2737
2734
عنوان

در مورد وایتکس شایعه پراکنی نکنیم

161 بازدید | 2 پست


رضا بلند نظر در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص آسیب دیدن ریه، به دلیل استفاده از وایتکس یا آب ژاول، اظهار کرد: اینکه در صورت استفاده از این ماده ضدعفونی کننده، ریه‌ها دچار آسیب دیدگی شده و فضا را برای ورود ویروس کرونا آماده می‌کند، در حد شایعه بوده و واقعیت ندارد، اما برای کسانی‌که سابقه بیماری‌های تنفسی دارند ممکن است موجب تشدید علائم شود.


این متخصص بیماری‌های عفونی افزود: با این وجود بهتر است از این ماده در فضاهای بسته استفاده نشود و یا در صورت استعمال آن، از تهویه مناسب هوا اطمینان حاصل شود.


بلندنظر در خصوص میزان استفاده از آب ژاول، تصریح کرد: برای ضدعفونی کردن سطوح عموماً از میزان یک به پنجاه استفاده می‌شود، یعنی یک قسمت وایتکس و پنجاه قسمت آب در نظر گرفته شود. اما برای ضدعفونی کردن مکان‌هایی که بیماری با ترشحات خونی و مخاطی حضور دارد، مانند بیمارستان این مقدار غلیظ‌تر شده و با نسبت یک به ده مورد استفاده قرار می‌گیرد.


وی با تأکید بر اینکه افرادی با سابقه بیماری‌های تنفسی بهتر است از وایتکس استفاده نکنند، بیان کرد: نکته مهم دیگر در خصوص استفاده از وایتکس، مخلوط نکردن آن با سایر مواد و پودرهای شوینده است. زیرا مخلوط کردن آن با دیگر مواد شوینده موجب تولید گازهایی می‌شود که ممکن است آسیب زننده و خطرناک باشد.


این متخصص عفونی در ادامه افزود: برای شستشوی مکان‌هایی مانند حمام و سرویس بهداشتی، استفاده از دیگر مواد شوینده، حتی پودرهای لباسشویی نیز کفایت می‌کند. همچنین کسانی‌که به آب ژاول حساسیت دارند، می‌توانند برای ضدعفونی کردن دیگر سطوح می‌توان از مواد ضدعفونی کننده مختلف دیگری که تنوع زیادی نیز دارند، استفاده کنند.


بلند نظر با تاکید بر اینکه با تقویت سیستم ایمنی بدن می‌توان از ورود ویروس جلوگیری کرد، بیان کرد: داشتن خواب کافی، گنجاندن میوه‌های حاوی ویتامین c، سبزیجات، شیر و فرآورده‌های لبنی و عسل در وعده‌های غذایی روزانه در کنار مصرف بیشتر مایعات به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.


وی در انتها گفت: هرقدر تماس و ارتباط افراد با یکدیگر و حضور در مکان‌های عمومی کمتر باشد، ریسک انتقال ویروس کرونا بیشتر کاهش می‌یابد. بنابراین من همانند همکاران خود تأکید می‌کنم تا خروج از منزل فقط در مواقع ضروری صورت گیرد و کسانی‌که با توجه به نوع شغل خود با مردم تماس بیشتری داشته و یا در مکان‌های آلوده حضور دارند، حتماً پیش از ورود به منزل لباس‌های خود را تعویض و جدا از دیگر لباس‌ها قرار دهند. علاوه بر شست‌وشوی دست و صورت، دستگیره‌های در و مکان‌های دیگری که با آن‌ها تماس داشتند را ضدعفونی کنند و بر ضدعفونی کردن کفش‌های خود، تاکید داشته باشند زیرا هنگام سرفه و عطسه، ترشحات در بخش‌تحتانی بدن، یعنی پاها و کفش رسوب می‌کند.

چشم

تیکر هدف😇🌻                                                      قشنگِ بعد شب تیره🖤روشنیِ صبح🤍                     شروع :۱۷ آذر ۱۴۰۰ روز چهارشنبه ساعت ۲۰:۵۲:۱۲💜

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢

خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍

بیا اینم لینکش

ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز