2703
2553
فرمان اول: باورش کن!
بیشتر مردها به طرز بچه گانه ای دل شان می خواهد که همسرشان باورشان کند. اصلاً خوش شان نمی آید که همسرشان در توانایی ها و قابلیت هایشان (مثلاً در تأمین امنیت، رفاه و...) شک داشته باشد. سرتان را به باد ندهید! با رفتار و گفتارتان به آنها بفهمانید که توانایی، مهارت، استعداد و پشتکارشان را باور دارید؛ البته دروغ هم نگویید، چون می فهمند. ضمن این که ردوغ گفتن، اساساً خوب نیست.
......................


فرمان دوم: حرف بزن
برای این که همسرتان بفهمد شما اورا درک می کنید، خودتان را موظف کنید که هر روز به مدت کوتاهی در همین خصوص با او حرف بزنید؛ بیست دقیقه در طول یک روز که زیاد نیست. هست؟ حتی اگر جواب تان به این سؤال، مثبت باشد، باز هم این صحبت 20 دقیقه ای را ازهمسرتان دریغ نکنید، چون تأثیرش خیلی بیش از این 20 دقیقه ای است که در ذهن شماست. بی انصافی نکنید؛ نگویید که همسرتان ارزش این 20 دقیقه را هم ندارد!
....................

فرمان سوم: تأییدش کن!

اکثر آدم ها دوست دارند که مورد تأیید باشند همسر شما هم مثل بقیه آدم ها. چه فرقی می کند!؟ تا می توانید به مناسبت های مختلف، همسرتان را تأیید وتشویق کنید؛ نه با استفاده از جملات کلیشه ای و مسخره که مثلا: «وای تو فوق العاده ای! بی نظیری! حرف نداری! و...» این حرف ها را دیگر هیچ مردی باور نمی کند. خودتان را خسته نکنید! دل تان باید با زبان تان یکی باشد. البته می دانم که کار سختی است.، ولی اگر بتوانید از عهده این کار سخت برآیید، قدم بزرگی در جهت تحکیم پیوند تان برداشته اید. موفق باشید!
...........................

فرمان چهارم: روی اعصاب اش راه نرو

شما خوش تان می آید که یک نفر مدام به تان بگوید این کار را بکن، آن کار را نکن و...؟! خب، مردها هم مثل خود شما، دل شان نمی خواهد همسرشان مدام از آنها بخواهد که زیرورو شوند! تا آن جا که می توانید، مردتان را همان طور که هست، قبول کنید. خیل از مردها از این که همسرشان بخواهد آن ها را مدام تغییر بدهد، آزرده خاطر و گاه خشمگین می شوند. به خاطر داشته باشید، آدم می تواند خودش را خیلی راحت تر عوض کند. عوض کرن دیگران خیلی سخت تر است.
..................................

فرمان پنجم: مغزش را گاز نزن!

اگر شوهرتان خسته است یا ذهن اش به هر دلیلی درگیر است و شما هم نیاز مبرم دارید که مطلبی را با او در میان بگذارید، لطفاً بلافاصله بروید سر اصل مطلب و حاشیه پردازی نکنید. مردها که اعصاب شان را از سر راه نیاورده اند! اگر نیاز به دانستن جزئیات داشته باشند، حتماً خودشان پرس و جو می کنند.
............................

فرمان ششم: چرتکه نیانداز!

به هر طریق ممکن، محبت تان را به همسرتان ابراز کنید. برای محبت کردن هم چرتکه نیاندازید!که مثلا حالا نوبت من است یا او؟ دنبال یک موقعیت یا مناسبت خاص هم نباشید. خیلی از مردها هستند که از خود شما هم رمانتیک ترند.
...........................

فرمان هفتم: احترام بگذار

وقی همسرتان دارد از افکار و عقایدش برایتان صحبت می کند، توی ذوق اش نزنید. همیشه و درهمه جا نشان بدهیدکه برایش احترام قایل اید. وقتی همسرتان خسته از سر کار برمی گردد، خودتان را بی حوصله و مشغول به کار نشان ندهید و بی خودی در آشپزخانه دورخودتان نگردید. از ما گفتن بود...!
............................

فرمان هشتم: امان بده!


تقریباً تمام آدم های روی زمین احتیاج دارند که در پایان روز، دوباره انرژی بگیرند و جسم و روح شان را بازسازی کنند. مردها هم که از مریخ نیامده اند! حتی اگر از مریخ آمده باشند، باز هم خوش شان نمی آید وقتی خسته و کوفته از سر کار برمی گردند، شما تمام اتفاقات روز را بلافاصله برایشان بازگو کنید. امان بدهید! بگذارید کمی استراحت کنند و بعد، آرام آرام شروع کنید به شرح ماوقع.

.............................

فرمان نهم: اعتماد کن!

اعتماد، حیاتی ترین عامل برای شکل گیری یک ازدواج موفق است. اگر به هر دلیلی به همسرتان اعتماد کامل ندارید، به جاسوسی متوسل نشوید، چون اوضاع خراب تر می شود. منطقی ترین کار این است که از یک آدم امین و دارای صلاحیت مشاوره بخواهید.
..............................


فرمان دهم: رفیق اش باش

رابطه تان را طوری با همسرتان تنظیم کنید که هم عاشق اش باشید، هم بهترین دوست و رفیق اش. برای این که بتوانید سال های سال، دوست و همراه همسرتان باشید، باید راه هایی پیدا کنید تا وقت بیشتری را با او بگذرانید و کارهای بیشتری را به کمک همدیگر انجام بدهید.

منبع:نشریه زندگی آیده آل شماره 41
تهیه و تنظیم : سامانه اینترنتی نیک سایت
www.niksite.com

این هم ورژن ده فرمان مردانه
http://www.ninisite.com/discussion/thread.asp?threadID=49680


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2720
بله دیگه فقط زنا باید هوای مرد و داشته باشن ...همین موارد در مورد ما هم اتفاق می افته ..کی باید ما رو درک کنه...همش ما زنا باید ناز مردا رو بکشیم به نظر من هر چیزی تو زندگی متقابله..همه چی دو طرفه هستش
هیچ وقت نفهمیدم چه رازیست بین دل و دستم..از دستم رفت به هرچه دل بستم...!!!
2714
ولی شوهر من برعکسه .یعنی تا میاد خونه همون جلوی در میپرسه چه خبر ؟ منم اول خبرای خوب رو میگم و بعدشم بد. ولی در مورد تائید کردن واقعا موافقم . چون وقتی ازش حمایت میکنم یا میگم خیلی قبولش دارم میبینم خیلی خوشحال میشه و مثل بچه ها ذوق زده میشه !
فروغ فرخزاد شاعره محبوب کشورمان در یک بیت میگوید: ای زن که دلی پر از صفا داری راز دل خود به مرد مگو هرگز او معنی عشق را نمفهمد بایک دل خود از او مگو هرگز. من فمنسیم نیستم اما دادگاه های خانواده نشان داده از هر 10 طلاق 8 مورد بخاطر عدم رضایت زن از زندگی بوده یعنی از هر 10 زندگی فقط 2 مرد از زندگیش شاکی است پس مردها موجوداتی تقریبا غیرقابل تحمل و فوقالعاده نا سپاس اند.
به نظر من اگه این موارد رو که خیلی هاشون هم واقعا سختن بتونیم رعایت کنیم زندگیمون می شه بهشت و اونوقت مردا هم می تونن بهتر به ما سرویس بدن !!
مطالب مفیدو خوبی بود به امید خوشبختی همه زوجا و آرامش کوچولوهاشون...
خواهش می کنم دوستان عزیز .... قابل شما رو نداشت ... این مطلب رو خوندم و به نظرم جالب و مفید اومد و خوشحالم که به نظر اکثر شما دوستان هم مفید بوده .درمورد این که باید آقایان هم باید یکسری مسائل رو درمورد خانم ها رعایت کنن کاملا درسته و تا زمانی که احترام و عشق متقابل نباشه زندگی شیرین و لذت بخش نمی تونه باشه و درمورد نکاتی که باید راجع به خانم ها رعایت کرد هم کلی مطلب مختلف توی اینترنت هست اما من چون دیدم اینجا نی نی سایت هست و اغلب کاربرها هم خانم ها هستند مطالبی رو که فکر کردم به درد خانم ها می خوره گذاشتم .حالا به خاطر گل روی شما دوستان هم که شده ، مطالبی که باید آقایان رعایت کنند رو هم گذاشتم :) http://www.ninisite.com/discussion/thread.asp?threadID=49680
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2712
2687