2726

 این آزمایش خون، میانگین دو قند خون شما را در طی دو یا سه ماه گذشته نشان می دهد. این آزمایش، میزان قند خون متصل به پروتئین حامل اکسیژن در گلبول های قرمز (هموگلوبین) را اندازه می گیرد. هرچه قند خون شما بیشتر باشد، هموگلوبین بیشتری با قند متصل شده، خواهید داشت. سطح A1C 6.5 درصد یا بالاتر در دو آزمایش جداگانه، نشانگر دیابت است.
اگر آزمایش A1C در دسترس نباشد، یا شرایط خاصی داشته باشید که می تواند آزمایش A1C را نادرست نمایش دهد - مانند بارداری یا یک شکل غیر معمول از هموگلوبین (نوع هموگلوبین) - پزشک شما ممکن است از آزمایشات دیگری استفاده کند؛ در قسمت بعدی مشاهده می کنید .

در این آزمایش برای درمان دیابت نوع 1، نمونه خون در زمان تصادفی گرفته می شود و ممکن است با آزمایش های مکرر، تأیید شود. مقادیر قند خون به میلی گرم در هر دسی لیتر (میلی گرم در لیتر) یا میلی لیتر در لیتر (میلی مول در لیتر) بیان می شود. صرف نظر از زمان آخرین غذا خوردن، میزان قند خون تصادفی، 200 میلی گرم در لیتر (11.1 میلی مول در لیتر) یا بالاتر، دیابت در فرد را نشان می دهد، به خصوص هنگامی که با هر یک از علائم دیابت مانند تکرر ادرار و تشنگی شدید همراه باشد.


یکی دیگر از آزمایش ها برای تشخیص و برای درمان دیابت نوع 1، قند خون ناشتا است. یک نمونه خون بعد از یک شب، ناشتا، گرفته می شود. میزان قند خون ناشتا کمتر از 100 میلی گرم در لیتر (5.6 میلی مول در لیتر) طبیعی است. سطح قند ناشتا از 100 تا 125 میلی گرم در دسی لیتر (5.6 تا 6.9 میلی مول در لیتر) به عنوان در خطر ابتلا له دیابت در نظر گرفته می شود. اگر در دو آزمایش جداگانه شما، عدد قند خون ناشتای شما، 126 میلی گرم در لیتر (7 میلی مول در لیتر) یا بالاتر باشد، مبتلا به دیابت هستید.
اگر به دیابت مبتلا شده اید، پزشک برای برای
درمان دیابت نوع 1، انواع دیگری از آزمایشات خون را انجام می دهد تا آنتی بادی های بدن را که در دیابت نوع 1 شایع هستند، بررسی کند. این آزمایشات به پزشک شما کمک می کند که بیماری دیابت نوع 1 و 2 ا تشخیص دهد و بتواند درمان دیابت نوع 1 را بهتر انجام دهد. وجود كتونها - فرآورده های حاصل از تجزیه چربی - در ادرار شما نشان دهنده دیابت نوع 1 است نه نوع 2.

سلام دوستان امروز برای چگونگی جلو گیری از زخم دیابتی و زخم پای دیابتی پیدا کردم 

که خیلی کامل توضیحشو نوشته

https://dr-moshtagh.ir/چگونه-از-بروز-زخم-پای-دیابتی-جلوگیری-کر/

و برای دریافت مشاوره رایگان با این شماره تماس بگیرید

88036523(021)


زخم پای دیابتی با توجه ب عمق میزان عفونت  زخم ونوع درمان ب چهار دسته تقسیم میشود:

زخم قرمز

این زخم ها دررنگ قرمز تا ارغوانی روشن هستند و سطح انها از یافت جوانه ای تمیز پوشیده است و حاوی عروق خونی زیادو لکوسیت وماکروفاژ و فیبروبلاست  است ک روند سریع ترمیم این زخم ها با مرطوب نگه داشتن محیط زخم اینجام میشود


زخم زرد

دراین زخم برخلاف زخم قرمز روند سریع ترمیم با خشک کردن سطح زخم از ترشحات زرد یا عفونی انجام میشود تا به تدریج این زخم نیز ب زخم قرمزتبدیل شود


زخم سیاه

دراین زخم ها روند سریع ترمیم زخم با دبریدمان انجام میشود و باید سطح  نکروتیک برداشته شود و برای انجام این کار محیط زخم ب طور خاص مرطوب نگه داشته میشود تا دلمه ی سیاه رنگ ب ارامی از سطح زیرین جدا شود و بستر مناسب برای درمان ایجاد شود


زخم مختلط

قسمت های تمیز و جوانه ای از بخش ناسالم تفکیک میشود و باید دقت شود ک هنگام  درمان به بخش سالم اسیبی نرود اولویت درمان با بخش ترشحی و عفونی زخم مختلط است و قسمت های سیاه و نکروز شده را هم باید با دقت تارسیدن به بافتسالم دبریدمان کرد زیرا بافت نکروزه بسیار مستعدعفونت است 

وسپس از پانسمان مناسب استفاده گردد

https://telmaclinic.com


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

جدیدترین تاپیک های 2 روز گذشته

فا ل

faryadsokot | 6 دقیقه پیش
2687
2730