2726

خیلی جالبه حتما بخونید... 😍🥰🤗


صادق زیباکلام نامه ای ‌را به سفیرسوئد می‌نویسد و درآن می‌خواهدکه سوئد نام علی‌مطهری‌را بعنوان نامزدهای جایزنوبل درج نماید (درصورتیکه نوبل مربوط به کشور نروژ است) وبعد سفیرسوئد پاسخی قاطع به وی می‌دهد.(این‌مدعی دکترای‌سیاسی هنوز نمی‌داند جایزه‌نوبل برای کشور نروژ است).


تو دهنی‌سیاسی سفیرباشعور سوئد به زیباکلام بی‌بصیرت


وقتی سفیرسوئد به زیباکلام تذکر می‌دهد و اعتراف می‌کند سردارسلیمانی مستحق جایزه‌نوبل هست نه علی‌مطهری:


پاسخ سفیرسوئد به نامه زیباکلام:


زیباکلام عزیز

سلام و ابراز دوستی و آرزوی موفقیتتان برای اعلی‌حضرت کارل گوستاو شانزدهم دریافت شد. به جناب‌عالی اطمینان می‌دهم‌که جامعه نه‌میلیون و هفتصدهزار نفری سوئد، همچون نیم‌قرن گذشته، در آرزوی صلح‌جهانی برای‌همه ـ از جمله مردمان تمدن‌باستانی و بزرگ ایران  ـ است.

دریافت پیشنهاد آن‌استاد علوم‌سیاسی دانشگاه، برای‌ما شگفت‌انگیز بود. باید اعتراف کنم درابتدا این فرضیه را بررسی کردیم که با یک شوخی‌سیاسی بزرگ رو به رو هستیم و به دنبال سناریوهایی برای واکنش به شوخ‌طبعی تاریخی‌ایرانیان بودیم اما آن‌گاه که مطمئن شدیم جناب‌عالی کشورما را با کشور همسایه‌مان نروژ، اشتباه گرفته‌اید، این فرضیه رد شد. بسیاری از مردم اروپا «ایران» را با«عراق» اشتباه می‌گیرند و حالا یک استاد دانشگاه‌ایرانی،«سوئد»را با «نروژ» اشتباه گرفته‌است. ضرب‌المثلی در زبان فارسی است که می‌گوید: "این به آن در!"

هر چند پیشنهاد جناب‌عالی برای قرار گرفتن نام آقای علی‌مطهری در فهرست نامزدهای جایزه‌صلح نوبل، به کشور متبوع من مرتبط نیست اما از دیدگاه شخصی، ثابت‌کننده نظریه جناب‌عالی در کتابتان به نام «ماچگونه ما شدیم»است. مهمترین‌علت عقب‌ماندگی ایران در دوره معاصر خود شما هستید.

خواهشمندم این‌جمله را یک اهانت ارزیابی نکنید. اگراز مردم‌سوئد بپرسند مهمترین‌ایرانی دارای‌صلاحیت برای گرفتن جایزه‌صلح نوبل کیست، پاسخ بسیاری ازآنها، نامزد پیشنهادی جناب‌عالی نخواهدبود. شاید شما مانند خودما درهنگام دریافت نامه‌تان ـ شگفت‌زده شوید وقتی بشنوید مردم سوئد، ژنرال «قاسم سلیمانی»را شایسته‌ترین فرد خاورمیانه برای دریافت جایزه‌صلح نوبل می‌دانند. او مهمترین فردی است‌که توانسته در چندسال اخیر، مقابل جنایات گروه تروریستی داعش  بایستد، کشتارها را متوقف‌کند و جان انسانهای غیرنظامی بسیاری را نجات دهد.

به‌عنوان یک‌فرد علاقمند به کشور بزرگ‌ایران، به جناب‌عالی پیشنهاد می‌کنم با کمک دیگراستادان دانشگاههای‌خاورمیانه، برای معرفی ژنرال‌سلیمانی به آکادمی جایزه‌صلح نوبل درسال‌جاری بکوشید و افتخاری‌دیگر را به‌نام کشورتان ثبت کنید.


با احترام    پیتر تیلر

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥

 من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش ایشالا که مشکلت حل میشه 💕🌷

2728
ارسال نظر شما
این تاپیک قفل شده است و ثبت پست جدید در آن امکان پذیر نیست

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730
پربازدیدترین تاپیک های امروز