2726
عنوان

سرزنش کودکان ⛔

156 بازدید | 2 پست

بچه ها در اشتباه نباید سرزنش شوند.


وقتی لقب های "بی شعور و کودن و احمق" به کودک می دهیم، تحقیر می کنیم و وقتی لقب های "دکتر، مهندس، هنرمند و فرشته"می دهیم، خود شیفته اش می کنیم.  بدون اینکه عملی انجام داده باشه و بدون اینکه به کارش اشاره کنیم و کارش را نقد یا تأیید کنیم.


تأیید برای کار است، نه برای ذهنیت او.


کودک باید عمل کند و تأیید شود و حتی وقتی عمل کرد و عملش اشتباه بود، اشتباهش هم تأیید می شود ولی بعدازاشتباه به اومسولیت می دهیم تاجبران کند.


https://chat.whatsapp.com/EbeyHvz3ZnA6ocOLSkAMiK

مطالب جمع آوری شده جهت بهبود روابط زوجین و تقویت بنیان خانواده می باشد .                                                                کاربران گرامی روزانه تاپیکهای جدید ارائه می شود لطفا پیگیری نمایید. با عرض پوزش تگ کردن برام مقدور نیست . سپاسگزارم .

تکرار حرف،سرزنش و غر زدن ممنوع!

آیا تا به حال در زندگی خود افرادی را دیده اید که عادت دارند یک حرف را بارها و بارها تکرار کنند؟

یا اینکه موضوعی را مطرح میکنند و مجدد برمیگردند به این موضوع و دوباره از اول آن را مطرح میکنند.

بعضی افراد هم هستند که دائم دیگران را برای هرکاری که انجام میدهند، مورد سرزنش قرار میدهند، اینگونه افراد معمولا عادت به شکایت کردن هم دارند؛ یعنی یک موضوع را به صورت تکراری بارها و بارها تکرار میکنند و این امر موجب میشود که اگر در مقابل این افراد قرار بگیرید، دیگر گوش شنوایی برای شنیدن حرف های آنها نداشته باشید. در واقع همان ضرب المثل “از یک گوش بگیر از یک گوش رها کن” یا “یک گوش در و یک گوش دروازه” اتفاق می افتد.

مصداق کامل این ضرب المثل دقیقا درمقابل افرادی است که بیش از حد یک حرف را تکرار میکنند، بیش از حد سرزنش میکنند و یا گله و شکایت میکنند.

تکرار حرف،سرزنش و غرز دن در مورد کودکان هم ممنوع است:

کودکانی که والدین آنها از این رفتارهای تکراری زیاد انجام میدهند، دچار همین مسئله میشوند که یک گوش آنها در و یک گوش دیگر دروازه میشود؛ درواقع صحبت های والدین خود را میشنوند اما گوش نمیدهند.

این کودکان یاد میگیرند که زمانی که والدین آنها وارد تکرار حرف میشوند، این حرف ها میتواند حرف معمولی باشد و یا سرزنش و غر زدن باشد، فقط حضور داشته باشند، اما نگاه آنها به اطراف است و به کار خود مشغول هستند و هیچ توجهی به حرف والدین خود نمیکنند و قطعا این امر سبب عصبانی شدن والدین آنها میشود و شکایت میکنند که چرا کودک شان به حرف آنها گوش نمیدهد و توجهی ندارد، در این شرایط چه باید کرد؟

در ابتدا باید بدانید که شنیدن یک حرف تکراری کار خیلی راحتی نیست.

همان طور که بزرگتر ها توانایی و تحمل شنیدن حرف تکراری را ندارند، کودکان هم این گونه اند با این تفاوت که تحمل آنها کمتر از بزرگترها است.

ادامه مطلب

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥

 من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش ایشالا که مشکلت حل میشه 💕🌷

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730