2737
2734
عنوان

تجربیات در مورد سفر به مالزی

| مشاهده متن کامل بحث + 239864 بازدید | 1168 پست
من مراکز خرید رو خیلی خوب نگشتم ولی میتونی راحت خرید کنی چون تو ایران هم خرید خوب بخوای بکنی قیمتهاش بالاست یه مغازه هایی داخل مرکز خریدها هست به اسم (FOS (FACTORY OUTLET STORE که جنسهای مارکدار رو با قیمتهای پایین تر داره یه فروشگاههای بزرگی هم هست به اسم پارکسون و آیستان که چند طبقه هستن و اونجا هم اجناس مناسب داره که تو آیستان چمدانهاشو حراج کرده بود خیلی پشیمون شدم که نخریدم ( شده بود 150 تومن ) . مرکز خرید سانوی هم خیلی خوب بود H&M بزرگی داشت و MANGO هم لباس مهمونیهاش حراج خوبی داشت با 100-150 تومن میشد لباس خوشگلی بخری البته سایزاش خیلی زیاد نبود . از Marks & Spencer هم میشد خرید کنی .
یه مغازه بود بیرون LOT10 اسمش بود BRANDS OUTLET فکر کنم خیلی چیزهای زیادی داشت من چون دیر وقت بود رفتم توش فقط یه بلیز ورزشی و یه دمپایی برای سانوی ازش خریدم ولی خیلی ها ازش خرید کرده بودن و شالهای خیلی خوبی هم داشت .
در کل خیلی حراجهای زیادی نداشت بچه ها میگفتن تایمز اسکوئر هم مرکز خرید خوبیه ولی من وقت نکردم برم بگردمش .
افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلکه کارها را بگونه ای متفاوت انجام می دهند.
سلام دوستهای خوبم
منم چون از این تاپیک و تجربیات بچه ها خیلی استفاده کرده بودم، دوست داشتم تجربیاتم رو برای بچه ها بنویسم که شاید به درد بقیه بخوره.
من و همسرم 8 دی تا 16 دی رفتیم کوالالامپور و لنکاوی ، زمانش به نظرم عالی بود چون شب سال نو میلادی اونجا بودیم و کلا شهر و پاساژها پر از جشن و زیبایی کریسمس بود، شب اول ژانویه هم که زیر برجهای دوقلو جشن و نورافشانی خیلی زیبایی بود. به نظرم از اواخر دسامبر تا اواخر ژانویه که تب و تاب سال نو میلادی هست واقعا زمان عالی برای سفر هست. هوا هم که خیلی خوب بود 4 روز که ما کولا بودیم یک بار بیشتر بارون نیومد و هوا عالی بود.
پروازمون ماهان بود که خیلی خوب بود و تاخیری هم نداشت.
هتلمون کنکورد بود که به نظرم خیلی خوب بود و من کاملا راضی بودم، محلش هم که جلوی ایستگاه مونوریل bukit nanas بود که خیلی راحت می تونستیم باهاش رفت و آمد کنیم.
همون اول یه سیم کارت تور بهمون داد که u mobile بود و ما هم سریع اینترنتش رو فعال کردیم و با gps موبایل و google map آدرس هرجایی که می خواستیم و مسیرهای مونو ریل و مترو و.. رو از اونجا می دیدم طوری که حتی نقشه هایی که من از همین تاپیک گرفته بودم دیگه به کارمون نمی اومد، هر وقت هم اعتبارش تموم می شد یه 10 رینگیت شارژ از سوپرمارکت ها می خریدیم، البته خود u mobile هم خیلی جاها نمایندگی داشت مثل پاساز تایمز اسکوئر.
در مورد جاهای دیدنی پارک آبی سان وی لاگون واقعا عالی بود ، ما با تاکسی رفتیم، تاکسی های قرمز ورودیشون 3 رینگیت هست و بعدش هم تاکسیمتر می زنن، به نظرم به صرفه بود چون اگه اشتباه نکنم 30 رینگیت دادیم ولی از جلوی هتل خیلی سریع رفتیم..
تاکسی های آبی که شیک تر هستن ورودی شون 6 رینگیت هست پس دقت کنین حتی الامکان سوار تاکسی های قرمز بشین، اونجا هم که دیگه خیلی خوش گذشت، فقط بگم که غیر از نفری 120 رینگیت که وروی 5 تا پارک بود، 30 رینگیت هم برای اجاره کمد دادیم که وسایلمون و لباسهامون رو بزاریم توش که به نظرم یه کم زیاد بود و هیچکس هم اینجا اینو نگفته بود، اگه بتونید خیلی وسایل با خودتون نبردید یا که چیز ارزشمند مثل دوربین و ... نبرید، چون اگه با خودتون هم ببرید کنار وسایل بازی نمی تونید همش حواستون بهش باشه...
خلاصه پارک آبی خیلی خوب بود، ترن و رنجر باحالی داشت که همونطور خیس از آب می اومدی بیرون و می رفتی از وسایل شهربازیش استفاده می کردی
scream park که پارک جیغ بود و یه چیزی تو مایه های تونل وحشت پارک ارم خودمون بود با این تفاوت که سوار چیزی نبودی و باید توش راه می رفتی و یه سری آدم می ترسوندنت، به نظرم باحال بود
یه پارک extreme park هم بود که بانجی جامپینگ و کارتینگ و از این بازیها داشت ولی اون پول جداگانه داشت و با این 120 تا نمی شد استفاده کرد، فقط موتورسواریش رایگان بود.
باغ وحش هم که داشت که ماخیلی براش وقت نذاشتیم بیشتر وسایل خود پارک آبی و ترن و رنجر رو سوار شدیم و سینما 5 بعدی که خیلی باحاله، ولی در کل حتما سان وی رو برید چون خیلی خوش می گذره، در مورد پوشش هم نکته جالب اینه که هرکس هرطور که می خواست اومده بود یعنی من هم با بلوز و شلوار و روسری دیدم هم با دو تیکه..

ای همه عشق همه هستی و شور، ای سراپا همه نور در دلم حس تو آمد پیدا....(خدایا شکرت)

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢

خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍

بیا اینم لینکش

ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

مرکز خرید روبروی سان وی به اسم سان وی پیرامید خیلی خوبه، به نظرم بعد از بعد از پارک حتما برید اونجا و تاشبتون رو اونجا بگذرونید.
معبد باتوکیو که معبد هندوها بود هم جالب و دیدنی بود که باید کلی پله رو می رفتی بالا که ما روز اول سال نو هم رفتیم و کلی شلوغ بود و همه برای پرستش اومده بودن خیلی جالب بود.
ما از همون جا رفتیم باغ وحش zoo negara چون تقریبا نزدیک هم بودند که باغ وحش هم خیلی قشنگ بود، نفری 50 ورودیش بود ، نفری 8 رینگیت هم دادیم توش سوار یه قطار شدیم که تو رو تو پارک می گردوند اگه نخوای زیاد پیاده روی کنی، چون خیلی بزرگ بود و مخصوصا اگه عین ما زمانت کم باشه و 4 روز بیشتر کوالا نباشی، فضای خود باغ وحش هم واقعا زیبا بود یه دریاچه زیبا و طبیعت خشگل..
گنتینگ نرفتم چون شهربازی روبازش برای تعمیرات تا 3 سال آینده بسته است و بیشترین جذابیتش برای همون پارک بود ، و من تله کابین رو دیگه لنکاوی سوار می شدم به نظرم دلیل نداشت بریم.
اینها نکات جدیده کهمن تو این سفر فهمیدم مثلا بازدید از طبقات بالای برجهای دوقلو هم که تا قبلا رایگاه بود الان شده نفری 80 رینگیت که تازه باید باز هم روز قبلش بری و وقت بگیری..
برای گنتینگ هم بدونید که شهربازی روبازش که بهترین قسمتشه تا 3 سال آینده بسته است..
اما توی پاساژ تایمز اسکوئر طبقه پنجم یه شهربازی داره که توش یه ترنه که واقعا باحال و وحشتناکه ، ورودی شهربازیش 45 رینگیت بود که کل روز اعتبار داشت و می شد از هر وسیلش که بخوای استفاده کنی که دو سه تا بازی باحال داشت ، هرچند شهربازی گنتینگ بسته بود اما ترن اینجا واقعا هیجان ما رو تخلیه کرد
در کل رفتن به این پاساژ تایمز اسکوئر بی فایده نیست هم ترن خیلی باحال داره هم اجناس با قیمت خوب برای سوغاتی توش پیدا میشه . برای رفتنش هم از ایستگاه مونوریل جلوی هتل به اسم bukit nanas دو ایستگاه پایین تر ایستگاه imbi پیاده میشید که تو خود پاساژ میایید بیرون.
در مورد مراکز خرید من مرکز خرید میدولی قسمت مگامالش رو خیلی پسندیدم ، قسمت گاردنش یه کم گرونه ولی قسمت مگامال خیلی خوب بود، در ضمن توی هر مرکز خریدی یه سری فروشگاه بود به اسم parkson، metrojaya، istean و ... که اینها کلا قیمت های خوبی داشتند مخصوصا که اکثرا حراج تا 70% هم خورده بودند و میشد ازشون به راحتی خرید کرد، پس هر مرکز خریدی که رفتید این فروشگاهها رو حتما ببینید.
کلا چون الان زمان حراج بود برندها هم تخفیف خوبی زده بودند zara , mango, massimo dotti تا 50% اف زده بودن و من از zara پیراهن های مجلسی رو 150 خریدم که نصف قیمت شده بود.
راستی H&M هم اجناس خیلی خوبی داشت که یه H&M بزرگ تو چهاراره بوکیت بینتانگ که همون چهاراره اصلی شهره و یه ایستگاه پایین تر از هتل ما بود بود که خیلی خوب بود و من ازش کلی خرید کردم،
محله چینی ها هم من قصد نداشتم برم چون شنیده بودم اجناس بنچل داره ولی دو سه نفر تو هتلمون رفته بودند و ازش کیف های خوبی خریده بودن خلاصه منم رفتم و دو تا کیف خیلی خوب خریدم (فقط به درد خریدن کیف می خوره) که درسته گوچی اصل نیست ولی با اصلش مو نمی زنه و تازه از همینهایی هست که ایران زیر 300، 400 نمی دن و حسابی هم چونه بزنین (تنها جایی که قابل چونه زدنه) چون من از 300 رینگیت هر دو رو 100 رینگیت خریدم که میشه حدود 100 تومن و به نظرم با توجه به جنسش می ارزه ....
چون کلا کیف و کفش هاشون خیلی گروووون بود و من کیف و کفش خوب زیر 500، 600 پیدا نکردم پس اگر حتما کیف خواستید محله چینی ها بد نیست..
ای همه عشق همه هستی و شور، ای سراپا همه نور در دلم حس تو آمد پیدا....(خدایا شکرت)
lآهان راستی یادم رفت بگم من طبق سفارش آمیتیس یه رستوران آفریقایی به اسم nandos رفتم که مرغهاش واقعا خوشمزه بود و همسرم هی می گفت بریم و از اون مرغها بخوریم اگه به غذاهای تند علاقه داشته باشین حتما خوشتون میاد..
یه رستوران عربی تو چهارراه بوکیت بینتانگ هم رفتیم به اسم طربوش که اونم خیلی خوب بود، چای عربی و قلیون عربی هم داشت
اما در مورد لنکاوی هم که باید بگم عالیییییییی بود یعنی به نظرم بینظیر بود، بعد از 4 روز هیجان و سر و صدای کوالا، یه آرامش و بکری خاصی داشت که واقعا ریلکس شدیم و خستگیمون در رفت..
به نظرم واقعا اگه امکانش رو داشتید حتما پکیج کوالا- لنکاوی رو انتخاب کنید که به نظرم خیلی بهتر از پنانگ یا سنگاپوره، چون هم فاصلش کمه و ما با پرواز داخلی یک ساعته رسیدیم لنکاوی، هم که طبیعت زیبا و ساحل فوق العاده بکر و تمیزی در انتظارتونه...
اونجا ما با یک تور که نفری 100 رینگیت دادیم، با یه قایق رفتیم و غار خفاشها، مزرعه ماهیها، جنگلهای پر از میمون رو دیدیم که می اومدند و از دست ما غذا و آب معدنی می گرفتن، همین طور عقابها و .. که خیلی هیچان انگیز بود و اطراف جزیر رو بهمون نشون دادن، نهار محلی هم بهمون دادن و خیلی خوش گذشت..
دیگه تله کابین لنکاوی هم از مکانهای فوق العاده دیدنی لنکاویه که بلیطش نفری 30 رینگیت بود و فوق العاده مرتفع بود که خیلی خیلی هیجان انگیز بود و مناظر فوق العاده ای داشت و پل معلق لنکاوی رو می دیدی که البته نمیشد بری روش چون در حال تعمیر بود
میدان عقاب و پارک کنارش هم از دیدنیهای لنکاوی بود که هر شب تو این پارک آتش بازی و نورافشانی بود و شبی که ما رفتیم یه کنسرت بزرگ و جشن توش بود که تا صبح برنامه داشتن و رقص چینی ها، بالی ها و ... رو دیدیم که خیلی خوش گذشت.
ساحل و آب لنکاوی برای شنا و آفتاب گرفتن عالی بود، فوق العاده تمیز و ارام..
برای خرید تو لنکاوی هم که به نظرم فقط شکلات و عطر خوب بود، کنار آکواریوم یه فروشگاه بزرگ duty free بود که ما ازش کلی شکلات خریدیم و واقعا قیمتهاش خیلی ارزون بود، عطر هم داشتند که عطرهای اصل رو با قیمت خیلی مناسب می شد خرید.
راستی حواستون باشه پرواز داخلی که ایرآسیا بود بار مجاز نفری 20k بود که ما اضافه بارمون رو با ساک دستی آوردیم تو وگرنه باید جریمه بدید ، پرواز ماهان هم که نفری 30k بود ولی از کوالا به تهران گفتند که هر نفر فقط 1 ساک دستی می تونه بیاره تو، خلاصه حواستون باشه ...
در کل به نظرم مالزی کشور قشنگی بود مخصوصا جزیره لنکاوی، مردمانش هم فوق العاده خوش برخورد بودند اگه زبانتون خوب باشه که هیچ مشکلی ندارید چون خیلی خوب راهنماییتون می کنن... و اصلا هم نیازی نیست با تور جایی برید ما که همون گشت شهری رایگانش رو هم با تور نرفتیم چون فقط وقت تلف کردنه و بیخود اسیر دیگران می شد..
ببخشید خیلی حرف زدم، امیدوارم تونسته باشم یه کمک کوچیک به کسانی که قصد سفر به مالزی رو دارن بکنم..
ای همه عشق همه هستی و شور، ای سراپا همه نور در دلم حس تو آمد پیدا....(خدایا شکرت)
2731
خیلی از اطلاعات ریز و جزئی وخوب گلپونه جون و سارا میس ممنونم.به نکات خیلی خوبی اشاره کردید.

فقط سارامیس لطفا میشه قیمت غذایی رو که توی اون رستوران آفریقایی و عربی خوردید را برای هر نفر بگید؟
آدرس رستوران آفریقایی هم همینطور؟
ممنون
باری دریغ ....... از کوچه های زندگی.. گریخت صدای کودکی.. گریخت صدای کودکی
راستی سارامیس شرمنده یه سوال دیگه میشه توی سان وی کمد نگرفت و وسایل رو باخودمون ببریم داخل؟چون من بچه کوچیک دارم
باری دریغ ....... از کوچه های زندگی.. گریخت صدای کودکی.. گریخت صدای کودکی
مهدیه جون راستش من گنتینگ نرفتم و داخل تلکابین رو نمی دونم ولی توی سان وی راحت می شه برد چون محدودیتی نبود، حتی تو می تونی با همون لباس بیرون، داخل پارک بچرخی و از باغ وحش و شهربازی و ... استفاده کنی، یا کنار وسایل پارک آبی بشنینی و وسایلت هم کنارت باشه، خلاصه هیچ محدودیتی نیست وقتی تو اون 120 رینگیت رو می دی و داخل می شی همه چی بستگی به خودت داره، می تونی کل مدت حتی لباست رو عوض هم نکنی، اینا رو به جزئیات می گم که راحت تصمیم بگیری، ما چون دو نفر بودیم و هر دومون می خواستیم سوار وسایل بازی بشیم ترجیح دادیم کمد بگیریم، ولی اگه کسی هست که حواسش به وسایل باشه فکر کنم نیاز به کمد هم نباشه حتی می تونی بری داخل پارک یه چرخ بزنی بعد اگه خواستی کمد بگیر.
رستوران nandos هم توی بیشتر مراکز خرید هست ما توی پاساژ پاویلیون توی چهارراه بوکیت خوردیم، قیمتش هم خیلی مناسب بود فکر کنم نفری 25 رینگیت شد، ولی رستوران عربی طربوش یه کم قیمتهاش بالاتر بود، ما غذا خوردیم ، بعد چای عربی، بعد هم قلیون عربی (که خودشون می گن شیشا) که با حق سرویس و ..دو نفر روی هم شد 150 رینگیت .
در کل ما بیشتر مک دونالد و کی اف سی و پیتزاهات و ... خوردیم تا غذاهای خودشون رو، راستی از دسرهای مک دونالد غافل نشید فوق العادن، حتما تست کنید، همشون جدیدن و من قبلا تو مک دونالد این دسرها رو ندیده بودم.
ای همه عشق همه هستی و شور، ای سراپا همه نور در دلم حس تو آمد پیدا....(خدایا شکرت)
2738
مهدیه جان کالسکه موردی نداره تو تله کابین میشه آورد یه خانواده ای همراه ما سوار تله کابین شدن و کالسکه آوردن
تو سانوی هم که همونطور که سارامیس عزیز گفت موردی نداره کمد هم اگر وسایلتون کم باشه قیمتش 15 رینگت اگر زیاد باشه 30 رینگت هست ما از اولی استفاده کردیم .
رستوران ناندوس و طربوش ما هم رفتیم تو ناندوس یه مرغ درسته گرفتیم با سیب زمینی که خیلی خوب بود تندیشم خودت میگی که چقدر باشه ما که تند خوریم به نظرم هاتش خیلی تند بود البته ما مید گفته بودیم ولی اشتباها هات آورد واسمون و واقعا تند بود ولی خوشمزه کلا شد 61 رینگت
اون رستوران طربوش هم ما چون شام رفته بودیم یه بشقاب از انواع کباب هاش گرفتیم با دوغ و ماست و خیار که شد 100 رینگت ولی از ماست و دوغش خوشمون نیومد.کبابهاشم سلیقه ای هست ولی درکل خوب بود.
افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلکه کارها را بگونه ای متفاوت انجام می دهند.
سلام بچه ها... خیلی ممنون از همه شما که صحبت ها خیلی به درد بخوره...
منم عید امسال میخوام برم مالزی ... از آمیتیس عزیز یا بچه های دیگه که رفتن چند تا سوال داشتم...
میخوام بدونم درسته که گنتینگ تا 3 سال تعطیله ؟
چقدر بد .... یعنی تا عید باز نمیشه؟ کسی خبر داره ؟
راستی پل معلق لنکاوی هم در حال تعمیره؟ تا کی ؟ ای بابا از شانس ماست ؟!!!!!!
بچه هایی که موندن توی هتل ها می خواستم بدونم خدمات هتل مثل ماساژ و سونا و ورزشهاش همه پولیه یا رو هتله ؟؟؟
راستی 5 ستاره و 4 فرقی با هم در مورد خدمات دارن ؟
آمیتیس جون هتل پاسیفیک رجنسی یا کروس یا سان وی پوترا کدومش
به خیابون بوکیت نزدیکتره ؟ پیاده میشه رفت ؟
ببخشید خیلی سوال کردم.... ممنون میشم جواب بدین......
سلام نیلوفر جان
واس امکانات رایگان هتل میتونی توی سایت هتل یا سایت چه هتلی پیداشون کنی؟
شهربازی روباز جنتینگ هم آره تا 3 سال بسته!!!!!!!!!!!!!!!
اما من شنیدم سان وی خیلی از اون بهتره
باری دریغ ....... از کوچه های زندگی.. گریخت صدای کودکی.. گریخت صدای کودکی
نیلوفرجان، بله شهربازی روباز گنتینگ قطعا تا سه سال آینده برای تعمیرات بسته است تو سایتش هم بری می بینی، می مونه کازینو و شهربازی روبسته اش، که البته شهربازی روبسته اش به درد بخور نیست پس تنها جذابیتش کازینوشه که اگه خیلی علاقمند بودی می تونی بری ...
پل معلق لنکاوی هم والا ما توی دی ماه رفتیم در حال تعمیر بود و نمی شد بری روش، با تلکابین که می ری بالا ، می تونی ایستگاههای مختلف پیاده بشی و عکس بگیری که خیلی دیدنیه ولی روی خود پل نمی شد رفت، که البته فکر نکنم به این زودی ها دوباره راه بیفته..
در مورد خدمات هتل هم باید بگم که ما تو کوالا که اصلا وقت نکردیم از خدمات هتل استفاده کنیم ولی تو لنکاوی استفاده کردیم، استخر و سونا و سالن بدنسازی هتل همه رایگان بودند و استخرش هم که عالی بود چون طبقه 5 هتل بود و روباز با ویو دریا، واقعا عالی بود. اما ماساژ پولیه ، مثلا از 100 رینگیت شروع می شد ... و ماساژ کل بدن 500 رینگیت بود.
ای همه عشق همه هستی و شور، ای سراپا همه نور در دلم حس تو آمد پیدا....(خدایا شکرت)
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730