2703
2553
برای کسایی که گروه خونی مادر منفی و پدر مثبته و باردار هستن یه دونه باید تو هفته 28 بزنن یه دونه هم بعد زایمان. من م یخوام هزینش و بدونم لطفا راهنمایی کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1


ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥 

من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود و حتی توی تعطیلی های عید هم هستن. 

بیا اینم لینکش ایشالا مشکلت حل میشه 💕🌷

من یکماه پیش گرفتم آزاد حدود 70 تومن بود با بیمه حدود 47-8 تومن. درضمن باید از داروخانه هائی مثل 13 آبان- طالقانی یا هلال احمر بگیری و حتما باید در یخچال نگهداری بشه
کلاْ افرادی که ازدواج میکنند دو دسته اند . آنهایی که از جانشان سیر شدند و آنهایی که قصد جان دیگری را دارند
2720
یاسمن جان ببخشید که نمیتونم بهت کمک کنم و ازت سوال می پرسم .
یعنی من هم که گروه خونیم O+ است و شوهرم A+ است . زمانی که باردار شدم باید این آمپول را بزنم ؟؟؟؟؟
روی هر پله که باشی خدا یک پله از تو بالاتره ، نه به خاطر اینکه خداست ؛ به خاطر اینکه دستت رو بگیره .
2714
من که سر پسرم زدم و نی نی هم زردی داشت البته خیلی کم بود و نیاز به هیچ دستگاهی نبود فقط 4-5 بارد رفتیم ازمایش خون گرفتن و گفتن مشکلی نیست. از روز 8 هم که اوم اروم پایین اومد.


این مقاله راجع به این آمپوله:
خانم هایی کهRH خونشان منفی است، اعم از مجردهای دم بخت، تازه عروس ها و حتی زنانی که اولین فرزندشان را حامله هستند.
شاید خیلی از شما نام آمپول روگام را شنیده باشید و در میان اطرافیانتان (و یا حتی خود شما) کسانی باشند که این آمپول را تزریق کرده باشند. گیج نشوید، اجازه بدهید از اول شروع کنیم. چندی پیش یکی از دوستانم که اولین فرزندش را باردار بود با من تماس گرفت و با نگرانی به من گفت که کسی به او گفته چونRH خونش منفی است باید آمپول روگام تزریق کند وگرنه کودکش عقب افتاده خواهد شد! او به شدت مضطرب بود که شرایط وی و این اضطراب همچون سمی به او و فرزندش آسیب می رساند. به همین علت به سرعت با او قرار ملاقاتی گذاشتم و ساعتی صحبت کردیم، پاسخ پرسش های وی اطلاعات جامع و کاملی دراختیار شما می گذارد:
RH منفی یعنی چه؟
RH منفی بودن به این معنی است که بر روی گلبول قرمز خون شما پروتئین خاصی به نام آنتی ژنD یا فاکتورRH وجود ندارد. اگر این پروتئین را داشته باشد،RH مثبت هستید. به این ترتیبRH مثبت یا منفی بودن (در کنار انواعA ،B ،AB و(O فقط گروه خونی شما را معلوم می کند. اگرRH خون شما منفی باشد وRH خون همسرتان مثبت باشد. گروه خونی بچه می تواند مثبت یا منفی، هردو باشد، ولی تا به دنیا آمدن کودک نمی توانید مطمئن شوید
خون از چه طریقی می تواند به بچه آسیب برساند؟ RH خون شما یا فرزندان به خودی خود مشکلی ایجاد نمی کند، ولی اگر شما کودکی باردار هستید کهRH مثبت دارد، سیستم ایمنی بدن شما که با عوامل مهاجم مقابله می کند، گلبول های قرمزRH مثبت کودک را به عنوان عامل بیگانه شناسایی کرده و برای از بین بردن آنها، آنتی بادی تولید می کند. اگر اولین حاملگی شما باشد، همه چیز به خوبی و خوشی تمام می شود، چون در ابتدا این آنتی بادی ها قدرت زیادی ندارند، ولی در حاملگی دوم فرصت برای زیاد شدن و قدرت یافتن آنتی بادی ها، ایجاد می شود و برای همین است که باید از حالا نگران آینده باشید.
در حاملگی دوم اگر باز هم بچهRH مثبت داشته باشد، آنتی بادی ها شروع به حمله می کنند و باعث کشته شدن گلبو ل های قرمز خون کودک می شوند به این ترتیب تعداد گلبول ها کم شده و باعث یرقان، کم خونی، عقب ماندگی ذهنی، نارسایی قلبی و خیلی مشکلات دیگر و حتی در موارد شدید مرگ در داخل رحم یا بعد از زایمان می شود. این شرایط به نام بیماری همولیتیکی نوزادان نامیده می شود که تمام حاملگی های دوم به بعد زن را تحت تاثیر قرار می دهد. البته درمان به موقع جلو تمام این عوارض را می گیرد.
چطور می توانم از بچه ام محافظت کنم؟
تزریق داروی روگام (ایمونوگلوبین(RH از تولید آنتی بادی علیه گلبول هایRH مثبت توسط سیستم ایمنی جلوگیری می کند و به این ترتیب جلو بیماری همولیتیکی نوزادان گرفته می شود. اگر آنتی بادی تولید شده باشد، درمان با روگام قادر به حذف این آنتی بادی ها نیست، ولی تزریق روگام طی حاملگی می تواند مانع تولید آنتی بادی ها شود.
چه وقت باید روگام تزریق کنیم؟
باید یک تزریق در هفته ۲۸ حاملگی انجام شود و اگر بعد از زایمان مطمئن شدید کهRH کودک مثبت است باید مجددا یک تزریق دیگر انجام شود. اگرRH منفی باشد تزریق مجدد روگام بعد از زایمان لازم نیست. اگر طی حاملگی، اعمالی نظیر کشیدن مایع آمنیوتیک (مایع اطراف جنین در داخل رحم) انجام شود و یا جراحتی در ناحیه شکم به وجود آید که باعث مخلوط شدن خون مادر و فرزند شود، باز هم تزریق این دارو ضروری است.
حتی اگر جنین در اوایل حاملگی سقط شود، باز هم لازم است که این دارو تزریق شود.
آمپول روگام مصارف دیگری هم دارد؟
در مواردی که پلاکت یا خونRH مثبت به بدن زنی که در سن مناسب حاملگی است، وارد شود باز هم لازم است آمپول روگام تزریق شود.
اشتباه نکنید،RH منفی یک بیماری نیست، ترسی نداشته باشید. تشخیص و تزریق به موقع آمپول روگام، تمام نگرانی ها را برطرف می کند.
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2712
2687