2737
2734
عنوان

سندرم کلاین فلتر/xxy

8344 بازدید | 123 پست

سلام دوستان. من 37 سالمه. دو فرزند سالم دارم و این بارداری سوم من هست. در واقع چهارم چون 4 سال قبل یک سقط توی هفته 12 داشتم. یعنی قلب بچه از هفته 11 دیگه نزد و من هفته 12 توی سونوگرافی متوجه شدم. به هر حال قسمت نبود و کورتاژ شدم. 

من اولین روز هفته 11 بارداری تست نیفتی دادم. همه جواب ها خوب بود به جز کروموزوم جنسی. بچه من یک پسر هست که احتمال داره سندرم کلاین فلتر داشته باشه. اینکه چه بر من و همسرم گذشت بماند. اصلا نمیدونستم این سندرم چی هست؟ چهار روز عین مرده ها روی تخت افتادم و گریه کردم. بعد از اون پیش مشاور ژنتیک رفتیم و ایشون برای ما کلی توضیح دادند و  توصیه کردند که آمنیوسنتز بدم. که اول هفته 16 انجام شد. امروز قرار برای اعلام نتیجه اولیه تماس بگیرند. من امروز 16 هفته و 5 روزمه. 

دل توی دلم نیست. کسی هست تجربه مشابه داشته باشه؟ کسی هست تجربه این رو داشته باشه که تست نیفتی براش اشتباه مثبت شده باشه ؟

سردرنمیارم فقط امیدوارم عالی پیش بره

دوست خوب نی نی سایتی من،چقدر خوبه که اولین نسخت تو هرتاپیکی این نیس که ببین به نظرم شوهرت داره هرز میپره یا ببین من نمیفهمم چرا تو این زندگی موندی طلاق بگیر.چقدر خوبه که راست یا دروغ فخر نمیفروشی حالا بخاطر  اخلاق همسرت یا موقعیت مالی یا...چقدر خوبه که درک میکنی عقاید مذهبی ادما باهم متفاوته،چقدر خوبه که پای تاپیک یه کاربر غمگین که داره درددل میکنه نمیای بنویسی خب که چی.من افتخار میکنم دوستی مثل تو دارم و خوشحال میشم فقط امثال تو با من حرف بزنن اینجا.زندگیت غرق شادی و ارامش🌹

ان شاءالله که جواب آزمایشتون خوب باشه و از نگرانی دربیاید.

سندروم کلاین فلتر این خصوصیات رو داره.

صفات ثانویه جنسی زنانه مانند رشد سینه‌ها و عدم یا کمبود رویش مو در صورت و غیره.

اختلال دربیضه‌ها که در نتیجه آن اسپرم سازی دچار اشکال می‌شود و مبتلایان به این بیماری اکثراً عقیم می‌باشند.

 ازنظر جسمی دارای قد بلند و خمیده می‌باشند.

ازنظربهره هوشی ۲۵٪ افراد مبتلا به «کلاین فلتر» دچار عقب ماندگی ذهنی هستند که عقب ماندگی آن‌ها معمولاً درحد سطحی و خفیف می‌باشد.

 بهترین و مطمئن‌ترین روش برای تشخیص آن آزمایش می‌باشد.

تظاهرات اصلی این بیماری به‌صورت زیر است: موهای صورت، زیربغل و زهار بسیار کم هستند. این بیماری یک در هر ۱۰۰۰ تولد نوزاد پسر رخ می‌دهد.

خیانت فقط جنسی نیست.خیانت،ذاتا ، طیفی است از هر رفتاری ، به ترتیبی که در آن لحظه ، کاری کنی ؛ که اگر همسرت و عشقت شاهدت بود نمیکردی...😊

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢

خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍

بیا اینم لینکش

ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

عنقا جان من میدونم این سندرم چی هست. اون موقع نمیدونستم. بعدش خیلی تحقیق کردیم. پیش مشاور ژنتیک بیمارستان دانشکده پزشکی رفتیم و از اونجا به دکتر غددی وصل شدیم که تخصص این بچه‌ها رو داره. با یک گروه مردمی آشنا شدیم که توسط این جور مردها و همسرانشون و مادر پدر این بچه‌ها اداره میشه. 

کلاین فلتر دسته بندی داره و اگر فقط یک  x   اضافه باشه هیچ کدوم از علائمی که شما گفتید بروز نمیکنه به جز ناباروری. البته اینجا برای اون هم راه هست که ما حتی تا مرکز ناباروری این طور مردها هم برای مشاوره رفتیم. 

ولی درسته حرف شما اگر تعداد x های اضافه از یکی بره بالا کم کم علائم گفته شده بروز میکنه. هر انسان عادی 46 کروموزوم داره. در این بیماری توی رده عادی 47 تا هست. ولی تا حالا تا 52 تا هم در دنیا شناسایی شده. 

این جهش ژنتیکی ارثی نیست. در مادران زیر 35 سال از هر 1000 تولد یک پسر اینطوره و از مادران بالای 35 از هر 500 نوزاد پسر یکی اینطوری هست. توی دنیا تا به حال ولی فقط 25 تا 30% شناسایی شدند چون در طیف نرمال این سندرم هیچ نشانه ای نداره و بیشتر مردها بعد از اینکه می‌بیند بچه دار نمی‌شوند و دنبال درمان میرن تازه متوجه میشند. 

2728

ما تصمیم داریم اگر بچه فقط یک x اضافه داشته باشه نگهش داریم. ولی اگر بیشتر باشه متاسفانه سقط میکنیم. گفتنش خیلی دردناکه. همین الان هم دوستش دارم و حرکات حباب مانندش رو دو روزه احساس میکنم. بچه هام هم دوستش دارند. شکمم کم کم داره گرد میشه. کاش حکمت خدا بر این باشه که این بچه متولد بشه. 

گاهی فکر میکنم کاش فقط برای سه سندرم اصلی یعنی 21 و 13 و 18 تست میکردم. گاهی میگم خوب شد که تست کردیم. دکترم گفت اگر تست نکرده بودی توی سونوی آنومالی هفته 20 بهت تبریک می‌گفتیم که یه پسره سالم به دنیا میاری. چون هیچ مشکل بدنی و ارگانی نداره. هربار توی سونو میبینمش که چه خوشگل رشد کرده و توی شکمم چرخ میخوره اشکم در میاد و دعا میکنم حکمت خدا به به دنیا اومدن این بچه باشه. 

ان شاءالله که گل پسرتون صحیح و سالم و بدون هیچ مشکلی به دنیا بیاد و زیر سایه پدر و مادر بزرگ بشه.

نگران نباشید، از خدا بهترین ها رو براتون میخوام.

خیانت فقط جنسی نیست.خیانت،ذاتا ، طیفی است از هر رفتاری ، به ترتیبی که در آن لحظه ، کاری کنی ؛ که اگر همسرت و عشقت شاهدت بود نمیکردی...😊
2738

[QUOTE=207573960]جوابی که منتظرش بودم اومد  پسر ما کلاین فلتر داره. ولی فقط با یک x اضافه  خدا رو شکر ما ...[/QUOTE


میشع منو راهنمایی کنید مال شما هم مشکوک بود بعد تست امینو دادید؟؟ الان اگه این مشکل باشه بچه فقط نباروزی نداره؟ توی تست امینو میگه چند تا xاضافه داره؟ 

بله تست سل فری من های ریسک بود. دکتر تا آخرین لحظه به من امید داد که تست اشتباه هست. آمنیو دادم چون نمیتونستم ریسک کنم. نمیتونستم با این امید که نوع خفیف داره زندگی کنم. تست اولیه آمینو تشخیص داد که نوع خفیف داره. فقط آمنیوسنتز میتونه این رو مشخص کنه

ببین منم پر از ترسم. روزی صدبار میگم میفهمی داری چیکار میکنی؟میگم تا دیر نشده بندازش. 

همسر من ولی روان درمانگر کودکان هست و میگه من این بچه رو میخوام صرف اینکه این بچه بچه دار نمیشه دلیل به انداختنش نیست 

گاهی میگم کاش اون میگفت بنداز

تصمیم گیری سخته. ببین من الان خوشحالم که پسرم نوع خفیف داره ولی دروغ نمیگم که نمی‌ترسم. نمیدونم چی میشه. 

من با دو تا مادر در تماسم که یکیشون پسرش الان 21 سالشه و اون یکی 6. هر دو به من گفتن نگه دار. من با آقای 32 ساله ای که دانشجوی فوق لیسانس روانشناسی بود حرف زدم که داشت زندگیشو می‌کرد و گفت نگهش دار. 

دروغ نمیگم که مطمئن نیستم. منم گریه میکنم. منم هی میگم خدایا این چه آزمایشی؟ اگر سندرم داون بود یا هر چی بود، یا اصلا به جای یه x دو تا داشت تکلیفم معلوم بود. شوهرم هم گفت اگر دو تا ایکس بود میندازیم. ولی الان توی یه دوراهی موندم. 

ببین منم پر از ترسم. روزی صدبار میگم میفهمی داری چیکار میکنی؟میگم تا دیر نشده بندازش.  همسر من ...

چه تصمیم خوبی گرفتی کاش منم میتونستم به عقب برگردم و اشتباهم رو جبران کنم

اون بچه هر لحظه کنارم داره بزرگ میشه گاهی صداش رو می‌شنوم 

دلم میخواد ببینمش و ازش عذر خواهی کنم کاش من رو ببخشه😭

وزن ۷۴ وزن هدف اول ۷۰ هدف دوم ۶۷ هدف سوم ۶۴اسم کاربریم یه گیاه داروییه
ببین منم پر از ترسم. روزی صدبار میگم میفهمی داری چیکار میکنی؟میگم تا دیر نشده بندازش.  همسر من ...

برای منم یه x داشت ولی من اطلاعات الان شما رو نداشتم😔

وزن ۷۴ وزن هدف اول ۷۰ هدف دوم ۶۷ هدف سوم ۶۴اسم کاربریم یه گیاه داروییه
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز