2737
2734
سلام
در اینترنت سرچ کردم یه جا فته بود خوبه یجا گفته بود بده.نظر شما چیه؟؟
بادام زمینی خام خوبه یا نه>
مامان گل پسر....


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

نه بادام زمینی خوب نیست. حساسیت میاره برا بچه.

از همه آجیل ها بدتره.

کلا مصرف بادام و پسته و فندق هم باید خیلی کم باشه. هفته ای چند عدد و کم بیشتر نباشه.

ولی گردو بخور. بچه باهوش میشه

برا شفا همه مریض ها دعا کنیم.......................................................... برا سلامتی تمام عزیزانمون خدارو صد هزار مرتبه شکر
2731
اگر حساسیت داری نخور ولی اگه نداری:
بادام زمینی:خانمهای حامله روزانه بین ۱۰ تا ۱۵ دانه بادام زمینی بخورند.
بادام زمینی و سایر مغزها به دلیل داشتن پروتئین بالا همراه با خانواده گوشت‌ها در هرم غذایی قرار داده شده است.
بادام زمنی سرشار از اسید فولیک است به همین علت خوردن بادام زمینی در زنان باردار موجب کامل شدن سیستم عصبی جنین می‌شود.
بزن خواص بادام زمینی در بارداری هیچ چیز منفی ندیدم
@2bare_man
2738
بچه ها منم شنیدم حساسیت زاست ولی من تو بارداری اولم ماه 9 عجیب دلم می خواست اینقدر رفته بودم و خریده بودم دیگه روم نمی شد از اون مغازه بخرم می گشتم از یه جا دیگه می خریدم هر 2 روز 1 کیلو بادام زمینی می خوردم پسرم وزنش 4کیلو و 280 بود در حالی که تو هفته 30 سونو گفته بود 1200 و وزنش کمه. خدا رو شکر حساسیتم نداشت ولی خدا بهم رحم کرد شما ها زیاده روی نکنین


مريم مراداف در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعي فارس افزود: بادام زميني بين كل دانه‌ها و مغزها يكي از پركالري‌ترين مغز‌هاست. پروتئين بالايي دارد و براي انجام متابوليسم‌هاي بدن بسيار مفيد است.كودكان در سنين رشد خود مي‌توانند از بادام زميني استفاده كنند. وي گفت: بادام زميني و ساير مغزها به دليل داشتن پروتئين بالا همراه با خانواده گوشت‌ها در هرم غذايي قرار داده شده است. اين متخصص تغذيه اضافه كرد: بادام زميني سرشار از ويتامين E است. ويتامين E در گياهان و دانه‌هاي روغني به مقدار زياد يافت مي‌شود. ويتامين B3 موجود در بادام زميني در بدن متابوليسم انرژي را تنظيم مي‌كند. وي افزود: فولات (اسيد فوليك) يكي از مواد بسيار ضروري براي بدن است كه در بادام زميني وجود دارد. براي خانم‌هاي باردار اسيد فوليك به عنوان يك مكمل اجباري تجويز مي‌شود. به دليل بسته شدن سيستم عصبي جنين در ماه اول و دوم بارداري بايد حتماً اسيد فوليك در رژيم غذايي آنان باشد در حالي كه اكثرا خانم‌ها در اين زمان از بارداري خود اطلاع ندارند و ممكن است به علت كمبود اسيد فوليك به سيستم عصبي جنين آسيب برسد. وي تاكيد كرد: بين مغزهاي گياهي بادام زميني سرشار از اسيدفوليك است. وي گفت: بادام زميني همچنين حاوي كلسيم است كه براي سلامت دندان و استخوان‌ها بسيار مفيد است. بادام زميني حاوي منيزيم است كه در بدن گشادكننده عروق است و در هسته مركزي گياهان سبز رنگ وجود دارد. كساني كه فشار خون دارند بايد در حد معمول بادام زميني مصرف كنند. مراداف اضافه كرد: آهن در منابع گياهي به خوبي قابل جذب نيست و كم وجود دارد اما بادام زميني به نسبت آهن خوبي دارد. وي اضافه كرد: بادام زميني همچنين حاوي «روي» است كه براي رشد بسيار موردنياز است. كمبود «روي» مي‌تواند سبب عقب افتادگي رشد در نوجوانان شود. وي گفت: «يد» نيز در بادام زميني به مقدار زيادي يافت مي‌شود. كمبود «يد» نيز كم كاري يا پركاري تيروئيد را به وجود مي‌آورد. وي اضافه كرد: بادام زميني يكي از موادي است كه آلرژن است و اگر كسي استفاده كند ممكن است حالت سرفه و تنگي نفس و كهير در بدن آن اتفاق افتد. در اين صورت بهتر است از منبع ديگر براي تأمين اين نيازها استفاده كند.

کره بادام زمینی منبع غنی از پروتیئن است. اگر شما آلرژی به بادام زمینی ندارید نگران نباشید که با خوردن کره بادام زمینی در بارداری ممکن است جنین شما دچار آلرژی شود.

مصرف کره بادام زمینی
حتی اگر شما و یا یکی از اعضای خانواده شما به بادام زمینی حساسیت دارد نمی توانیم بطور قطعی بگوییم کودک شما آلرژی خواهد داشت.


آلرژی
کودکان تنها یک "گرایش" به آلرژی را به ارث می برند. شواهد علمی مبتنی بر افزایش خطر ابتلا به آلرژی در کودکان با مصرف کره بادام زمینی در دوران بارداری وجود ندارد. با این وجود اگر شما سابقه خانوادگی شدید به آلرژی را دارید بهتر است وقتی برای اولین بار و زمانی که مواد غذایی آلرژی زا را به تغذیه کودک خود اضافه می کنید، احتیاط کنید ( البته اگر شما سابقه آلرژی شدید دارید قطعا در منزلتان کره بادام زمینی پیدا نمی شود). همیشه برای افزودن ماده غذایی جدید به رژیم بچه ها با دکتر فرزندتان مشورت کنید.
Janice Aubey متخصص زنان و زایمان دکتر

2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز