2109
زیبایی و جوانسازی پوست

زیبایی و جوانسازی پوست

1401/01/07 بازدید2361

زیبایی یکی از مسائل مهمی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت است. بسیاری از افراد علاقه دارند که ظاهر جوان و زیبایی داشته باشند. از این رو کارهای مختلفی انجام می دهند تا بتوانند به هدفشان برسند. جوانسازی پوست و مو یکی از مهم ترین و اولین کارهایی است که این افراد انجام می دهند.

به طور کلی، با بالا رفتن سن، اجزای تشکیل دهنده پوست تخریب می شوند. دو پروتئین کلاژن و الاستین دو اجزا بسیار مهم پوست هستند که نقش بسزایی در جوانی فرد ایفا می کنند. به جز فاکتور سن برخی از عوامل دیگر از جمله نور بیش از حد خورشید یا تغذیه نامناسب می تواند در تخریب پوست نقش بسزایی داشته باشند.

یکی از اولین نشانه های بالا رفتن سن، بروز خط و خطوط ها در قسمت های مختلف بدن از جمله صورت است. با گذشت زمان این خطوط عمیق تر می شوند. خطوط صورت عمدتا به دلیل حرکات عضلات صورت پدید می آیند. وقتی که جوان هستید فقط در زمان انجام حرکاتی خاص مانند خندیدن یا اخم کردن این خطوط ظاهر می شوند و از بین می روند. اما هر قدری که سن بالاتر برود، این خطوط برجای میمانند و عمیق تر می شوند.

نکته دیگر این است که با گذشت زمان میزان پروتئین های پوست از جمله الاستین و کلاژن کم می شوند و پوست حالت شل پیدا می کند. چربی زیر پوست در نواحی مختلف تحلیل می رود و صورت حالت استخوانی می شود. همچنین در صورتی که سن به بالای 60 برسد، ممکن است استخوان ای صورت و اطراف چانه تحلیل پیدا کنند. از این رو اگر از روش های جوان سازی به درستی و در زمان مناسب استفاده شود می تواند در جلوگیری از بروز این ویژگی ها تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

زمان مناسب برای جوانسازی پوست

زمان مناسب برای انجام کارهای مربوط به جوانسازی پوست در هر فردی متفاوت است. به عنوان مثال بستگی به این دارد که علائم پیری در چه زمانی برای فرد رخ می دهد و چقدر آن علائم برای او آزاردهنده هستند. همچنین میزان مراقبت فرد از پوست نیز نکته حائز اهمیتی است. در برخی از افراد در اوایل سی سالگی برخی از علائم پیری از جمله چین و چروک های ریز و یا افتادگی پوستی بروز می کند. درمان هایی از جمله لایه برداری، لیزر و هایفوتراپی روش های کم تهاجمی و در این حال کارآمدی هستند که ساختار پوست را تقویت نموده و از پیری آن جلوگیری می کنند.

در دهه چهارم زندگی باید میزان مراقبت از پوست به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند. خانم ها وقتی که به دو یائسگی خود نزدیک می شوند، تغییرات هورمونی  در بدنشان رخ می دهد که تاثیر آن روی صورتشان نمایان می گردد. به عنوان مثال اطراف چشم و دهان آنها چین و چروک هایی نمایان می شود و گاهی در سنین بالای 40 فرد دچار لکه های پوستی می گردد. در این سنین نیز می توان از روش های کم تهاجمی مانند لیزر درمانی، هایفوتراپی، تزریق بوتاکس و ژل استفاده نمود.

روش تهاجمی و غیر تهاجمی جوانسازی پوست

به طور کلی روشهای جوانسازی پوست به سه دسته عمده تقسیم می شوند. روش اول در واقع به روش های تهاجمی گفته می شود که در آن فرد عملا جراحی زیبایی یا پلاستیک انجام می دهد. روش دوم روش های کم تهاجمی مانند لیزردرمانی و تزریق بوتاکس است. در آخر نیز روش های غیر تهاجمی قرار دارند که فرد مراقبت های کلی پوست را انجام می دهد و از کرم ها و یا درمان های خانگی استفاده می نماید.

به طور کلی روش های تهاجمی کاملا پر هزینه هستندو در آنها نیاز به بستری شدن و نقاهت وجود دارد و گاهی عوارض بسیار خطرناکی متوجه فرد می گردد. اما نتیجه حاصل از این روش ها بسیار ماندگار است. در مقابل این روش، روش های غیر تهاجمی وجود دارد که بسیار کم هزینه هستند و هیچ گونه عوارض ندارند. اما معمولا تاثیر آنی روی پوست ایجاد نمی کنند و برای گرفتن نتیجه از این روش ها باید دراز مدت تلاش کرد.  روش های کم تهاجمی هزینه دارند اما به اندازه روش های تهاجمی گران نیستند و معمولا فرد متقاضی زود به نتیجه مورد نظرش می رسد.

روش های جوانسازی پوست

لیز درمانی

به عنوان مثال لیزر اندولیفت یکی از روش های متداول و محبوب برای جوانسازی پوست است. در این روش، فیبر خیلی نازک وارد پوست می گردد و در داخل لایه های عمیق پوست قرار می گیرد.  با کمک اشعه مادون قرمز، آن فیبر باعث تحریک کلاژن سازی در پوست می گردد  و چربی های مازادی که در محل جمع شده اند آب می شوند. به همین ترتیب افتادگی پوست کمتر می شود و دیگر حالت شل ندارد. در برخی از موارد از جمله ایجاد زاویه فک و صورت نیز از این روش استفاده می کنند.

هایفوتراپی

هایفوتراپی از دیگر روش های کم تهاجم است که برای جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش از امواج فراصوت استفاده می شود. دقیقا مانند امواجی ک در سونوگرافی مورد استفاده قرار می گیرند. اما در این روش امواج به صورت متمرکز، روی یک لایه خاص از پوست قرار می گیرند و باعث تحریک رشته های کلاژن می گردند و همین امر باعث می شود که چین و چروک های پوست کمتر شده و پوست سفت می گردد. این روش برای افراد بالای 30  سال بسیار مناسب است و می تواند روند پیری را به تاخیر بیاندازد.

میکروبیلدینگ

در حقیقت ورژن پیشرفته تر از تاتو میکروبیلدینگ نام دارد. در این روش، مناطقی که در ابرو خالی است و  ابروی کمی دارد یا به کلی هیچ ابرویی وجود ندارد، با استفاده از رنگ های مخصوص به پر کردن آن نواحی پرداخته می شود. و شکل ظاهری ابرو بدون هیچ گونه نقصی و کامل می گردد. در روش میکروبیلدینگ، پیگمنت ها را به صورت دستی وارد پوست می کنند. قلم های دستی میکروبیلدینگ مورد استفاده در این روش زیبایی از تیغ ها و سوزن های استریل برخوردار هستند. خراش های خیلی ریزی با استفاده از این تیغ ها و سوزن ها به آرامی و بدون فشار بسیار بر روی پوست متقاضی ایجاد می شود. شکل ظاهری خراش های ایجاد شده بر روی پوست دقیقا به تار های ابرو شباهت دارد به طوری که نمی توان آن ها را از یک دیگر به  راحتی تشخیص داد

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی از دیگر روش های جوانسازی پوست است. در این روش دی اکسید کربن به زیر پوست تزریق می گردد. در این حالت میزان خونرسانی به آن بخش افزایش پیدا می کند. زمانی که خونرسانی بیشتر می شود، ترمیم سلول های آن منطقه رخ می دهد و وضعیت پوست بهتر می گردد. از این روش برای رفع تیرگی خطوط و سیاهی دور چشم، رفع شلی و افتادگی پوست، کاهش چربی موضعی و چین و چروک استفاده می شود.

مزونیدلینگ

مزونیدلینگ یکی از روش های عالی برای جوانسازی پوست محسوب می شود، که برای انجام آن باید با یک پزشک متخصص و مجرب به  مشورت بپردازید. استفاده از این روش زیبایی برای جوان سازی پوست،  روند تولید کلاژن در پوست را بسیار سریع تر می کند. این مسئله باعث برگردانده شدن  انعطاف پذیری و خاصیت ارتجاعی پوست می شود و در نتیجه چین و چروک ها بر طرف خواهند شد و جوان سازی پوست عملی می گردد. پس می توان گفت روش پیشرفته مزونیدلینگ پیری پوست و آسیب های آن را درمان می کند. هنگامی که دارو های مخصوص از طریق این روش درمانی به پوست سر وارد می شوند، سلول های تولید کننده الاستین و فولیکول های مو تحریک خواهند شد تا موجب رشد بیش تر مو ها شوند. هم چنین با استفاده از این روش ریشه مو ها تقویت می شود و  با محکم تر شدن مو ها،  مانع از ریزش آن ها خواهد شد.

 کلینیک الهام مرکز زیبایی بسیار معتبری محسوب می شود که در آن مشاوران، پزشکان متخصص و کادر درمانی خبره وجود دارند، و شما به راحتی و با اطمینان کامل می توانید به  کلینیک الهام مراجعه کنید و در ابتدا به مشورت و سپس به انجام این روش عالی برای جوان سازی بپردازید. این کلینیک از کیفیت کار بسیار بالا و هزینه ای  مناسب برای انجام روش های درمانی و زیبایی برخوردار است.

کلینیک الهام

کلینیک پوست و مو و زیبایی الهام با بیش از 10 سال سابقه درخشان در حوزه کاشت مو و ابرو ، فعالیت خود را بر اساس حمایت بهتر و بیشتر زیبا جویان در دیگر خدمات زیبایی گسترش داده و خدماتی چون تزریق فیلر یا ژل ، تزریق چربی ، بوتاکس ، لیزر موهای زائد ، خدمات فشیال ، مزوتراپی ، میکرونیدلینگ ، هایفوتراپی، بلفاروپلاستی و..... به طورکل تمامی خدمات مربوط به زیبا سازی و جوانسازی پوست و مو زیباجویان را دارا می باشد

در کلینیک الهام، پزشکان با در نظر گرفتن همه فاکتورها در یک فرد بهترین روش به او توصیه می کنند. این کلینیک با به کارگیری کادری مجرب و حرفه ای و همچنین تجهیزات و ابزارهای جدید و به روز بهترین و حرفه ای ترین خدمات را به متقاضیان ارائه دهد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

3 هفته پیش
|
15719 بازدید

شنبه ها شنیدنی‌ست...

نوشته

4 روز پیش
|
3888 بازدید

نی نی کست

نوشته

1 روز پیش
|
3393 بازدید