2703
2553
عنوان

بی بی انیشتن فارسی هست؟

6925 بازدید | 29 پست
سلام .
میخواستم بدونم کسی اطلاع داره که سی دی انیشتن کوچولوی ترجمه شده هست یا نه؟
دخترم خیلیییییییییییییییی علاقه نشون میده ،ولی از روانشناس های کودک زیادی شنیدم که آموزش یه زبان دیگه قبل 5_6 سالگی خوب نیست.
اگه میدونید هست راهنماییم کنید از کجا تهیه کنم.
وَ إِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنِّی فَإِنِّی قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْیَسْتَجِیبُواْ لِی وَ لْیُؤْمِنُواْ بِی لَعَلَّهُمْ یَرْشُدُونَ(186) آپلود عکس رایگان و دائمی


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

ممنونم از هر دوتون،برام خیلی مهم بود
وَ إِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنِّی فَإِنِّی قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْیَسْتَجِیبُواْ لِی وَ لْیُؤْمِنُواْ بِی لَعَلَّهُمْ یَرْشُدُونَ(186) آپلود عکس رایگان و دائمی
2456
عزیزم اما دقیقا بر عکس شما مادر من استاد بازنشسته زبان است و میگه کودک تا قبل از 5 سالگی قابلیت یادگیری 7 زبان را داره بدون اینکه با هم قاطی کنه
 👈 من مادر یک کودک اتیسم هستم توجه کنید از این بعد در تاپیک های متفرقه ام به سوالات در مورد اختلال اتیسم هست پاسخ نمیدهم لطفا در تاپیک هایی که موضوع شون و عنوان شون اتیسم هست سوال خودتان بپرسید ممنونم که رعایت میکنید منم یک انسانم گاهی دوست دارم از دنیای اتیسم دور باشم و تاپیک های غیر اتیسم بزنم 😊
وظیفه ی انسانیم ایجاب میکنه این رو بگم :


دیروز عصر دخترم وقت پایش و مشاوره داشت . اونجا یه بچه سه ساله ای بود که به شدت پرخاشگر و اصلا نمیتونست به هیچ کس ارتباط برقرار کنه . دکتر بهم گفت میدونی چرا اینطوری شده ؟ گفتم والدینش جدا شدند ؟
کفت : نه !! بیشتر روز رو بی بی انیشتین میبینه !!!

این عین دیالوگ من و دکتر بود بدون کم و زیاد.
اگه آدم گذاشت اهلیش کنند , بفهمی نفهمی خودش رو به این دردسر انداخته که کارش به گریه کردن بکشه.
سارا مامان امیرپرهام درست میگه .



اما شروع زبان دوم باید زمانی باشه که بچه بتونه یک جمله ی کامل رو از نظر دستوری به زبان مادری بیان کنه
اگه آدم گذاشت اهلیش کنند , بفهمی نفهمی خودش رو به این دردسر انداخته که کارش به گریه کردن بکشه.
ممنونم مسیحا جون اما ما میتونیم وقتی نی نی ها کوچیکن البته نه خیلی جدی همون جوری که فارسی حرف میزنیم مثلا یک چند تا کلمه انگیلیسی هم بهشون یاد بدیم ( من اینو دیدم که میگم بچه دوست من از 6 ماهگیباهاش انگیلیسی کار شده الان 2 سالشه خیلی از کلمه ها را میشناسه )
البته به صورت بازی و نه کلاس و خشک به هر حال هر چیزی را بچه ها با بازی بهتر یاد میگیرن
 👈 من مادر یک کودک اتیسم هستم توجه کنید از این بعد در تاپیک های متفرقه ام به سوالات در مورد اختلال اتیسم هست پاسخ نمیدهم لطفا در تاپیک هایی که موضوع شون و عنوان شون اتیسم هست سوال خودتان بپرسید ممنونم که رعایت میکنید منم یک انسانم گاهی دوست دارم از دنیای اتیسم دور باشم و تاپیک های غیر اتیسم بزنم 😊
2714
من خودم سیدی بی بی انیشتن را گرفتم بودم اما از وقتی مامانم براش بیبی کن رید را گرفت البته نه خیلی جدی اما بیشتر سی دی بیبی کن رید را میذارم و خدائیش علاقه نشون میده البته میگن خیلی اذیتش نمیکنم تازه 6 ماهشه و منم مامان سخت گیری نیستم البته مامان اسون گیری هم نیستم کلن میانه رو هستم
 👈 من مادر یک کودک اتیسم هستم توجه کنید از این بعد در تاپیک های متفرقه ام به سوالات در مورد اختلال اتیسم هست پاسخ نمیدهم لطفا در تاپیک هایی که موضوع شون و عنوان شون اتیسم هست سوال خودتان بپرسید ممنونم که رعایت میکنید منم یک انسانم گاهی دوست دارم از دنیای اتیسم دور باشم و تاپیک های غیر اتیسم بزنم 😊
سایت ?شهرزاد? نوشت:

زبان مادری، زبان دیگری

سال اول زندگی، بچه به جز گریه و صداهایی که پدر و مادر به زور می‌خواهند ثابت کنند معنی خاصی دارد، روش ارتباطی دیگری نمی‌شناسد. چند سال بعدی هم والدین با شیرین زبانی کودک و این‌که او هر بار چه کلمه جدیدی را یاد گرفته است، سرگرمند، اما بعد از این مدت بعضی از پدر و مادر‌ها دنبال سرگرمی دیگری می‌روند و آن این است که به کودک‌شان زبان دیگری یاد بدهند. به همین دلیل در خیلی از مهمانی‌ها بچه‌هایی را می‌توان دید که به اصرار والدین برای عمو یا خاله‌شان غلط یا درست از یک تا 10 را به انگلیسی می‌شمرند یا اپل می‌گویند و اورنج را نشان می‌دهند.

اما از ابتدای دهه 90 با مطرح شدن موضوع دهکده جهانی و زبان بین‌المللی و البته نتیجه تحقیقات بعضی دانشمندان آموزش زبان دوم رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفته است. تحقیقات نشان داده بچه‌هایی که زبان دوم یاد می‌گیرند، هوش اجتماعی بالاتری دارند.

اما واقعا از چه سالی باید آموزش زبان به کودکان را شروع کرد؟

بسیاری از کار‌شناسان بر این باورند هرچه زبان دوم در سنین پایین‌تری به کودک آموزش داده شود احتمال این‌که کودک در سال‌های بعد در یادگیری این زبان موفق‌تر باشد، بیشتر است. در سال ???? یک مقاله در روزنامه نیوزویک منتشر شد که نتایج یک تحقیق را بررسی می‌کرد. بر اساس این تحقیق، کودکی که بعد از 10 سالگی شروع به آموختن زبان دوم کند با احتمال کمتری ممکن است بتواند بعدها این زبان را مانند کسانی که آن زبان، زبان مادری‌شان است، صحبت کند. نتایج این تحقیق توسط زبان‌شناسان زیادی تایید شده است و به دنبال این تحقیق، تحقیقات بسیار دیگری هم انجام شد که بر همین موضوع تاکید داشت.

بررسی‌های بیشتر در مورد یادگیری زبان در سنین پایین نشان داد کودک نه تنها با یادگیری زبان، برخورد اجتماعی‌اش تقویت می‌شود و در ارتباط با دیگر بچه‌ها موفق‌تر عمل می‌کند، بلکه این مسئله می‌تواند باعث پیشرفت عملکرد کلی کودک در بقیه دروس در مدرسه نیز بشود.

در تحقیقی روی بچه‌های مدارس یکی از کشورهای غیر انگلیسی زبان، کودکانی که بیش از ? سال به یادگیری زبان دوم (اغلب زبان انگلیسی) پرداخته بودند نسبت به بچه‌هایی که زمان کمتری آن زبان را آموزش دیده بودند یا اصلا زبان دومی را یاد نگرفته بودند، در امتحان جامع و تست‌های مورد نظر تحقیق نتایج بهتری کسب کردند. طبق این تحقیق بچه‌هایی که زبان دوم یاد گرفته بودند حتی از بچه‌هایی که به یادگیری ریاضی پرداخته بودند هم موفق‌تر عمل کرده بودند. نتایج بررسی‌های متخصصان آموزش کودک نشان داده است کودکانی که زبان دوم می‌آموزند در حل مسائل پیچیده خلاقیت و تبحر بیشتری دارند. بررسی‌های بروک لمبرت و تاکر، در سال ???? نشان داده است بچه‌هایی که توانایی یاد گرفتن بیش از یک زبان را دارند هوش بالاتری دارند. لمبرت این‌طور استدلال می‌کند که شاید یادگیری زبان دوم و زبان‌های بیشتر باعث پیشرفت توانایی ذهنی و قوه درک فرد شده است.

بر اساس آمار، دانش‌آموزانی که مسلط به یک زبان دوم بوده‌اند در امتحان‌های ورودی دانشگاه‌ها هم موفق‌تر عمل کرده‌اند. بسیاری از این تحقیقات در مورد کشور‌های انگلیسی زبان است که در آن‌ها هم حتی به آموزش زبان دوم به کودکان توجه زیادی می‌شود. یکی از دلایل تاکید سیستم آموزشی بر این مسئله مشاهده این نکته بوده است که بسیاری از دانش‌آموزانی که زبان دیگری غیر از زبان مادری خود را فرا گرفته بودند بعد‌ها در محیط کار موفق‌تر عمل کرده‌اند.

از چه سنی باید به کودک زبان دوم را یاد داد؟

کار‌شناسان آموزش کودک و زبان‌شناسان معتقدند کودکانی که قبل از دوره نوجوانی به یادگیری زبان دوم بپردازند بهتر می‌توانند در زمینه تلفظ کلمات به طور صحیح و نزدیک به صاحبان اصلی زبان عمل کنند. زبان‌شناسان این موضوع را به تغییرات فیزیولوژیکی مربوط می‌دانند که در مغز کودکان در سنین نوجوانی رخ می‌دهد. تفاوت هجا‌ها و آوا‌ها در زبان‌های مختلف که باعث تفاوت لهجه‌ها می‌شود در کودکانی که زبان را قبل از شکل‌گیری بخش‌های مربوطه در مغز یاد گرفته‌اند کمتر به چشم می‌آید. به همین دلیل بهترین سن آموزش زبان به کودک، قبل از 10 سالگی و زمانی است که کودک هنوز در زبان مادری خود هم پیشرفت چندانی نداشته است. البته این مسئله به هیچ وجه کودک را از یادگیری زبان مادری بازنمی‌دارد بلکه به پیشرفت آن هم کمک خواهد کرد. بعضی از والدین نگران این نکته هستند که یاد دادن زبان دوم در سنین کم ممکن است باعث شود کودک زبان مادری خود را فراموش کند یا این‌که در یادگیری زبان مادری و ادبیات آن دچار مشکل شود. در حالی‌که زبان‌شناسان خلاف این باور را دارند. آن‌ها معتقدند یادگیری زبان دوم به دلیل به کارگیری ذهن کودک در استفاده از ترجمه‌ها و معانی کلمات و ساختار جملات می‌تواند باعث شود زبان مادری خود را هم بار دیگر بیاموزد و آن را در کنار زبان دوم یاد بگیرد. توجه کودک به یک زبان جدید می‌تواند باعث توجه او به ساختارهای زبان و جمله‌بندی‌ها شود. چیزی که ممکن بود تا آن زمان به آن چندان توجهی نشان داده نشود.

بهترین روش‌های آموزش زبان به کودک

برای آموزش زبان دوم به کودک، 3 روش اصلی وجود دارد که اغلب موسسات و سیستم‌های آموزش از یکی از این 3 روش استفاده می‌کنند. به کارگیری هرکدام از این روش‌ها به سن کودک، سیستم تربیتی کودک و نگاه والدین به مسئله یادگیری زبان بستگی دارد. کودک در بعضی از این روش‌ها سریع‌تر زبان دیگری را یاد می‌گیرد و در بعضی از روش‌ها آزادی بیشتری برای انتخاب یادگیری دارد.

روش غرقه سازی: در این مدل از یادگیری کودک کاملا در محیطی با زبان دیگر قرار می‌گیرد. در مهدکودک‌های دوزبانه مربی‌ها با زبان دوم که هدف یادگیری است صحبت می‌کنند و در مدرسه هم بچه‌ها حداقل نیمی از اوقات خود را در طول روز به یادگیری زبان دوم می‌پردازند. در روش غرقه‌سازی کامل که البته در مدارس معدودی اجرا می‌شود کودک همه مواد درسی مانند ریاضی، علوم و تاریخ را به زبان دوم فرا می‌گیرد. در این روش یادگیری زبان در واقع زبان دوم به جای این‌که موضوعی برای یادگیری باشد خود وسیله‌ای برای آموزش مواد درسی دیگر است و کودک ناخودآگاه مجبور به یادگیری این زبان می‌شود. بچه‌هایی که با این روش زبان یاد می‌گیرند در صحبت کردن زبان دوم با لهجه صحیح و به طور کامل، موفق‌ترند و به سطوح بالاتری از یادگیری زبان می‌رسند.

اگرچه ممکن است در ابتدا، یادگیری در بعضی از مواد درسی، بچه‌ها به اندازه‌ای که آن درس‌ها را به زبان مادری خود یاد می‌گیرند موفق نباشند اما به تدریج و با پیشرفت‌شان در یادگیری زبان دوم، این مشکل هم برطرف می‌شود.

روش آموزش زبان خارجی در مدارس ابتدایی: در این روش به جای این‌که زبان دوم در پایه راهنمایی به کودک آموزش داده شود، در‌‌ همان سال‌های ابتدایی و همراه با دیگر درس‌ها به طور مقدماتی به کودک یاد داده می‌شود. در این روش زبان دوم به عنوان یک سوژه یادگیری به کودک معرفی می‌شود و به طور معمول 3 تا 5 جلسه در هفته کودک زمان صرف یادگیری این زبان می‌کند. میزان موفقیت این روش کمی کمتر از روش قبلی است اما کودکانی که در این سن یادگیری زبان را شروع می‌کنند نسبت به کودکانی که در سال‌های بعد برای اولین بار زبان دوم را یاد می‌گیرند، پیشرفت بیشتری خواهند داشت. ارائه زبان دوم در سال‌های اولیه تحصیلی که کودک شوق برای یادگیری دارد باعث بالا رفتن سرعت یادگیری می‌شود. بسته به تلاش و میزان زمانی که صرف آموزش این زبان به کودک می‌شود ممکن است در آینده کودک بتواند به خوبی و با فصاحت به زبان دوم حرف بزند.

روش اکتشاف در زبان دوم: در این روش سن کودک کمی بالا‌تر است و این روش بیشتر از آن‌که آموزش زبان باشد در واقع نوعی تقویت شناخت کودک است. در این روش فرهنگ و زبان دوم به عنوان یک مفهوم به کودک ارائه می‌شود. برای کودک در مورد فرهنگ و زبان‌های مختلف صحبت می‌شود و ممکن است بیش از یک زبان به کودک ارائه شود تا کودک در یادگیری زبان دوم حق انتخاب داشته باشد. در مراحل بالا‌تر این روش، ساختار‌های زبان دوم هم به کودک آموزش داده می‌شود اما بیشتر از آن‌که تاکید بر فصیح صحبت کردن این زبان باشد، هدف آشنایی و ارائه اطلاعات در مورد فرهنگ جامعه‌ای است که به آن زبان سخن می‌گویند. اگر جلسات آموزش بیشتر از 2 یا 3 بار در هفته باشد ممکن است توانایی کودک در صحبت به زبان دوم هم بیشتر شود اما والدین نباید انتظار داشته باشند کودک در این روش یادگیری بتواند بعد‌ها به طور فصیح و با لهجه مناسب به زبان دوم حرف بزند. این روش یادگیری بیشتر مورد علاقه والدینی است که فکر می‌کنند آموزش زبان دوم ممکن است باعث فشار بر کودک شود. اگرچه این روش می‌تواند زمینه یادگیری زبان در سال‌های بعدی باشد و سرعت یادگیری زبان در فرد را در سال‌های بعدی زندگی افزایش دهد.

نقش والدین در آموزش زبان:

آموزش زبان باید توسط یک متخصص و بر اساس سیستم مناسب باشد. ساعات و جلسات آموزش زبان دوم و نحوه به کارگیری آن کاملا حساب شده است به همین دلیل والدین نا‌آشنا به این امر ممکن است نتوانند مربی‌های خوبی برای آموزش زبان به کودک‌شان باشند. اما آن‌ها می‌توانند با تشویق کودک به یادگیری و حمایت از او، علاقه کودک را به فراگیری زبان و فرهنگ دیگر بیشتر کنند. به کودک‌تان نشان بدهید توانایی او در صحبت کردن به زبان دیگر، برای‌تان ارزشمند است و با او همراهی کنید. سعی کنید کودک‌تان را به جشن‌ها یا مراسمی که در مورد فرهنگ‌ها و زبان‌های دیگر است ببرید یا با مشورت معلمش، کتاب‌ها و فیلم‌هایی به زبانی که در حال یادگیری است در اختیارش قرار دهید. اگر خودتان هم به آن زبان آشنایید، برایش به آن زبان کتاب بخوانید اما سعی کنید کلمات را به صورت صحیح تلفظ کنید. در بقیه مواد درسی با کودک‌تان کار کنید تا کودک با خیال راحت‌تری به یادگیری زبان بپردازد و مشکلی در زمینه‌های دیگر نداشته باشد.
http://www.parsine.com/fa/news/57893/%D8%A7%D8%B2-%DA%86%D9%87-%D8%B3%D9%86%D9%8A-%D8%A8%D8%A7%D9%8A%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D9%88%D9%85-%D8%B1%D8%A7-%D9%8A%D8%A7%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D8%AF
 👈 من مادر یک کودک اتیسم هستم توجه کنید از این بعد در تاپیک های متفرقه ام به سوالات در مورد اختلال اتیسم هست پاسخ نمیدهم لطفا در تاپیک هایی که موضوع شون و عنوان شون اتیسم هست سوال خودتان بپرسید ممنونم که رعایت میکنید منم یک انسانم گاهی دوست دارم از دنیای اتیسم دور باشم و تاپیک های غیر اتیسم بزنم 😊
دایماً میشنویم که الان بهترین وقت برای آموزش زبان دوم به نوزادان مان است. حال سئوال اینجاست که آیا نوزاد بدون دانستن زبان مادری میتواد زبان دیگری هم بیاموزد؟ جواب این سئوال ?بله? است! نوزادان در محدوده سنی خاص خودشان به قابلیت بسیار بالایی برای یادگیری زبان دارند. هر وقت نوزاد زودتر در معرض یک زبان خارجی قرار بگیرد، سریعتر میتواند آن را یاد بگیرد. مغز انسان این توانایی شگرف برای یادگیری زبان را در سالهای میانی مدرسه رفتن از دست میدهد و همه کسانی که بعد از کودکی به یادگیری زبانی پرداخته اند با این مساله آشنایی دارند. چند نکته بسیار مهم برای چند زبانه بار آوردن فرزندتان اینها هستند:
با هم یاد بگیرید:

لزومی ندارد که به زبان خارجی تسلط کامل داشته باشید. کتاب، اسباب بازی و سایر وسایل کمک آموزشی دو زبان همیتواند هم به شما و هم به فرزندتان آموزش دهد. همچنین سعی کنید نوزادتان را با افرادی که زبان مادریشان متفاوت است رو در رو کنید. میتوانید یک پرستار بچه با زبان مادری دیگر استخدام کنید یا نوزادتان را به پارکی که در آن پدر و مادرها به زبان خارجی (که مایل به یاد دادن آن به او هستید) صحبت میکنند ببرید.
هماهنگ باشید:

از اصل ?هر یک از والدین فقط یک زبان? استفاده کنید. اگر به زبان دیگری تسلط دارید از همان زبان استفاده کنید و همسرتان هم به زبان دیگر با فرزندتان حرف بزند. کودکان تا سن دو سالی قادر خواهد بود تشخیص دهد که با پدر یا مادر خود با کدام زبان صحبت کند.
واژه ها با به او یاد بدهید:

فرزندتان را تشویق کنید واژه هایی که می آموزد را بکار گیرد. حتی در صورتیکه چیز زیادی از آنچه یاد میگیرد را بخاطر نداشته باشد، باز هم شنیدن و صحبت کردن به زبان دیگر فرصت خوبی برایش برای تفسیر و تلفظ واژه ها از زبان دیگر است و این خود سبب آسان تر شدن یادگیری زبان خارجی برای او میشود.

منبع: http://niloofaraneh.com/children-and-education/87-can-we-teach-babies-a-foreign-language
 👈 من مادر یک کودک اتیسم هستم توجه کنید از این بعد در تاپیک های متفرقه ام به سوالات در مورد اختلال اتیسم هست پاسخ نمیدهم لطفا در تاپیک هایی که موضوع شون و عنوان شون اتیسم هست سوال خودتان بپرسید ممنونم که رعایت میکنید منم یک انسانم گاهی دوست دارم از دنیای اتیسم دور باشم و تاپیک های غیر اتیسم بزنم 😊
من هم همین دیروز پیش مشاور پایش بودم تاکید داشت که این سی دی ها تا قبل دو سالگی خیلی بده
ضمنا من برای افزایش هوش دخترم دنبال سی دی ام و اصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصلا اصراری برای یادگیری زبان ندارم
وَ إِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنِّی فَإِنِّی قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْیَسْتَجِیبُواْ لِی وَ لْیُؤْمِنُواْ بِی لَعَلَّهُمْ یَرْشُدُونَ(186) آپلود عکس رایگان و دائمی
یاسی جون منم اصراری ندارم که زبان یاد بگیره پسرم اما بیبی کن رید مثل زبان فارسی است یعنی اموزشش را میگم همون طور که ما تو بچگی یاد گرفتیم فارسی حرف بزنیم بدون اینکه بریم کلاس یعنی زبان مادریمون است این سی دی هم به همون طریق انگلیسی را اموزش میده در نتیجه چیز بدی نیست گلم باز هم خودتان مختار هستین حانم کلا
 👈 من مادر یک کودک اتیسم هستم توجه کنید از این بعد در تاپیک های متفرقه ام به سوالات در مورد اختلال اتیسم هست پاسخ نمیدهم لطفا در تاپیک هایی که موضوع شون و عنوان شون اتیسم هست سوال خودتان بپرسید ممنونم که رعایت میکنید منم یک انسانم گاهی دوست دارم از دنیای اتیسم دور باشم و تاپیک های غیر اتیسم بزنم 😊
من اصلا اعتقادی به آموزش زبان تو بچگی ندارم.گیرم 200 تا کلمه رو هم یاد گرفت انگلیسیشو بگه.هنر کرده؟آیا میتونه تو 7 سالگه با یکی انگلیسی صحبت کنه.اینا مد های جدیده که متاسفانه چشم و هم چشمی خیلی روش تاثیر داره.منم میگم سی دی های فارسی شاد و موزیکال براش بذار.فرصت برای زبان هست حالا حالا ها!!
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2712
2687
داغ ترین های تاپیک های امروز