2750
چگونه با پزشک در مورد موضوعات بهداشتی صحبت کنیم؟

چگونه با پزشک در مورد موضوعات بهداشتی صحبت کنیم؟

1401/06/18 بازدید370

تا زمانی که مردم علائم یا عادت‌هایی را که باعث ایجاد مشکل می‌شوند به پزشک خود نگویند آن‌ها نمی‌توانند بهشان کمک کنند. در موارد شدید یا بیماری صحبت با پزشک می‌تواند به معنای دریافت درمان بهتر باشد. حتی در موقعیت‌های خفیف‌تر مانند مشکلات روده یا مثانه صحبت با پزشک به شما کمک می‌کند به درستی درمان شوید و مشکلتان حل شود.

 

چه راه‌حل‌هایی وجود دارد تا با پزشک به راحتی صحبت کنیم؟

ایجاد رابطه با پزشک می‌تواند زمان بر باشد اما راه‌های کوچکی وجود دارد که می‌توانید به خودتان کمک کنید از همان ابتدا احساس راحتی بیشتری داشته باشید. در مورد تصمیم‌گیری در رابطه با یک درمانگر سلامت روان جدید می‌توانید قبل از اولین قرار ملاقات تلفنی صحبت کنید تا ببینید آیا آن پزشک مناسب شما است یا خیر. آماده کردن برخی از اهداف برای مشاوره قبل از قرار ملاقات همچنین می‌تواند به شما کمک کند در صحبت کردن در مورد سلامتی خود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. یکی دیگر از راه‌های خوب برای ایجاد راحتی پرسیدن سؤال است. هرچه بیشتر صحبت کنید و در مورد سلامتی خود بیاموزید و همچنین با پزشک همکاری کنید روند درمان شما بهتر خواهد بود. اگر هنوز احساس ناراحتی می‌کنید سعی کنید به خاطر داشته باشید که مهم نیست در مورد چه چیزی می‌خواهید صحبت کنید، احتمالاً پزشک شما قبلاً آن را شنیده و با آن برخورد کرده است.

چگونه یک موضوع شرم‌آور را با پزشک خود مطرح کنیم؟

از قبل تمرین کنید:

اگر قبلاً کلمات را با صدای بلند گفته‌اید مطرح کردن این موضوع با پزشک کمتر ترسناک خواهد بود. این همچنین به شما فرصتی می‌دهد تا افکار و احساسات خود را قبل از به اشتراک گذاشتن آن‌ها سازماندهی کنید.

آن را بنویسید:

به اشتراک گذاشتن نگرانی‌هایتان را آسان‌تر می‌کند و اگر هنوز برای گفتن اطلاعات بیش از حد مضطرب هستید، می‌توانید به سادگی یادداشت را برای خواندن به پزشک خود بدهید.

با چیز‌های آسان شروع کنید:

اگر در مورد سندرم روده تحریک‌پذیر نگران هستید ممکن است برای شما آسان‌تر باشد که در مورد علائم عمومی مانند ناراحتی یا نفخ صحبت کنید تا در مقایسه با شروع گفتگو با جزئیات حرکات روده خود.


بر منابع تکیه کنید:

هر چه از سلامتی خود آگاه‌تر و راحت‌تر باشید صحبت با پزشک راحت‌تر خواهد بود. پزشک شما یک منبع عالی برای مطالب آموزشی است و درخواست اطلاعات بیشتر از پزشک می‌تواند راهی مفید برای طرح یک موضوع ناراحت‌کننده باشد. در کل به یاد داشته باشید که پزشک شما یک متخصص آموزش دیده است. آن‌ها آشفتگی انسان بودن را درک می‌کنند و اینجا هستند تا کمک کنند.

 

منبع:

rightasrain.uwmedicine.org

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

روز جهانی قاعدگی (روز جهانی پریود)

نوشته

4 روز پیش
|
6243 بازدید

نی نی کست

نوشته

2 هفته پیش
|
10587 بازدید