2109
بهترین صندوق سرمایه‌گذاری با سود ماهانه

بهترین صندوق سرمایه‌گذاری با سود ماهانه

1402/11/07 بازدید3368

بهترین صندوق سرمایه‌گذاری با سود ماهانه صندوقی است که سود بیشتری از بانک را در اختیار شما قرار دهد. صندوق‌های سرمایه‌گذاری نوعی روش سرمایه‌گذاری با انواع ریسک هستند و افرادی که دانش معاملاتی ندارند می‌توانند آن‌ها را خریداری کنند.

برای خرید صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلف باید کد بورسی داشته باشید. این کد به شما کمک می‌کند تا بتوانید در بازار بورس ایران به خرید و فروش سهام، صندوق و... بپردازید. اگر شما هم قصد خرید صندوق‌های بازار سرمایه را دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین صندوق‌ها با سود ماهانه را به شما معرفی کنیم.

صندوق سرمایه‌گذاری چیست؟

صندوق سرمایه‌گذاری ترکیبی از چند سهام مختلف است که به شکل یک صندوق درآمده‌اند و شما می‌توانید روی آن سرمایه‌گذاری کنید.

شرکت‌های کارگزاری، شرکت‌های سبدگردان، بانک‌ها و حتی شرکت‌های بیمه می‌توانند این صندوق‌ها را تشکیل دهند. برای تشکیل این صندوق‌ها به افرادی نیاز است که بتوانند بازار را تحلیل کنند و بهترین و کم ریسک‌ترین سهام را انتخاب کنند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری انواع مختلفی دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

انواع صندوق سرمایه‌گذاری

صندوق‌های سرمایه‌گذاری معمولا به‌صورت ماهانه به شما سود می‌دهند، اما همه آن‌ها هم اینطور نیستند. در ادامه انواع صندوق سرمایه‌گذاری را به شما معرفی می‌کنیم:

صندوق سرمایه‌گذاری سهامی

صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی به صندوق‌هایی گفته می‌شود که بیشتر روی سهام شرکت‌های مختلف تمرکز دارند. سرمایه‌گذاری روی این صندوق‌ها تقریبا بیشترین ریسک را در بین صندوق‌های دیگر دارد، زیرا ممکن است بعد از سرمایه‌گذاری متحمل ضرر شوید.

این صندوق‌ها معمولا به شما سود ماهانه نمی‌دهند، اما هر وقت از این صندوق‌ها سود بگیرید می‌توانید آن‌ها را بفروشید. خوبی این صندوق‌ها این است که در صورت صعودی بودن بازار سود زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند و به همین دلیل افراد ریسک‌پذیر به دنبال خرید این صندوق‌ها می‌روند.

صندوق سرمایه‌گذاری درآمد ثابت

صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت از نوع صندوق‌هایی هستند که سود ماهانه می‌دهند. این صندوق‌ها ریسک کمی دارند، زیرا بیشتر بر روی اوراق مشارکتی و کمتر بر روی سهام شرکت‌ها تمرکز می‌کنند.

این صندوق‌ها در کنار ریسک کم، سود کمی هم دارند که البته از سود بانکی بیشتر است. با خرید این صندوق‌ها معمولا به‌صورت سالانه سود ثابتی دریافت می‌کنید و در برخی از آن‌ها هم می‌توانید سود خود را به‌صورت ماهیانه برداشت کنید.

صندوق سرمایه‌گذاری ترکیبی

صندوق‌های ترکیبی یا مختلط، معمولا ریسک متوسطی دارند. این صندوق‌ها هم از سهام شرکت‌های بورسی و هم از اوراق مشارکت تشکیل می‌شوند و به همین دلیل ریسک متوسط و سود متوسطی هم دارند. این صندوق‌ها معمولا به‌صورت ماهانه به شما سود نمی‌دهند، اما هر وقت بخواهید می‌توانید صندوق خود را خرید و فروش کنید.

صندوق سرمایه‌گذاری طلا

یکی از محبوب‌ترین صندوق‌ها در بازار بورس، صندوق سرمایه‌گذاری طلا است. این صندوق معمولا بر روی طلا، سکه و شمش سرمایه‌گذاری می‌کند. افرادی که ریسک‌پذیر هستند و به خرید طلا علاقه دارند، اما نمی‌توانند طلای فیزیکی را نگه دارند بهتر است صندوق طلا بخرند. خرید این صندوق‌ها با سرمایه کم هم امکان پذیر است.

قیمت صندوق‌های طلا با نوسانات بازار طلا بالا و پایین می‌رود و ممکن است گاهی سود زیاد و گاهی هم سود کم داشته باشد. این صندوق‌ها به‌صورت ماهانه به شما سود نمی‌دهند و معمولا برای سرمایه‌گذاری بلند مدت مناسب هستند.

بهترین صندوق سرمایه‌گذاری با سود ماهانه کدام است؟

برای جواب سوال بهترین صندوق سرمایه گذاری با سود ماهانه با بگیم صندوق‌های درآمد ثابت معمولا سود ماهانه را در اختیار شما قرار می‌دهند. در جدول زیر تعدادی از بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری با سود ماهانه را به همراه جزئیات آن‌ها به شما معرفی می‌کنیم:
 

نام صندوق

نماد

میزان سود سالانه

صندوق درآمد ثابت افرا نماد پایدار

افران

۲۸ درصد

صندوق درآمد ثابت ارزش پاداش

پاداش

۲۸ درصد

صندوق درآمد ثابت ثبات ویستا

ثبات

۲۷ درصد

صندوق درآمد ثابت نوع دوم کارا

کارا

۲۷ درصد

صندوق درآمد ثابت آگاه

یاقوت

۲۷ درصد

صندوق درآمد ثابت کیان

کیان

۲۶ درصد

صندوق درآمد ثابت اعتماد آفرين پارسيان

اعتماد

۲۶ درصد

صندوق درآمد ثابت آوند مفید

آوند

۲۶ درصد

صندوق درآمد ثابت کاریزما

-

۲۴ درصد

بهترین صندوق‌های درآمد ثابت را به شما معرفی کردیم. جالب است بدانید که برای خرید صندوق درآمد ثابت کاریزما حتی به داشتن کد بورسی هم نیازی نیست و می‌توانید با مراجعه به سایت کاریزما این صندوق را خریداری کنید.

مزایای صندوق سرمایه‌گذاری با سود ماهانه چیست؟

بیشتر افرادی که تازه به بازار بورس وارد شده‌اند و چم و خم آن را خوب نمی‌دانند، به سمت خرید صندوق‌های درآمد ثابت جذب می‌شوند. این صندوق‌ها مزیت‌های زیادی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • ریسک کم
  • سود ماهانه بیشتر از سود بانکی
  • خرید و فروش آسان
  • نقدشوندگی بالا
  • امکان خرید به صورت کاملا آنلاین

کدام صندوق را بخریم؟

اگر فرد ریسک‌گریزی هستید بهتر است خرید همین صندوق‌های درآمد ثابتی که به شما معرفی کردیم را در برنامه خود قرارد هید، اما اگر ریسک‌پذیر هستید می‌توانید به سمت صندوق‌های سهامی، اهرمی و یا طلا بروید که ریسک بیشتر و سود بیشتری دارند و میتواند جواب سوال افرادی باشد که به دنبال سرمایه گذاری با سود 50 درصد هستند.

قبل از خرید این صندوق‌ها باید بتوانید بازار را تحلیل کنید. نکته مهم این است که قبل از شروع معاملات در بازار بورس حتما دانش این بازار را به دست بیاورید.

نحوه خرید بهترین صندوق سرمایه‌گذاری با سود ماهانه

همان طور که گفتیم، خرید صندوق درآمد ثابت کاریزما حتی به کد بورسی هم نیازی ندارد، اما اگر می‌خواهید صندوق‌های دیگر را بخرید، باید کد بورسی داشته باشید. برای دریافت کد بورسی مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. در مرحله اول باید در سایت سجام به آدرس https://www.sejam.ir/ ثبت‌نام کنید.

۲. بعد از ثبت‌نام یک کد پیگیری ۱۰ رقمی برای شما پیامک می‌شود. شما باید به همراه این کد و سایر مدارک شناسایی به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید.

۳. در دفتر پیشخوان احراز هویت می‌شوید و کد بورسی به شما تعلق می‌گیرد.

۴. برای اینکه بتوانید از این کد بورسی استفاده کنید باید در یک کارگزاری عضو شوید؛ پس یک کارگزاری معتبر پیدا کرده و در آن ثبت‌نام کنید.

۵. در آخرین مرحله هم باید به اپلیکیشن و یا وب‌سایت کارگزاری بروید و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.

۶. حالا حساب خود در کارگزاری را شارژ کنید. توجه داشته باشید که حداقل سرمایه موردنیاز برای خرید صندوق‌های قابل معامله ۱۰۰ هزار تومان است.

۷. در مرحله آخر هم صندوق موردنظر خود را جست‌وجو کرده و برای خرید آن اقدام کنید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها