2726

دوستان حضرت علی علیه السلام دو دختر داشتند

زینب کبری که همون حضرت زینب معروفن

و زینب صغری ک حضرت ام کلثوم هستن


حضرت زینب در مصر دفن هستند در جنوب قاهره

و حضرت ام کلثوم در سوریه. همین حرمی ک ب حرم حضرت زینب معروفه.



بیانات آیت الله بهجت:

حاجی تاج، واعظ معروف که منبرهای عجیبی در ایران می‌رفت، در زمان خود او از او نقل کردند: در زینبیه ی سوریه اقامت نموده و منزل کرده بودم، گفتم: خوب است در حرم بمانیم؛ کلیددار حرم را دیدم و کلید را از او گرفتم و شب را در حرم ماندم... تا اینکه می‌گوید: شنیدم سه بار گفته شد: هذا قَبْرُ زَینَب بِنْتِ أَمیرِالْمُؤْمِنینَ الْمُکناةِ بِأُم کلْثُومٍ؛ اینجا قبر دختر امیرالمؤمنین است، که کنیه‌اش ام‌کلثوم است.


حالا علت دفن شدن حضرت زینب در مصر از زبان آیت الله بهجت:

به فرمان یزید بین حضرت زینب و شوهرش جدایی انداختند، چون عامل یزید می‌ترسید که اهل مدینه با بودن حضرت زینب در آنجا شورش کنند، لذا حضرت زینب علیهاالسلام به اجبار یا با اختیار خود مصر را اختیار کردند. به مصر رفتند و مدفن ایشان در مصر است.


بعد از مراجعت کاروان باقی مانده واقعه کربلا از شام به مدینه، جوّ عمومی مدینه نا آرام شد.

حاکم مدینه نامه ای برای یزید نوشت و وضع پیش آمده در مدینه و نقش حضرت زینب در بیداری و مقاومت مردم را برای یزید توضیح داد. یزید در پاسخ نوشت که زینب را از مدینه اخراج کند. حاکم مدینه مُصِرّ بود که زینب از مدینه خارج شود. سرانجام حضرت زینب از مدینه به مصر هجرت کرد و مورد استقبال حاکم مصر و عده زیادی از اهالی مصر قرار گرفت. حضرت زینب بعد از گذشت حدود یک سال در غروب پانزدهم رجب سال 63 در قاهره رحلت نمود. (عبیدلی نسابه ،اخبار الزینبات، ، صص 115- 122)


این بارگاه در قاهره در منطقه سیدة زینب قرار دارد و در سال 1173 هجری قمری بازسازی شده است. این مکان به مقام السیدة زینب و مسجد السیدة زینب مشهور است . (کحّاله، أعلام النساء، ج2، ص99 )


اینم عکسای مزار بانو در قاهره


[URL=https://uupload.ir/view/xjeh_1732604_159.jpg][IMG]https://uupload.ir/files/xjeh_1732604_159_thumb.jpg[/IMG][/URL]

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥

 من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش ایشالا که مشکلت حل میشه 💕🌷

2728

واقعا؟! 😳😳

بهترین دیالوگی که توی عمرم شنیدم:امروز می خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است. تزویر با لباس دیانت و تقوی به میدان می آید. تزویر سکه ای است دورو، که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است. عوام خدایش را می بینند و اهل معرفت ابلیسش. و چه خون دلها خورد علی از دست این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین...💔
2706
ارسال نظر شما
این تاپیک قفل شده است و ثبت پست جدید در آن امکان پذیر نیست

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730
پربازدیدترین تاپیک های امروز