2726
عنوان

کوفته تبریزی اصل اصل اصل تبریز

115 بازدید | 0 پست
IMG0406.jpg


مواد و دستور پخت برای 4 عدد کوفته بزرگ


گوشت چرخ کرده 1کیلو نصف گوسفند نصف گوساله
لپه250 گرم
برنج نصف پیمانه
بلغوریک مشت
پیاز 3عدد بزرگ
سبزی کوفته ( تره و مرزه) خرد شده 1پیمانه
تخم مرغ 3 عدد
نمک و فلفل سیاه هو زرد چوبه و ادویه کوفته 2قاشق چایخوری
مغز گردو و بادام و زرشک برای وسط کوفته

اول یک عدد پیاز رو رنده میکنیم و آبش رو میگیریم و باگوشت ورز میدیم ( با غذا ساز بهتر میشه و وقتی یکی دو دور چرخید و جمع شد یه گوشه غذا ساز کافیه)
لپه رو میپزیم و چرخ میکنیم و برنج که نیم پز کردیم بهش زرد چوبه میزنیم و بلغور خام رو روی گوشتمون میریزیم و تخم مرغ ها رو اضافه میکنیم ونمک و فلفل و ادویه رو هم اضافه میکنیم و غذا ساز رو روشم میکنیم و مخلوط شن و وقتی یکی دو دور چرخید سبزی رو اضافه میکنیم و چند دور دیگه بچرخه و وقتی جمع شد یک ور خاموشش میکنیم.

بعد اگر مایع شل بود یک قاشق آرد میزنیم ولی اگر مایع منسجم بود آرد لازم نداره

2تا پیاز دیگرو خلال میکنیم و سرخ میکنیم تا طلایی بشه و بیشترش رو برا وسط کوفته با بادوم و گردو کمی تفت میدهیم و کنار میذاریم و مابقی پیازی که توی روغن مونده بهش رب و زرد چوبه میزنیم و تفت میدیم و مقداری آب میریزیم ومیذاریم به جوش بیاد آب باید انقدر باشه که طوری که وقتی کوفته رو انداختیم کمی بالاتر از سطح کوفته باشه.

نکته مهم : قابلمه باید بزرگیش اندازه ای باشه که کوفته ها روی هم قرار نگیرن

مواد گوشتی کوفته رو چهار قسمت میکنیم وهر کدوم رو توی دستمون میگیریم و وسطش پیاز و زرشک و گردو و بادوم رو میذاریم و گردش میکنیم وبرای اطمینان خاطر توی طوری میبندیم و میذاریم توی آب که جوش اومده.

( با این دستور پخت کوفته باز نمیشه ولی من خودم وقتی مهمون دارم برا این که خیالم راحت باشه توی توری میذارم. از این تورای پنجره خریدم و تمیز شستم و برای این کار کنار گذاشتم)

ابتدا زیر کوفته زیاد باشه و وقتی کمی جوش خورد کمش میکنیم و بهتره در قابلمه رونبندین تا کوفتتون ترک نخوره
برید کنار خووووووووووووووشگلتون اومد [smiley]s/sm_60.gif[/smiley] [smiley]s/sm80.gif[/smiley] به چی داری فکر میکنی حسود خانوووووووووووم [smiley]s/sm80.gif[/smiley][smiley]s/sm80.gif[/smiley][smiley]s/sm80.gif[/smiley][smiley]s/sm80.gif[/smiley]
ارسال نظر شما
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز