2733
2734
گزارش‌ها حاکی است که افزایش شدید قیمت سکه در ایران همچنان ادامه دارد و بعد از ظهر شنبه سکه طرح قدیم با هفتاد هزار تومان افزایش قیمت در عرض چند ساعت، یک میلیون تومان معامله شده است. روز شنبه نیز دلار در بازار آزاد تا دو هزار تومان عرضه شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، بعد از ظهر شنبه و به دنبال افزایش سریع و شدید بهای سکه در بازار، قیمت سکه طرح قدیم در بازار به یک میلیون تومان رسید و سکه طرح جدید نیز ۹۵۰ هزار تومان معامله شد.

این در حالی است که در همین روز و تنها ساعاتی پیش از این افزایش شدید دوباره قیمت طلا در ایران، قیمت سکه طرح قدیم ۹۳۰ هزار تومان و سکه طرح جدید ۹۱۵ هزار تومان اعلام شده بود.

خبرگزاری ایسنا، قطع پیش فروش سکه از سوی بانک ملی را در جهش شدید قیمت سکه در بازار تأثیرگذار دانسته است. بانک ملی که با نرخ ۵۴۶ هزار تومان به پیش‌فروش سکه می‌پرداخت، تا روز سوم بهمن‌ماه پیش‌فروش را متوقف کرده است تا شرایط جدیدی را اعلام کند.

از سوی دیگر بانک مرکزی نیز روز شنبه، پیش‌فروش سکه طرح جدید با زمان تحویل چهار ماهه را با ۸۱ هزار تومان افزایش، ۶۲۷ هزار تومان و پیش‌فروش با زمان تحویل شش ماهه را نیز با ۵۳ هزار تومان افزایش، ۵۹۹ هزار تومان اعلام کرد.

بازار ارز و سکه ایران از اواخر آذرماه به شدت متلاطم بوده و قیمت‌ها با افزایش بی سابقه‌ای مواجه شده‌ است به طوری که قیمت سکه از فروردین ماه سال جاری تا کنون بیش از ۵۵۰ هزار تومان افزایش یافته است.

اوایل فروردین ماه قیمت سکه طرح قدیم ۴۳۵ هزار تومان و سکه طرح جدید ۳۹۱ هزار تومان اعلام شده بود.

قیمت سکه و ارز به ویژه در روزهای اخیر به شدت قابل پیش‌بینی بوده است، تا آن‌جا که در عرض چهار روز گذشته سکه طرح قدیم ۲۱۰ هزار تومان و سکه طرح جدید ۱۳۵ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

دلار رکورد دو هزار تومانی را شکست

ایسنا همچنین گزارش کرده است که بعد از ظهر شنبه هر دلار نیز در بازار آزاد تا دو هزار تومان به فروش رفته است.

این در حالی است که در ساعات اولیه روز شنبه قیمت هر دلار، ۱۹۰۰ تومان اعلام شده بود.

به گفته کارشناسان اقتصادی، با افت شدید ارزش ریال ایران در چند ماهه اخیر، مردم برای سرمایه‌گذاری و پس‌انداز به خرید سکه طلا و ارزهای خارجی به‌ویژه دلار آمریکا روی آورده‌اند.

به دنبال تحریم بانک مرکزی ایران از سوی آمریکا در تاریخ دهم دی‌ماه، ضربه دیگری بر پیکر بازار ارز ایران وارد شد و واحد پول ایران تنها در عرض یک هفته پس از تصویب تحریم‌ها، ۲۰ درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست داد.

قیمت دلار از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به ۹۰۰ تومان رشد داشته است. اوایل فروردین ماه، هر دلار به قیمت ۱۱۱۰ تومان به فروش می‌رفت.




بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2731
2738
خیلى خوش گذشت
الان دیگه روز مادر و مناسبتهاى دیگه بهمون جوراب پارزین مى دن کادو
مارو بگو که تو این اوضاع زایمانم داریم کى کادو مى ده دیگه!!! شوهره پول بیمارستانو بده شق القمر کرده
مسافرتم اگر بریم باید فقط ویترین مغازه هارو تماشا کنیم
دلار یوخده
افرین به ما که فقط شاهد هستیم و تاسف میخوریم ولی هیچ کاری نمیکنیم دوباره خرید عیدمون رو میکنیم دوباره جاده ها مملو از مسافرهای نوروزی میشه دوباره اینا میان تو تی وی و میگن افزایش قیمت هیچ تاثیری روی مردم غیور نداره........................... بچه بودیم جنگ بزرگ شدیم تحریم و بیکاری واقعا ما نسل سوخته هستیم کاش لااقل بچه هامون راحت زندگی کنن
دنیای از مزه ها و طعم ها جدید در سایت آشپز هنرمند: http://chefartist.ir
ای بابا، ارشیدا جون چی کار می تونیم بکنیم؟ دل همه خوونه..... ولی از ترس......
دست رو هرچی میذاری میگن مشکل ما الان اینه؟ نه آقاجون، مشکل ما این طرز فکر توئه که میخوای یهو همه چی خوب بشه. باید از یه جا شروع کرد دیگه.....
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730