2109
این روش ابراز عشق جلوی فرزندان ممنوع!

این روش ابراز عشق جلوی فرزندان ممنوع!

1402/12/14 بازدید2725

ابراز عشق در خانواده

روانشناسا همیشه می‌گن، زوجین باید کنار فرزندان‌شون به همدیگه ابراز علاقه کنن تا اونا هم محبت کردن رو یاد بگیرن. البته هر کاری راه و روش خودشو داره و روش ابراز عشق جلوی فرزندان هم باید دارای حد و حدودی باشه. در گذشته ابراز احساسات کنار فرزندان معمولاً خیلی کم انجام می‌گرفت و همین عامل هم باعث ایجاد یه فضای سنگین توی خونه و روابط همسری می‌شد. امروزه زوجین آگاه‌تر هستن و می‌دونن نیازی نیست احساسات خودشون رو پنهان کنن. اما باید همسران روش ممنوع ابراز عشق جلوی فرزندان رو بدونن تا از اون طرف بوم نیفتن!

 چرا ابراز احساسات کنار فرزندان مهمه؟

چرا ابراز احساسات کنار فرزندان مهمه؟

رشد عاطفی بچه‌ها، کاملا وابسته به داشتن یه خانواده با محیط گرم و صمیمیه. به همین علته که ابراز عشق جلوی فرزندان مهمه. در بین اعضای خانواده، رفتار پدر و مادر بر روی رفتار بچه‌ها بسیار تاثیرگذاره. ارتباطات در خانواده مثل یه هرم می‌مونه که در صدرش پدر و مادر قرار دارن. اگر ارتباطات خشک و بدون محبت از بالا شکل بگیره، هیچ وقت بچه‌ها محبت کردن رو به همدیگه، به دوستاشون و در نهایت به همسرشون، یاد نمی‌گیرن. بهتره بدونین حجب و حیا با ابراز عشق جلوی فرزندان خیلی متفاوته. فرزندان اگه متوجه بشن پدر و مادرشون همدیگر رو دوست دارن و صمیمانه با هم برخورد می‌کنن، قطعاً حال روحی بهتری خواهند داشت. یه ضرب‌المثلی هست که می‌گه اگه می‌خوای فرزندتو شاد کنی، با مادرش با محبت برخورد کن. حالا این مسئله دو طرفه است و زوجین باید هر دو رعایتش کنن.

روش‌های ابراز احساسات والدین جلوی فرزندان

برای این که روش ممنوع ابراز عشق جلوی فرزندان رو بررسی کنیم، اول باید بدونیم منظور از ابراز احساسات چیه؟ به عنوان مثال پدر از سر کار برمی‌گرده، قرار نیست فقط فرزندان به سمتش برن و باهاش روبوسی کنن. مادر باید در این مواقع به استقبال پدر بره، باهاش دست بده و حتی باهاش روبوسی کنه. وقتی که مادر یه گوشه می‌ایسته و به یه سلام و احوالپرسی خشک و خالی بسنده می‌کنه، بچه‌ها هم کم‌کم ازش الگوبرداری می‌کنن و به‌مرور روابط بین خانواده سرد و سردتر می‌شه. البته وظیفه پدر هم همینه که سمت همسرش بره و باهاش دست بده و حتی در آغوشش بگیره.

روش ممنوع ابراز عشق جلوی فرزندان رو رد نکنید!

حالا ممکنه یه گروهی از والدین، از اون طرف بوم بیفتن! رعایت حد و مرزا خیلی مهمه. ابراز مهر و محبت با عشق‌بازی متفاوته. وقتی تفاوت این دو مقوله رو بدونید، متوجه می‌شید که چه کارایی رو نباید انجام بدید. عشق‌بازی مختص اتاق خوابه و به هیچ عنوان جلوی بچه‌ها نباید در حد ساده هم انجام بگیره. روش ممنوع ابراز عشق جلوی فرزندان همینه. وقتی حرف از بوسیدن می‌زنیم یعنی یه بوسه کوچک روی گونه یا پیشانی همسر، نه چیزی فراتر از آن! در آغوش کشیدن هم باید ساده باشه و همانند وقتی که فرزندتون رو در آغوش می‌گیرید.

بعضی از والدین کاملاً مسئله رو اشتباه برداشت کردن و ممکنه جلوی فرزندان کارایی رو انجام بدن که نه تنها مفید نیست، بلکه به سلامت اخلاقی خانواده هم آسیب می‌زنه. هدف ابراز احساسات زن و شوهری نیست، بلکه هدف اینه که بچه‌ها بدونن پدر و مادر هم دو محرم هستند که به عنوان عضوی از خانواده به همدیگر عشق می‌ورزن و اینگونه عشقشون رو به هم نشون می‌دن. بدین صورت ابراز محبت رو یاد می‌گیرن و در بزرگسالی این مسئله رو درک می‌کنن که حد و حدوداً رو با وجود دوست داشتن همدیگه نباید زیر پا گذاشت. همچنین ابراز احساسات کنار فرزندان رو هم باید انجام داد.

 زندگی خانوادگی شاد

خطرات ابراز احساسات نامناسب جلوی فرزندان

حال که روش ممنوع ابراز عشق جلوی فرزندان رو متوجه شدین! بهتره کمی هم در مورد رعایت نکردن این حد و حدود صحبت کنیم. وقتی که پدر و مادر عشق‌بازی رو به جای ابراز علاقه جلوی فرزندان انجام بدن، حتی وقتی که بچه‌ها سن کمی دارن هم متوجه تفاوت این موضوع با ابراز علاقه عادی می‌شن. ذهن بچه‌ها هر تصویری رو توی خودش ثبت می‌کنه و ممکنه در سنین بالاتر مشکلاتی مثل بلوغ زودرس، تمایل به مسائل غیراخلاقی و مواردی از این قبیل رو تجربه کنن. به همین علته که این خط باریک بین ابراز علاقه و عشق‌بازی رو نباید رد کرد و والدین بدونن که ابراز احساسات کنار فرزندان در چه محدوده‌ای باید قرار بگیره. رد کردن این محدوده از هر سمتی به فرزندان و چارچوب خانواده آسیب وارد می‌کنه. پس باید کاملاً هوشمندانه و با درایت ارتباطات شکل بگیره.

 

 

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها