2733
2734
عنوان

خواهرا یکی یه کمک میده به من🤐

64 بازدید | 3 پست

نت ندارم نمیتونم سرچ بزنم،خدا لعنت کنه باعث و بانیشو


میشه یکی طرز تهیه مسقطی رو برام بذاره

تنها کسی که لازم است او را شکست دهید ، همان کسی است که دیروز بوده اید
  • روغن ۱/۳ پیمانه
  • گلاب ۱ لیوان
  • شکر ۳ پیمانه
  • آب سرد ۶ لیوان
  • نشاسته گل ۱ پیمانه
  • زعفران به میزان لازم
  • آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری یا جوهر لیمو
  • خلال پسته و بادام به اندازه کافی

دستور تهیه

برای تهیه مسقطی شیرازی ابتدا نشاسته را در ظرفی می ریزیم و ۲ پیمانه آب سرد را به آن می افزاییم سپس کمی صبر کنید و ظرف را کنار گذاشته  تا کاملا نشاسته در آب سرد حل شود و بعد از صافی مخلوط آب و نشاسته را عبور می دهیم تا یکدست شود.

در ادامه ۴ پیمانه آب را به همراه شکر و آبلیمو یا جوهر داخل یک قابلمه بریزید با هم مخلوط می کنیم تا شکر در مواد حل شود سپس روی حرارت قرار دهید تا ذارت شکر حل شود دقت کنید نباید شربت بجوشد.

در ادامه نشاسته حل شده را آب را به محتویات قابلمه یا همان شربت اضافه کنید و از این مرحله به بعد هم زدن مسقطی شروع می شود باید مدام روی حرارت ملایم هم بزنید تا مواد ته نگیرد و نشاسته غلیظ و شفاف شود.

بعد از غلیظ شدن نشاسته نوبت افزودن زعفران است شما به میزانی که تمایل دارید مسقطی خوش رنگ تری داشته باشید زعفران دم کرده اضافه کنید و به مواد می افزاییم و هم می زنیم تا جایکه نشاسته قوام بگیرد و غلیظ شود پس از غلیظ شدن نشاسته گلاب و روغن را به مواد می افزاییم و مخلوط می کنیم تا کاملا مواد منسجم و یکدست شود.

در انتها وقتی که کاملا مسقطی غلیظ شد یعنی زمانی که هم می زنید کف قابلمه را مشاهده کنید کمی خلال بادام تفت داده داخل آن به دلخواه بریزید بعد قالبی را که برای مسقطی آماده کرده ایم را با قلمو و روغن کاملا چرب می کنیم و مواد را در قالب می ریزیم و روی آن خلال پسته و بادام می ریزیم و در یخچال می گذاریم تا خوب خودش را بگیرد. سپس ظرف را از یخچال بیرون می آوریم و مسقطی را آرام از قالب بیرون می آوریم و به هر مدلی که تمایل داریم برش می زنیم و در ظرف مورد نظر می چینیم

بزرگترین ارزوم اینه که همه عزیزام به ارزوهاشون برسن و من بتونم با خیال راحت برای خودم حتی یک ساعت زندگی کنم .
روغن ۱/۳ پیمانه گلاب ۱ لیوان شکر ۳ پیمانه آب سرد ۶ لیوان نشاسته گل ۱ پیمانه زعفران به میزان ل ...

ممنون عزیزم خیلی لطف کردی

تنها کسی که لازم است او را شکست دهید ، همان کسی است که دیروز بوده اید

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

2728
ارسال نظر شما
این تاپیک قفل شده است و ثبت پست جدید در آن امکان پذیر نیست

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687