2726
عنوان

محصولات آموزشی مادر، نوزاد، کودک و پدر در من و مامان = عمادشاپ

| مشاهده متن کامل بحث + 124107 بازدید | 928 پست
بازی های مناسب برای کودک 2-3 ساله:

1- پازل:
بهترین زمان برای شروع پازل پایان 2و شروع 3 سالگی است. چیدن پازل فوق العاده است. با پازل های 4 و 6 تایی شروع کنید. حتی اولش اگر میبینید نمیتونه یه دونه رو بچینید یا مثلا قطعه درست رو بردارد و بهش بدین بگین اینو امتحان کن. بعد یواش یواش پازل هایی با قطعات بیشتر مثلا 9 و 12 و ... همینطور زیادش کنید ولی خیلی آروم آروم. شاید یه پازل رو چندین بار بچینه. بچه ها خیلی سریع متد چیدن پازل رو پیدا میکنند.
من خودم تو بچگی اول دو تا دور پازل رو میچیدم و بعد داخلش رو کامل میکردم. در واقع از کل به جزء میرفتم جلو.
ولی پسرم کاملا برعکس عمل میکنه. از جزء به کل میچینه. اول قسمت های مختلف مثل صورت و بدن و درخت و ... رو میچینه و بعد با کنار هم قرار دادن اینها هشون رو به هم وصل میکنه و پازل رو درست میکنه .
در همین فاصله 2 تا 3 سال پیشرفت شگفت انگیزی تو چیدن پازل تو بچه ها میبینید.

مهمترین و کلیدی ترین فایده پازل اینکه که تمرکز و دقت بچه رو خیلی بالا میبره.

2- لگو:
مهم نیست چه مارکی ولی تعداش زیاد باشه. مثلا حداقل 50 تا تکه و برای این سن تکه ها هم بزرگ باشه بهتره. بعد بهش بگید که با لگو چه چیز هایی میتونه درست کنه. مثلا پارکینگ ، ماشین، هواپیما، خونه و ...
بعد با چیز هایی که ساختین داستان درست کنید. آدمک و عروسک کوچیک بگیرین و در قسمت هاییی که کودک ساخته قرار بدین و داستان بسازید. به مرور میتونید قطعات بیشتری به لگو ها اضافه کنید.
ساختن با لگو خلاقیت بچه رو تحریک میکنه و داستان پردازی تخیلش رو تقویت میکنه.

3- نقاشی با رنگ انگشتیی
رنگ های انگشتی الان تو بازار زیاد هستند. مارک های مختلف کرایولا(گیاهی)، آریا و ...
دیوار حمام میتونه بوم نقاشی کودک باشه. نقاشی بکشید و داستان براش بسازید.

4- گل بازی:
از گل رس بهداشتی میتونید استفاده کنید.

5-

این پست ادامه داره باز هم هست.

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥

 من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش ایشالا که مشکلت حل میشه 💕🌷

فروزنده جون دخترم از 19 ماهگی پازل های 2 تیکه حیوانات و 22 ماهگی پازل سه تیکه حیوانات و میوه ها و اشیا رو انجام میده .با لوگو هم بازی میکنه قطار و ماشین درست میکنه .ولی فعلا از گل بازی یا خمیر بازی استفاده نکردم. پازل تصویری هم خریدم خودش درست نمیکنه به قول خودش به من help میکنه من براش میسازم .
در مورد کلاس ها:

1- کلاس زبان به نظر من زوده. اگر میتونی یه معلم بگیری که بیاد خونه و باهاش بازی کنه به زبان انگلیسی و نقاشی بکشه و با اسباب بازی ها بازی کنند و با بچه هم انگلیسی حرف بزنه و با بازی یک سری چیز ها رو یاد بده خوبه. ولی کلاس زبان نه چون هنوز کوچیکه و اکثر موسسه ها از سن 3 سال پذیرش دارند.
یا اینکه میتونی خودت تو خونه یک سری مفاهیم رو بهش یاد بدی با فلش کارت و DVD، کتاب و ...
و یا اینکه از یور بی بی کن رید استفاده کنی. مجموعه خیلی خوبیه که بتونی خودت معلم زبان دخترت باشی.

2- شنا رو بدون حضور یکی از والدین که حتما شنا هم بلد باشند توصیه نمیکنم. باید جایی باشه مربی اش حتما مدرک baby swimming (شنای نوزادان) داشته باشند و استاندارد های میزان کلر در آب برای کودکان حتما رعایت شده باشه.
البته آب بازی خیلی خوبه برای این سن 22 ماه میتونی از استخر بادی کم عمق توی خونه استفاده کنی.
این آدرس رو ببین: http://www.babyswimming.ir به نظر قابل اعتماد میاد. ولی باید دید.

http://www.babyswimming.ir/contactus.html این هم آدرس و تلفنش. البته من هنوز خودم اینجا رو از نزدیک ندیدم.

3- کلاس باله رو راستش نمیدونم می پرسم و یه سرچی میکنم به جواب قابل قبولی که رسیدم حتما مینویسم.
2728
نیکی ناز عزیز
منظورم این بود که پازل چیدنش همراه تو و اینکه ازت کمک میخواد مسئله ای نیست و یواش یواش راه میافته.
بچه ها حتی وقتی دارند زبان مادری شون رو یاد میگیرند از خیلی کلمات استفاده میکنند ولی هنوز مفهوم اون کلمه رو درک نمیکنند. در مورد زبان دوم هم همینطوره.اینکه از کلمات انگلیسی تو حرف زدنش استفاده میکنه خیلی هم خوبه.

در مورد یور بی بی کن رید و تراشه های الماس:

یور بی بی کن رید رو بیشتر میشناسم و میتونم بگم برای بسیار مناسبه برای آموزش زبان انگلیسی در خانه و به خصوص اینکه اکثر آموزشگاه ها رده سنی که قبول میکنند حداقل 3 سال هست و اینکه معمولا بچه ها از 4 سال به بعد میتونند از یک کلاس آموزش زبان در موسسه استفاده کنند. در واقع خیلی نمیشه انتظار داشت که سر کلاس بنشینند و درس گوش بدن. مگر اینکه خیلی روش های نوین و همراه با بازی و کاملا آموزش غیر مستقیم باشه.

توصیه من اینه که تا 1 سالگی از شعر و برنامه های زبان انگلیسی استفاده کنید (تلویزیون و برنامه های فارسی رو حذف کنید) ولی تا میتونید به زبان فارسی با بچه صحبت کنید و جملات کامل و درست به کار ببرید. بی بی انیشتین که دیگه اکثر پدر و مادر ها باهاش آشنا هستند با همین هدف ساخته شده. "ارتباط با نوزاد"

یور بی بی کن رید برای شروع در پایان 18 ماه مناسب است(نظر شخصی من) البته خودش میگه 3 ماه تا 5 سال ولی به نظر من یکسال اول زندگی ارتباط عمیق و تنگاتنگ مادر و پدر با بچه خیلی خیلی مهمه و باید روی اون کار بشه. همچنین تقویت احساس امنیت در نوزاد و داشتن یک فضای شاد.

و محصولاتی مثل برینی بی بی و بی بی جنیوس و دوستان کنجکاو هم مواردی شاد و جذاب از آموزش های غیر مستقیم هستند.

اما تراشه های الماس این محصول روی سایت ما هست (به دلیل تقاضای بسیار) ولی هنوز اطلاعاتم در موردش کامل نیست.
کلا خیلی به خواندن و نوشتن پیش از مدرسه چه فارسی و چه انگلیسی معتقد نیستم. ولی زبان دوم چرا و به نظرم خیلی خیلی مهمه.
توی یور بی بی کن خواندن از روی کلمات انگلیسی بخشی از داستان هست و این مجموعه بصورت عمده تری روی مهارت های دیگر مثل Listening , Speaking و درک مفاهیم هم کار میکنه.
تراشه ها هم خوبه و ازتون میخوام که یه فرصت بهم بدین تا روی تراشه ها تحقیقات شخصی خودم رو انجام بدم و بعد نظرم رو بگم. یا اینکه در تاپیک تراشه ها از خود آقای زمانی بپرسید.

لینک یور بی بی کن رید:
http://www.manomaman.com/product/242/پکیج-کامل-و-اوریجینال-مجموعه-آموزش-زبان-انگلیسی-Your-Baby-Can-Read-کودک-شما-میتواند-بخواند.html

لینک تراشه های الماس:
http://www.manomaman.com/product/481/تراشه-های-الماس-آموزش-زبان-و-خواندن-فارسی.html

البته در پست بعدی توضیح کاملی در مورد یور بی بی کن رید مینویسم و پکیج رو براتون کاملا توضیح میدم که شامل چه مواردی هست و اوریجینال و غیر اوریجینالش چه فرقی با هم دارند.

روژانا جان در مورد روش ها تقویت هوش و خلاقیت زیر یکسال هم تو پست بعدی مینویسم.
مامان دیاکو عزیز

پیشنهاد من برای شما و همه مادران باردار:

اگر شما الان هفته 16 بارداری رو رد کردین ، جنین میتونه صداهای بیرون رو بشنوه،

1- موسیقی موتزارت که برای رشد خلاقیت بسیار موثره و از 16 مجموعه موسیقی از موتزارت هست که توسط پروفسور دان کمپبل (که سال هاست روی تاثیر موتزارت بر روی کودکان کار میکنه)، طبقه بندی شده. همچنین کتابی نوشته با اسم تاثیر موسیقی موتزارت بر روی کودکان که توسط انتشارات پیک بهار در ایران ترجمه شده است.
سایت پروفسور دان کمپبل: http://www.mozarteffect.com/
توضیحت فارسی محصول:
http://www.manomaman.com/product/16/The-Mozart-Effect-موسیقی-موتزارت-برای-کودکان-همراه-با-کتاب.html

این مجموعه رو میتونی از الان تا 13 -14 سالگی فرزندت استفاده کنی.
موسیقی هایی برای زمان بازی، خواب، تمرکز، درس خواندن، نقاشی، تخیل، آرامش و ....

2- کتاب بازی با کودک:
که 100 بازی رو از بدو تولد تا یک سالگی بصورت ماه به ماه طبقه بندی کرده و هدف هر بازی را هم نوشته مثلا تقویت اندام ها، هماهنگی اعضاء بدن، تکامل دید، برانگیختن حس کنجکاوی و ...
توضیحات بیشتر: http://www.manomaman.com/product/15/کتاب-بازی-با-کودک.html

3- بی بی انیشتین منو اوریجینال رده سنی 3 ماه:
بی بی انیشتین عالیه. نه به خاطر اینکه خیلی جذابه و نوزاد رو جذب و محو خودش میکنه بلکه به این خاطر که ارتباط والدین و نوزاد رو بیشتر میکنه. پدر و مادر باید روی فیلم ها و اتفاقاتی که داره میافته (به زبان مادری نوزاد)صحبت کنند و به عکس العمل هاش پاسخ بدن. با جملات درست و شیوا نوزاد خود را مخاطب قرار دهید و با او مرتبا صحبت کنید.
سه تا فیلم اول بی بی انیشتین بی بی باخ، بی بی بتهوون و بی بی موتزارت کلام ندارند و تصاویر با سرعت های تند و کند به همراه موسیقی کلاسیک از جلوی چشم نوزاد رد میشند. این فیلم ها به تقویت نیمکره های چپ و راست مغز کمک میکنند. فیلم های بعدی بی بی مونت (آموزش فصل ها) تمام تصاویر و اتفاقاتی که در طبیعت طی چهارفصل روی میدهد را نشان میدهد. شما خیلی ساده در مورد فصل ها و اتفاقاتی که می افتد صحبت کنید. فیلم های بعدی Language Nursery آشنایی با 7 زبان زنده دنیا اعدادشون از 1تا 20 حروف الفبا اون زبان و شعر های معروف هر زبان، Lullaby Time موسیقی و شعر و داستان کوتاه برای زمان خواب، World Music آشنایی با تم موسیقی 5 قاره جهان و ساز های مختص به هر قاره، Baby Neptune آشنایی با اشکال مختلف آب
میبینید که در این مجموعه رده سه ماه داریم به نوزادمون میگیم که دنیا چه جور جاییه و تو با چه چیز هایی باید آشنا بشی و یاد بگیری. شما روی این فیلم ها به زبان فارسی صحبت کن، شعر بخون، دست بزن و بازی کن.

http://www.manomaman.com/product/478/بی-بی-انیشتین-محتوی-و-منو-اوریجینال-رده-سنی-3-ماه-همراه-فلش-کارتهای-تصویری-مربوطه.html

این پیشنهاد من برای الان شماست. و تا 1 سالگی هم بقیه مجموعه بی بی انیشتین رو بگیر و به همین روش باهاش کار کن.
و اگر هم میخوای به زبان انگلیسی آشنا بشه:

http://www.manomaman.com/product/142/Baby-Genius-کودک-نابغه-چاپدار.html
http://www.manomaman.com/product/3/Nick-Jr-Baby-Curious-Buddies-دوستان-کنجکاو-کودک-چاپدار-هدیه.html
http://www.manomaman.com/product/18/Simly-Kids-Music-شعر-ترانه-داستان-کودکانه-انگلیسی.html

این ها هم خیلی خوبند و آموزش هاشون بصورت غیر مستقیم است.

تراشه ها و یور بی بی کن رو تا 18 ماهگی توصیه نمیکنم.

البته نکته مهم رو هم بگم از پایان 3 ماهگی میتونید از تلویزیون (مجموعه های تصویری) استفاده کنید و روزی سه تا 10 دقیقه با فاصله که تا یکسال میتونید به سه تا نیم ساعت افزایشش بدین.
فروزنده عزیز ممنونم

حالا یه سوال دیگه دارم . من تصمیمی گرفتم کل مجموعه رو بخرم ولی میخوام بدونم این مجموعه کامل بی بی که گفتید نزدیک 140 هزار تومن میشه وزنش و حجمش رو میشه تقریبا بگید چقدر میشه ؟ میخوام ببینم اندازه هاش چقدره که ببینم اصلا میتونن بیارن با خودشون برام ؟
ضمنا این مجموعه دیگه کامله و همه چی رو شامل میشه دیگه درسته؟



بعد سوال بعدیم اینکه بعد از 18 ماهگی شما یور بی بی رو توصیه میکنید برای زبان آموزی یا همین بی بی انیشتن به نظرتون کامله ؟
مامان دیاکو عزیز

وزن پکیج های 8 تایی حدود 400 گرم و وزن پکیج 4 تایی حدود 250گرم است. حجمش هم 13*18*2 cm است.

بله این مدلی که شما انتخاب کردین کامل ترین حالت بی بی انیشتین هست.

نمیدونم زبان کشوری که زندگی میکنی چیه؟
اگر انگلیسیه که به نظر من نیازی نداره از یور بی بی کن استفاده کنی. مگر اینکه بخوای خوندن رو قبل از مدرسه یاد بگیره. چون با قرار گرفتن در محیط خواه ناخواه این اتفاق می افته.

اما اگر زبان رایج اون مملکت چیز دیگه ایست. یور بی بی کن رید رو از 18 ماهگی به بعد استفاده کن تا انگلیسی رو هم یاد بگیره. هر چند خارج از ایران تو مدرسه روی زبان دوم و سوم خیلی خوب کار میکنند.
و اگر میخوای خوندن فارسی رو هم یاد بگیره از 4-5 سال به بعد میتونی از تراشه ها استفاده کنی.

ولی یک مرتبه با حجم زیاد اطلاعات و زبان های مختلف بچه رو محاصره نکن. در نظر داشته باش که مهمترین کار اینه که خوب بازی کنه، خوشحال باشه و لذت ببره. آموزش نه ، مگر اینکه غیر مستقیم باشه.
بازی های مناسب زیر یکسال: (روژانا عزیز)

1- کتاب بازی با کودک:
که 100 بازی رو از بدو تولد تا یک سالگی بصورت ماه به ماه طبقه بندی کرده و هدف هر بازی را هم نوشته مثلا تقویت اندام ها، هماهنگی اعضاء بدن، تکامل دید، برانگیختن حس کنجکاوی و ...
توضیحات بیشتر:

http://www.manomaman.com/product/15/کتاب-بازی-با-کودک.html/

2- مکعب هوش:
که تعدادی مکعب با رنگ های آبی، قرمز و سبز هستند. همچنین توپ های کوچک و منشور های رنگی.
هم رنگ های اصلی رو میبینه و هم حجم و اشکال رو یاد میگیره و تجربه میکنه.
با فرزندان این مکعب های هوش رو داره.

http://www.bafarzandan.com/modules.php?name=Asers_Shop&s_op=viewproductdetails&lid=30&cid=30

3- کتای های پارچه ای خیلی خوبند. بخصوص اگر بصورت ساده عکس چند تا حیوان و رنگ و اشیا رو هم توشون داشته باشن.

http://www.manomaman.com/product/435/کتاب-پارچه-ای-آموزش-رنگ-ها-baby-first-coloures.html
http://www.manomaman.com/product/433/کتاب-پارچه-ای-آموزش-حیوانات-مزرعه-baby-first-farm.html
http://www.manomaman.com/product/434/کتاب-پارچه-ای-آموزش-کلمات-baby-first-Words.html
http://www.manomaman.com/product/437/کتاب-پارچه-ای-Faces.html
http://www.manomaman.com/product/436/کتاب-پارچه-ای-Animals-Faces.html

اینها وارداتی هستند و خوب از لحاظ کیفیت بهترند. و هیچ نایلون و PVC توشون به کار نرفته.

http://www.bafarzandan.com/modules.php?name=Asers_Shop&s_op=viewproduct&cid=30&min=3&orderby=titleA&show=3

این هم ایرانیه و به نسبت قیمتش خوبه. فقط ایرادی که داره اینه که بعد از شستشو کم رنگ میشه و حالت خودش رو از دست میده. حالت مچاله پیدا میکنه.

4- آب بازی:
الان که هوا داره گرم میشه. هر از گاهی با یک سری کاسه و ملاقه پلاستیکی بذار آب بازی کنه. ظرف ها با اشکال مختلف بذار مثلا مکعب مستطیل، کاسه گرد، بیضی، چند ضلعی و ... توی حمام وانش رو پر آب کن بذار با ملاقه آب بریزه تو ظرف های مختلف و ببینه که آب شکل های مختلف به خودش میگیره.

5- بذار با دیگ و قاشق چوبی طبل درست کنه و صدا در بیاره. موسیقی
و ریتم های مختلف ایجاد کنه. ممکنه این ریتم ها نامنظم باشه، اشکال نداره بچه ها خیلی لذت میبرند.

6- Happy Shape Storer:



این اسباب بازی از سری Play to Learn از کمپانی TOMY و برای آشنایی با اشکال هندسی و حجم است. سه حجم مکعب و کره و هرم و همچنین اشکال مربع و دایره و مثلث. و دو روش برای آنکه کودک این اشیا را داخل ظرف بیندازد.

به توضیحات انگلیسی تصویر توجه کنید.
سایت اصلی:
http://www.tomy.co.uk/products/happy-shape-sorter/?parent=3367615

این اسباب بازی رو اکثر مغازه های سیسمونی فروشی بهار دارند.
فروشگاه پانی- بهار جنوبی بین سمیه و طالقانی پلاک 108- تلفن:88830538
فروشگاه پارمید- بهار جنوبی، نرسیده به چهارراه سمیه، پلاک 77 - تلفن:77520135

7- Quack Along Ducks:



این اسباب بازی از سری Play to Learn از کمپانی TOMY و کودک را به بازی ترغیب میکند. وقتی روی حالت on باشد با کشیدن نخ، اردک ها شروع با صدای quak quak شروع به راه رفتن می کنند.

به توضیحات انگلیسی تصویر توجه کنید.
سایت اصلی:
http://www.tomy.co.uk/products/quack-along-ducks/?parent=3367615

این اسباب بازی رو اکثر مغازه های سیسمونی فروشی بهار دارند.
فروشگاه پانی- بهار جنوبی بین سمیه و طالقانی پلاک 108- تلفن:88830538
فروشگاه پارمید- بهار جنوبی، نرسیده به چهارراه سمیه، پلاک 77 - تلفن:77520135

8- Happy Stack:



این اسباب بازی از سری Play to Learn از کمپانی TOMY است. تشخیص اندازه ها و تفاوت دایره و کره و چیدمان از کوچک به بزرگ و برعکس را یاد میدهد.

عکس و توضیحات را در سایت فرانسوی tomy پیدا کردم.

این اسباب بازی رو اکثر مغازه های سیسمونی فروشی بهار دارند.
فروشگاه پانی- بهار جنوبی بین سمیه و طالقانی پلاک 108- تلفن:88830538
فروشگاه پارمید- بهار جنوبی، نرسیده به چهارراه سمیه، پلاک 77 - تلفن:77520135

9- لگو و آجره قطع بزرگ:

http://www.bafarzandan.com/modules.php?name=Asers_Shop&s_op=viewproductdetails&lid=554&cid=37

10-فلش کارت:

http://www.manomaman.com/product/47/فلش-کارت-های-آموزش-حیوانات.html
http://www.manomaman.com/product/428/فلش-کارت-های-Baby-Flash-Cards-First-Words.html

11- کتاب های صدادار و موزیکال:

http://www.manomaman.com/product/367/کتاب-صدا-دار-Simple-First-Sounds-Noisy-Zoo.html
http://www.manomaman.com/product/376/کتاب-Wild-Animals.html
http://www.manomaman.com/product/375/کتاب-Baby-Animals.html
http://www.manomaman.com/product/422/کتاب-10-موسیقی-کلاسیک-بی-بی-انیشتین-Busy-Day-Rhymes-Songs.html
http://www.manomaman.com/product/130/کتاب-موزیکال-بی-بی-انیشتین-Look-Listen-and-Discover.html

12- کتاب های کوچک آموزش مفاهیم:

http://www.manomaman.com/product/471/کتاب-12-تایی-My-First-Library-early-learning.html
http://www.manomaman.com/product/470/کتاب-آموزش-زبان-Early-learning-Box.html

13- اسباب بازی های چوبی و آموزشی:

http://www.pispiseh.com/?page=detail&id=20&backto=http%3A%2F%2Fwww.pispiseh.com%2F%3Fpage%3Dcategory%26id%3D5
http://www.pispiseh.com/?page=detail&id=21&backto=http%3A%2F%2Fwww.pispiseh.com%2F%3Fpage%3Dcategory%26id%3D5
http://www.pispiseh.com/?page=detail&id=25&backto=http%3A%2F%2Fwww.pispiseh.com%2F%3Fpage%3Dcategory%26id%3D5
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز