2109
اگه گفتی سوغاتی یونان چیه؟!

اگه گفتی سوغاتی یونان چیه؟!

2 هفته پیش بازدید113

 یه داستان اینجا داریم از سوغاتی‌های مختلف یونان که خیلی خوبه برای هدیه دادن یا یادگاری بردن ولی خوراکی هاشو نمیتونید خیلی نگه دارید :)

یه داستان اینجا داریم از سوغاتی‌های مختلف یونان که خیلی خوبه برای هدیه دادن یا یادگاری بردن ولی خوراکی هاشو نمیتونید خیلی نگه دارید :) اگه توی سفر به یونان هستید، حتما باید یه سر به سوغاتی‌فروشی‌های یونان هم بزنید!

بیاین شروع کنیم با سوغاتی شگفت‌انگیز اول: زیتون!

آره، درست شنیدید. زیتون یکی از مهم‌ترین سوغاتی‌های یونانه و خیلی خوشمزه :)

زیتون

زیتون یکی از سوغاتی‌های محبوب و معروف یونان هستش که در سراسر جهان شناخته شده. این محصول از درخت‌های زیتون خود یونان به دست میاد که در تمامی نواحی یونان وجود داره و جزو محصولات کشاورزی اصلی این کشور محسوب میشه. ولی خب به کیفیت زیتون زنجان و گیلان خودمون نمیرسه :)))

زیتوناشون رو تو مخلفات شور یا حتی خشک شده می‌تونن بفروشن. برا اونایی که به طعم خوشبو و خوشمزه‌ش علاقه دارن، می‌تونن روغن زیتون یونانی رو هم بگیرن، اینقدر خوبه که حتی برای استفاده‌ی خودشون یا به عنوان هدیه‌ی ویژه استفاده می‌کنن.

بحث‌های درباره زیتون اینجا هستند!

روغن زیتون

اینم یه سوغاتی دیگه! روغن زیتون یونانی یکی از بهترین روغن‌های طبیعی دنیاس. می‌تونی ازش برای استفاده خودت یا حتی به عنوان هدیه ویژه و سوغاتی استفاده کنی. اونو هم می‌تونی خالص یا با اضافه کردن ادویه‌ها و عطرهای مختلف استفاده کنی.

محصولات مشتق شده از زیتون

علاوه بر زیتونای تازه و روغن زیتون، محصولاتی مثل پاستا زیتون، ترشی زیتون، پوره زیتون و ... هم به عنوان سوغاتی‌های یونانی موجودن که میتونه یه سوغاتی اروپایی خفن از یونان باشه :)

اونجوری که می‌بینی، زیتون با طعم خوشمزه و خواص سلامتی‌اش، به عنوان یکی از سوغاتی‌های محبوب و پرطرفدار یونان شناخته می‌شه و همیشه برای هدیه دادن خیلی مورد توجهه! اینم بگم اگه به فکر مهاجرت به یونان هستی شاید دیگه لازم نباشه سوغاتی از یونان بیاری چون دوباره باید برگردی یا دوستات توقعشون میره بالا :)

این هم عکس از سوغاتی زیتون یونان هستش:

زیتون یونان برای سوغاتی

سوغاتی خفن بعدی یونان اگه گفتید چیه؟ 10 امتیاز دارید :)

پنیر فتا

بفرمایید! پنیر فتا یه چیز خفنه که توی یونان بسیار معروفه. این پنیر از شیر گوسفند یا بز درست می‌شه و طعمش واقعاً باحاله. فتا یونانی‌ها اونو با عسل یا میوه‌های خشک شده مثل خرما می‌خورن. طعمش خیلی خاصه و به عنوان یه سوغاتی اصیل یونانی برای خرید عالیه. ازش می‌تونید برای خودتون تهیه بکنید یا به عنوان سوغاتی متفاوت و خوشمزه برای دوستاتون بخرید. حتماً اگه توی یونان هستید، این پنیر رو امتحان کنید! ولی زیاده‌روی نکنید از من گفتن بود!

اینم عکس پنیر فتا خوشمزه یونانی :)

پنیر فتا یونان

خب این‌ها دوتا از مهمترین سوغاتی‌های خوراکی یونان بودن! ولی سوغاتی‌های زیادی داره که چندتاشون رو این زیر معرفی می‌کنم:

میوه‌های خشک شده: می‌تونی انواع میوه‌های خشک شده مثل خرما یا آلو برای یه تجربه جدید بخری. اینا همیشه یه انتخاب خوب برای هدیه دادن به دوستاته.

لواشک: این یکی از سوغاتی‌های خوشمزه یونانه که از میوه‌های خشک شده تهیه میشه. لواشک‌های مختلفی از میوه‌های مانند انگور، بادام، گیلاس و ... وجود داره که میتونه یه هدیه خوشمزه و متفاوت باشه برای سوغاتی از یونان.

شیرینی‌های محلی: اینا شیرینی‌های محلی مثل بَکلاوا و کاکائوپیتسا هستن که واقعاً خوشمزه‌ن. برای هدیه دادن به دوستاتون یا خانواده‌تون عالیه.

خشکبارها: یونان خیلی معروفه به تولید خشکبارهای خوب مثل بادام و پسته. اینا یه هدیه خوب و خوشمزه می‌تونه باشه برای دوستات یا خودت.

شکلات یونانی: اگه عاشق شکلاتید، شکلات‌های محلی یونانی یه گزینه خوبیه. طعم‌شون خیلی خاص و خوشمزست.

شربت‌های محلی: شربت‌های محلی مثل شربت آناناس یا گیلاس که با طعم و مزه‌های مختلف درست می‌شن، خیلی خوبن.

محصولات زیبایی محلی: محصولات زیبایی محلی مثل صابون‌های دست‌ساز، روغن‌های اسانسی و کرم‌های طبیعی که از مواد محلی درست می‌شن، یه هدیه متفاوت و مفید برای علاقه‌مندان به مراقبت از پوست و مو هستن.

هنرهای محلی: هنرهای محلی مثل سفالگری، بافتنی‌ها و آثار هنری دست ساز مخصوصا وقتی که با روش اقامت یونان با خرید ملک به یونان رفته باشی! خیلی به کارت میان برای دکوراسیون خونه‌‌ات در یونان. این هنرها از هنرمندان محلی درست می‌شن. اینا می‌تونن یه سوغاتی خاص و ارزشمند باشن برای علاقه‌مندان به هنر. ولی حواست باشه زیاد نخری چون نمیتونی با خودت ببری، وزن بار سنگین میشه :)

خب فکر کنم کافی باشه. امان از دست موسسه مهاجرتی آدونیس که ما رو عاشق یونان کرد!

اینا سوغاتی‌های مهم یونان بودن. امیدوارم این مقاله براتون مفید بوده باشه :)

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

2 هفته پیش
|
15773 بازدید

خورشید زندگی روزت مبارک!

نوشته

5 روز پیش
|
4020 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

2 هفته پیش
|
14079 بازدید