2737
2734
عنوان

مشاور خانواده

20 بازدید | 0 پست

سیستم خانواده از مهم ترین سیستم های جامعه می باشد که بر اساس ازدواج دو جنس مخالف با یکدیگر تشکیل می شود و حفظ و تداوم آن از اهمیت ویژه ای بر خوردار است . همان طور که گفته شد خانواده به عنوان واحد اجتماعی می باشد و این خانواده کانون رشد و تکامل ، التیام و شفا دهندگی و تغییر و تحول آسیب ها و عوارض است که هم بستری برای شکوفایی و هم فرو پاشی در روابط اعضایش می باشد . اهمیت خانواده سالم در این جا است که با توجه به توانمندی هایشان در مورد مسائل مشترک تصمیم بگیرند. مشاوره خانواده در مراکز مشاوره خانواده معمولا مشکلات افراد را در بطن محیط ، خصوصا در محیط خانواده مورد بررسی قرار می دهد و گاهی اوقات در مشاوره خانواده افراد به صورت گروهی تحت درمان قرار می گیرند زیرا که بهبود روابط بین فردی در خانواده بسیار با اهمیت است.

چه موقع باید از مشاوره خانواده استفاده کرد ؟

طبق نظر بهترین روانشناس خانواده ، برخی از مشکلات به قدری با خانواده پیوند می خورد که نیازمند درمان از طریق مشاوره خانواده و خانواده درمانی می باشد زیرا که ممکن است این مشکلات به خاطر ساختار خانواده ای که فرد در آن زندگی می کند و بزرگ شده است ، باشد . در مواردی وقوع اتفاقاتی که ممکن است تمام اعضای خانواده را تحت تاثیر قرار دهد مانند مرگ یکی از عزیزان نیز می تواند مفید باشد .طبق نظر مشاوره خانواده به وجود آمدن تنش ها و بحث ها در هر خانواده ای طبیعی می باشد و به عبارتی هر فردی با اختلافات خانوادگی مواجه می شود . این اختلافات ممکن است بین زوجین یا ارتباط والدین و فرزندان باشد . وجود اختلافات خانوادگی نیازمند آشنایی با مهارت هایی برای از بین بردن تنش های موجود می باشد . مشاوره خانواده بسیار گسترده است و این شیوه درمانی را می توان در شاخه های مختلف که مربوط به روانشناسی خانواده باشد استفاده کرد .

مشاوره خانواده آنلاین چه کمکی می کند؟

مشاوره آنلاین همانند مشاوره حضوری به خانواده ها کمک می­ کند تا مشکلات ارتباطی، عاطفی و بین فردی خود را حل کنند. در این مشاوره نیز به افراد پند و اندرز داده نمی­ شود. همچنین مشاور مسئولیت حل مشکلات را به جای اعضاء خانواده بر عهده نمی­ گیرد.

مشاوره آنلاین به شما کمک می­ کند تا به شیوه ای عینی به مشکلات نگاه کنید. به ابعاد مختلف مشکل برای فهم بهتر آن وضوح می­ بخشد و از توانایی­ های خود شما برای حل مشکلات استفاده می­شود. سلامت روان افراد از موضوعات بسیار مهم یک جامعه است. طبیعت انعطاف پذیر مشاوره آنلاین مزیت های مختلفی در این راستا به همراه دارد.

در حال حاضر برای حل مشکلات مختلفی به مشاوره آنلاین مراجعه می شود. این مشاوره شامل مداخلات تشخیصی (از قبیل آموزش­ هایی درباره علائم و تشخیص مشکلات روانشناختی) و نیز درمانی است. یک نکته مهم زمان دسترسی به این مشاوره است. زمان دسترسی در مقایسه با مراجعه حضوری به کلینیک می تواند تا حد قابل توجهی کوتاه تر باشد. به طور کل مشاوره آنلاین کمک سریعی برای حل مشکلات به حساب می آید.

      منبع: حال خوب

https://hale-khoob.com/مشاوره-خانواده/

https://hale-khoob.com/

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730