانوادگی و مالی یا هر دلیل دیگه، نخواد از رابطه با زوج خود بیرون بیاد اما همچنان پافشاری به رابطه موازی داشته باشد تا هیجانات خودش را خالی کند.
  2. عدم شراکت در قدرت، یکی دیگه از دلایل ورود فرد به رابطه فرازناشویی می‌تونه باشه. در زندگی مشترک، یکی از زوجین، به هر دلیلی، قدرت بالاتری داره و اگر شریک زندگیشو در این قدرت سهیم ندونه، روابط افسار گسیخته پیش میاد.
  3. نداشتن رضایت از روابط جنسی، می‌تونه یکی از زوجین یا هر دوی اونا رو، وارد رابطه دیگه‌ای کند. این اتفاق بیشتر به خاطر این می‌افتد که زوجین، هنوز یاد نگرفتند چجوری واسه همدیگه، جذابیت و تنوع جنسی داشته باشند.

چند دلیل دیگه هم وجود داره که نمی‌شه از اونا گذشت. برای مثال می‌تونیم از عدم وجود صمیمیت در طرفین، کمبود اعتماد بنفس، عدم تعادل توی رابطه، ترس از تعهد، حس انتقام جویی و تنوع طلبی نام ببریم.

چگونه از روابط موازی، پیشگیری کنیم؟

اگه دوست دارید رابطه خوبی با شریک زندگیتون داشته باشید و درگیر خیانت در رابطه نشید، باید مهارت‌های زندگی رو به خوبی یاد بگیرید. خیلی از این نکات رو توی هیچ کتاب و مقاله‌ای نمی‌نویسند. باید روی خودتون کار کنید تا بتونید درک متقابلی از هم دیگه داشته باشید.

خیانت کردن، کار چندان دور از دسترس نیست و امکان لغزش هر کدوم از زوجین، همیشه وجود داره. فقط اونایی می‌تونند از گرایش به شخص دیگر در امان باشند که هر روز روی خود و رابطه با همسرشون، کار کنند. اگر شما هم در پی فرار از رابطه موازی هستید، بهتره موارد زیر رو همیشه در نظر داشته باشید تا کیفیت رابطه‌تون بالاتر بره:

  1. مهارت گفتگو داشته باشید و بدون دعوا با هم، صحبت کنید.
  2. مهارت حل تعارض رو یاد بگیرید.
  3. مدیریت مالی داشته باشید و بخشی از درآمدتونو برای تفریح و پس انداز، کنار بزارید.
  4. کیفیت رابطه جنسی‌تونو بالا ببرید. یعنی کاری کنید که واسه هم دیگه، جذابیت جنسی داشته باشید. برای مثال، از پوزیشن‌های جنسی مختلف استفاده کنید. حتی مکان رابطه رو تغییر بدید.
  5. با خانواده و دوستانتون در رفت و آمد متعادل باشید.
  6. تفریحات و سرگرمی مشترک با هم داشته باشید.
  7. در تصمیم‌گیری‌های زندگی، نقش برابر داشته باشید و با هم تصمیم گیری کنید.
  8. باید با هم دیگه، سازگاری شخصیتی داشته باشید. که صد البته این مورد بسیار مهمه و باید پیش از ازدواج، بررسی بشه. مثلا نباید یکی کاملا درون گرا باشه و یکی کاملا برونگرا.
  9. فرزند پروری و تربیت فرزند رو باید با هم جلو ببرید و در این زمینه با هم دیگه، مشورت داشته باشید.
  10. باید باورهای اعتقادی مشترکی با هم داشته باشید و یا اینکه، باورهای همدیگه رو بپذیرید.

چه کسانی بیشتر به سمت رابطه موازی می‌روند؟

چگونه از روابط موازی، پیشگیری کنیم؟

رابطه موازی، رابطه‌ای است که ممکنه هر کسی رو درگیر کنه اما، یک سری از افراد، مستعد ورود به رابطه فرازناشویی هستند. بعضی از این افراد در گذشته، رابطه زیاد با جنس مخالف داشته‌اند و هنوز مزه این کار، زیر زبونشونه. بعضی هم به خاطر آسیب‌های کودکی مثل مورد تجاوز قرار گرفتن، نادیده گرفته شدن و تجربه طلاق والدین، به این روابط کشیده می‌شوند. داشتن اعتیاد به مواد مخدر و وجود بعضی از بیماری‌های روحی نیز، می‌تونه منجر به بروز چنین رفتارهایی بشه.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها