2726
عنوان

علائم اختصاصی ام اس در زنان چیست؟

2311 بازدید | 3 پست

علائمی که به‌ واسطه این بیماری فقط در زنان به ‌وجود می ‌آید، بیشتر ناشی از تغییر سطح هورمون‌ های آن ها است. برخی از دانشمندان معتقد هستند که کاهش سطح تستسترون، نقش مهمی در این میان ایفا می ‌کند. دوره ماهیانه بدن زن متشکل از چرخه های مختلف هورمونی است و تغییرات هر کدام، می تواند یک بیماری ایجاد کنند.


  • مشکلات مرتبط با قاعدگی

تحقیقات نشان می‌دهد برخی از زنان، در دروان قاعدگی دچار علائم شدیدتری از بیماری می ‌شوند. علت احتمالی، کاهش سطح استروژن در دروان قاعدگی است. از علائم بیماری ام اس در زنان که در دوران قاعدگی شدیدتر می‌ شود، باید به ضعف، عدم تعادل، افسردگی و خستگی را می توان نام برد.


  • مشکلات مرتبط با بارداری

پژوهش ‌ها حاکی از آن است که این بیماری باعث ناباروری نمی‌ شود. یعنی با ابتلا به MS، مانعی برای بارداری و زایمان یک نوزاد سالم وجود ندارد. خبر بهتر این است که در دوران بارداری به ‌ویژه در سه ماهه دوم و سوم، زنان بیمار، علائم کمتری از این بیماری را احساس می ‌کنند.


  • مشکلات مرتبط با یائسگی

بسیاری از مطالعات و پژوهش‌ ها نشان می‌ دهد که بعد از یائسگی، علائم بیماری شدیدتر می ‌شود. علت این مشکل، کاهش سطح استروژن در دوران بعد از یائسگی است. مشکلات مرتبط با یائسگی جز آن دسته از علائم بیماری ام اس در زنان است که بسیار آزاردهنده بوده و فرد باید قبل از شدت گرفتن نسبت به درمان ام اس خود اقدام کند.


  • تغییرات شناختی

این مورد در 60 درصد از مبتلایان خانم مشاهده می شود. هرچند آمار نشان می دهد که در مردان به طور محدود شاهد آن هستیم؛ اما این مورد در زنان شایع تر است.

اولش چشات نصفه میبیته 

بعد وسایل از دستت میفته 

بدنت واسه خودتم سنگین میشه 

پاهاتو نمیتونی حرکت بدی هی میگیره 

تا یهو پیشرفت میکنه و گند میزنه به زندگی و نوجونیت که تا ۱۶ سالته:))

 ای دختر صحرا نیلوفر 🌾میشه برای رسیدن به آرزوهام و حل شدن مشکلاتم برام دعا کنید🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻    دنیا دیگه مثل من نداره🐚🌺                                 Sahra          🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥

 من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش ایشالا که مشکلت حل میشه 💕🌷

جاریم  داره

به قول کافکا : بغلم کن ، بغلم کن که حرف زدن کافی نیست ....                                 پناه میبرم به رویا ....از شر تمام واقعیت های تلخ ...نمیدانم رسیدن چیست،اما بی گمان مقصدی هست که همه وجودم به سمت آن جاری است...
2728
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730
پربازدیدترین تاپیک های امروز