2726

برایان Brian T. Collins موزیسین و محقق می‌گوید: «نُت A با اینکه استاندارد جهانی ۴۴۰هرتز هست، اما با انرژی، ریتم و هارمونی طبیعت اطراف ما هماهنگ نیست، ‏بین نت لا=۴۳۲ هرتز که به‌عنوان نت وِردی(Verdi) شناخته می‌شود توسط آهنگسازان معروفی همچون موتزارت (اتریشی) و وِردی (ایتالیایی) استفاده شده است».

کولینز اضافه می‌کند: «درحقیقت تفاوت بین ۴۴۰هرتز و ۴۳۲هرتز، تنها در ۸ لرزش در ثانیه است».

 

اما این‌طورکه به نظر می‌رسد، همین تفاوت کوچک تأثیر زیادی بر روح و روان انسان می‌گذارد. همچنین این یک رشد مهم در موسیقی و یک حرکت متافیزیکی محسوب می‌شود که صنعت موسیقی را به‌شدت تحت‌تأثیر خود قرار داده است. برای بهترفهمیدن این موضوع، ویدئوی زیر را ببینید:

‏در آپریل ۲۰۰۸، Richard Huisken، روزنامه‌نگار هلندی، کمیسیونی را با نام بازگشت به ۴۳۲هرتز تأسیس کرد و بیان کرد که این فرکانس در فرهنگ گذشته استفاده شده است. بعضی از موزیسین‌ها متوجه شدند که این تیونینگ در ساز قدیمی ویلن استرادی واریوس (Stradivarius) استفاده شده است.

 

طبق گفتۀ ریچارد هایسکن موزیک‌هایی که روی ۴۳۲ ساخته می‌شوند، لطیف‌تر و درخشان‌تر هستند و به‌خاطر وضوحی که در ارائه دارند، شنیدن آن‌ها برای گوش انسان سازگارتر است. ‏در مقالۀ «ارزش موسیقیایی ۴۳۲هرتز» هم به‌طور مفصل دربارۀ ارزش موسیقیایی ۴۳۲HZ توضیح داده است.

 

طبق بررسی‌ها، این فرکانس تأثیر بسیاری روی چاکرای قلب می‌گذارد. بنابراین شنیدن این نوع موسیقی اثر معنوی مثبتی روی شنونده دارد. افرادی که نمی‌توانند تفاوت دو فرکانس (۴۴۰ و ۴۳۲) را از یکدیگر تمییز بدهند، وقتی به موسیقی‌هایی که با ۴۳۲تیون شده‌اند گوش می‌دهند، حس گرمی و لذت بیشتری دریافت می‌کنند.

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥

 من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش ایشالا که مشکلت حل میشه 💕🌷

2728
بله دقیقا الان تمام موسیقی ها نت ۴۴۰ هست به خاطر همینه که موسیقی های قدیمی دل نشین تره واقعا روی ناخ ...

بله درسته...بعضی از اثار کویین و پینک فلوید روی 432 هرتز است و بسیار بسیار دلنشین...البته خواننده ها و گروه های دیگری هم هستند

بله درسته...بعضی از اثار کویین و پینک فلوید روی 432 هرتز است و بسیار بسیار دلنشین...البته خواننده ها ...

راهی هست برای تشخیص ؟ یا این موارد رو هم خود خواننده اثر اعلام کردن ؟

🥰🥰Medical Genetics🥰🥰

واقعا جالب بود ....تو تاپیکای اولتم خوندم.

این فرکانس باعث میشه آهنگای جدیدی که گوش میدم بعد از 7-8 بار از شنیدشون خسته میشم و پاکشون میکنم؟

همیشه سعی کنید :چشمانی داشته باشید که بهترین ها را در آدم ها ببیند...قلبی که خطاکارترین ها را ببخشد...ذهنی که بدیها را فراموش کند ...و روحی که هیچگاه ایمانش به خدا را از دست ندهد.
راهی هست برای تشخیص ؟ یا این موارد رو هم خود خواننده اثر اعلام کردن ؟

متاسفانه فرکانس جهانی در حدود 30 سال هست که 440 هرتز تعیین شده و باید همه رعایت کنن...تشخیصش تخصصی هست و اصلا متوجه نمیشیم...ولی اثار قدیمی بخاطر همینه حس و حال بهتری داره

واقعا جالب بود ....تو تاپیکای اولتم خوندم. این فرکانس باعث میشه آهنگای جدیدی که گوش میدم بعد از 7-8 ...

نه اینکه از یه اهنگی زود خسته میشیم مخصوصا اهنگهای جدید که به اصطلاح میگیم یکبار مصرف بخاطر ضعف شدید ملودی و اهنگسازیه و در واقع میتونیم بگم کارهای جدید بالای 90 درصدشون اشغالن...حالا شما میدونی که من اصولا ایرانی کم گوش میدم ولی یه مثال ایرونی برات میزنم...شما امکان نداره 1 اهنگی که پارسال یا دو سال پیش اومده بیرون مخصوصا از خواننده جدید الان گوشش کنی و تو پلی لیستت اگه بیاد ردش میکنی میره ولی هایده و ابی و داریوش و مهستی و غیره رو سالیان ساله که گوش میکنیم با علاقه حتی حسن شماعی زاده رو.

متاسفانه فرکانس جهانی در حدود 30 سال هست که 440 هرتز تعیین شده و باید همه رعایت کنن...تشخیصش تخصصی ه ...

دقیقا آهنگ های قدیمی حال و هواش کاملا فرق داره .. 

🥰🥰Medical Genetics🥰🥰
نه اینکه از یه اهنگی زود خسته میشیم مخصوصا اهنگهای جدید که به اصطلاح میگیم یکبار مصرف بخاطر ضعف شدید ...

دقیقا درست میگی...مرسی

همیشه سعی کنید :چشمانی داشته باشید که بهترین ها را در آدم ها ببیند...قلبی که خطاکارترین ها را ببخشد...ذهنی که بدیها را فراموش کند ...و روحی که هیچگاه ایمانش به خدا را از دست ندهد.
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730