چگونه از شر آب راکد در ماشین ظرفشویی خلاص شوم؟



ایستادن آب در ماشین ظرفشویی یکی از رایج ترین مشکلات ماشین ظرفشویی است که شما به عنوان صاحب خانه با آن مواجه خواهید شد. همانطور که می توانید بگویید، وجود آب راکد برای ماشین ظرفشویی آزاردهنده و غیربهداشتی است. علاوه بر این که آب محل پرورش کپک و باکتری است، بوی بدی نیز منتشر می کند که باعث ایجاد بوی بد می شود.


چگونه از شر آب ایستاده در ماشین ظرفشویی خلاص شوم؟ خب، راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توان بدون نیاز به ابزار یا مهارت‌های خاص، این کار را انجام داد. این راه ها که توسط متخصصین تعمیر ماشین ظرفشویی ارائه شده است عبارتند از:


دفن زباله را اجرا کنید

گاهی اوقات تخلیه کامل زباله یا شکاف هوا در شیلنگ اتصال می تواند مانع از تخلیه مناسب آب از ماشین ظرفشویی شود. برای تخلیه آب راکد، دستگاه دفع را حدود 30 ثانیه اجرا کنید.


صافی را تمیز یا تعویض کنید

اگر برای مدت طولانی بدون تمیز کردن صافی ماشین ظرفشویی رفته اید، صافی کثیف ممکن است از تخلیه آب جلوگیری کند. به دفترچه راهنمای مالک مراجعه کنید و ببینید صافی در کجای ماشین ظرفشویی شما قرار دارد و دستورالعمل های مربوط به خارج کردن و تمیز کردن آن را ببینید.


در اکثر ماشین های ظرفشویی، صافی را در قسمت پایینی داخلی دستگاه خواهید دید. برخی از شما نیاز دارند که آنها را باز کنید، در حالی که برخی دیگر این کار را نمی کنند.


اگر صافی بیش از حد کثیف یا فرسوده است، بهترین راه، تعویض آن است. هنگام تهیه یک واحد جدید، مطمئن شوید که اندازه آن برای دستگاه شما مناسب است. همچنین برای عملکرد موثر و ماندگاری طولانی مدت باید دارای رتبه ستاره پر انرژی باشد.


انسداد را بررسی کنید

اگر صافی تمیز است و به درستی کار می کند، کف ماشین ظرفشویی را برای اقلام یا تکه های غذایی که ممکن است از قفسه افتاده باشد بررسی کنید تا جریان آب را مسدود کند. در صورت وجود این موارد فوراً از شر آنها خلاص شوید.


شیلنگ تخلیه را بازرسی کنید

شیلنگ تخلیه را که به سینک ظرفشویی و دفن زباله متصل است بررسی کنید. اگر پیچیدگی هایی وجود داشت، آنها را صاف کنید و امیدوارم مشکل برطرف شود. علاوه بر صاف کردن پیچ‌خوردگی‌ها، شلنگ را نیز دم دهید یا یک آویز سیمی را فرو کنید تا گرفتگی آن را بررسی کنید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که مهر و موم به اندازه کافی محکم است.


نگاهی به خط عرضه بیندازید.

شما باید خط منبع تغذیه را زیر سینک قرار دهید و یک سطل در زیر آن قرار دهید تا آب در حال سقوط را بگیرید. سپس خط لوله کشی را که وارد زهکشی اصلی می شود جدا کنید.


در حالی که اجازه می دهید آب به داخل سطل تخلیه شود، خط را از نظر گرفتگی بررسی کنید و یک مار را از لوله عبور دهید تا آن را از جای خود خارج کند. پس از برداشتن همه گرفتگی ها، دوباره خط لوله کشی را وصل کرده و یک چرخه خالی را در ماشین ظرفشویی اجرا کنید.


سرکه و جوش شیرین را امتحان کنید.

یک فنجان جوش شیرین و یک فنجان سرکه را با هم مخلوط کنید و مخلوط را در آب ایستاده ته ماشین ظرفشویی خود بریزید. بگذارید مخلوط به مدت 20 دقیقه بماند و ببینید چه اتفاقی می افتد.


اگر آب شروع به تخلیه کرد، آن را با آب داغ بشویید، سپس چرخه شستشوی ماشین ظرفشویی را اجرا کنید. این باعث می شود گرفتگی ها یا هر گونه زباله ای که ممکن است مانع از تخلیه مناسب ماشین ظرفشویی شود، شل شود.


چگونه از آب ایستاده در آینده جلوگیری می کنید؟

پیشگیری همیشه بهتر از درمان است، بنابراین برای اینکه مجبور نباشید گهگاهی از شر آب خلاص شوید، چندین کار وجود دارد که باید انجام دهید. برخی از این موارد عبارتند از:


همیشه از مواد شوینده مناسب ظرفشویی استفاده کنید

به همان اندازه که ظاهر یکسانی دارند، ماشین های ظرفشویی مختلف به مواد شوینده متفاوتی نیاز دارند. چه ماشین ظرفشویی شما از پودر، غلاف یا مواد شوینده مایع استفاده می کند، مطمئن شوید که از آن ماده شوینده خاص استفاده می کنید تا از مسدود شدن مجرای فاضلاب جلوگیری کنید.


ماشین ظرفشویی را به درستی بارگیری کنید

به گفته متخصصان تعمیر لوازم خانگی الکساندریا، بارگیری نادرست ماشین ظرفشویی می تواند تخلیه آن را در طول یک چرخه کامل سخت کند، بنابراین مطمئن شوید که آن را به درستی بارگیری کرده اید. اگر نمی‌دانید چگونه این کار را انجام دهید، دفترچه راهنمای سازنده را بخوانید.

برایی ارتباط با نمایندگی فریجیدر مدرن تکنیک کلیک کنید.


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2731
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730
داغ ترین های تاپیک های امروز