2726

منم داشتم خشک شد⁦☹️⁩

مامان شدن یعنی حالا دیگه تنها نیستی💕 و یه همدم کوچولو داری که کافیه دستتو بذاری رو دلت♥️ و کلی باهاش حرف بزنی و آروم آروم به آرامش برسی.🤩 مامان شدن یعنی نه ماه نچشیدن یک خواب آسان🤰، یعنی نصف شب بلند شدن که مبادا بد خوابیده باشی و نی نی ات🍼 یه وقت ناراحت باشه..عشق مامان خوش اومدی تو دلی مامانی دختر گلم❤️❤خدایا این لحظه های ناب رو نصیب همه اونایی که منتظرن بکن دامنشون رو سبز کن🤲☺️


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

کاج مطبق خیلی گیاه حساسی هس جایی که میذاری باید نور غیر مستقیم خوب باشه هر زمان که خاکشکامل کامل خشک شد اب بده و زیر گلدونیشو همیشه تخلبه کن ابی که داخلش جمع میشه.و در هفته اب اسپری کن روی سطح برگاش خشکی و سوختن برگ بخاطد خشکی محیطه ابی که اسپری میکنی اب جوشیده سرد باشه که 24ساعت تو دما محیط بوده باشه و کلرش پریده باشه از همی اب هم اب بده بهش

#اهدای عضو_اهدای زندگی من حامی اهدای عضوم    
2728

این گیاه جزوه گیاهان نور دوست می باشد و در محیط‌های پر نور مرطوب عکس‌العمل بهتری نشان می‌دهد رشد بهتری خواهد داشت کاج مطبق به سمت نور رشد می کند پس اگر آن را پشت پنجره قرار داده اید هر چند وقت یکبار آن را بچرخانید تا گیاه طی رشد خود به یک سمت متمایل نشود.

این گیاه نیاز به آبیاری متوسط رو به بالا دارد. آبیاری باید به قدر کافی باشد تا به همه طبقات این گیاه برسد تا  شاخه ها و برگ ها بتوانند مرتب و منظم رشد کنند. اگر کاج شما ظاهر زیبای خودش را از دست داده و شاخه های آن آویزان شده است، گیاه دچار کم آبی است.

"ما هر آنچه را که به آن فکر کرده، چه خوب چه بد، جذب خود می‌کنیم. "
نوردهی  اب دهی  وضعیت گرم بودن یا سرد بودن  چندوقته داریش

حدود یک سالی میشه دارمش 

اب که هر وقت سطحش خشکه آب میدم 

نورش هم خوبه به نظرم 

به نظرم توی هال مون بوده، گرما خورده 

الان توی اتاق دارمش 

می‌توان گفت نیاز به آبیاری این گیاه در فصل تابستان هفته ای دوبار و در فصل زمستان هفته ای یک بار  است. در هنگام آبیاری باید مطمئن شوید که تمام قسمتهای خاک مرطوب شده است پس با حوصله و دقت آبیاری کاج مطبق را انجام دهید.

اگر  برگهای سبز کاج خزان کنند، به این معنی است که شما در آبیاری افراط کرده اید و اگر برگ های کاج زرد شوند وسپس شروع به ریزش  کنند، به این معنی است که آبیاری آن کم انجام شده است.

نکته: بهتر است برای آبیاری کاج مطبق از آب بدون املاح و سبک استفاده کنید و هر زمان که خاک گلدان کمی خشک شد به آن آب بدهید آبیاری زیاد باعث زرد شدن و شل شدن شاخه ها می شود.

"ما هر آنچه را که به آن فکر کرده، چه خوب چه بد، جذب خود می‌کنیم. "
کاج مطبق خیلی گیاه حساسی هس جایی که میذاری باید نور غیر مستقیم خوب باشه هر زمان که خاکشکامل کامل خشک ...

ممنون 🌷🌷🌷

من رو برگاش آب نمیپاشیدم 

شاید به خاطر همین بوده 🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️

حدود یک سالی میشه دارمش  اب که هر وقت سطحش خشکه آب میدم  نورش هم خوبه به نظرم  به ...

 

● بهتر است آبیاری این گیاه با آب بدون املاح صورت گیرد، به این ترتیب که برای چند ساعت ظرف آب را در محیط قرار دهید تا املاح سنگین آب ته نشین شوند و آب به دمای محیط برسد.

● سعی کنید از آب ولرم و هم دمای محیط برای آبیاری این گیاه استفاده کنید. از دادن آب سرد و یا گرم خودداری کنید

● از غرقابی کردن خاک در آب خودداری کنید

 

"ما هر آنچه را که به آن فکر کرده، چه خوب چه بد، جذب خود می‌کنیم. "
کاج مطبق خیلی گیاه حساسی هس جایی که میذاری باید نور غیر مستقیم خوب باشه هر زمان که خاکشکامل کامل خشک ...

علاوه بر این ها جایی بذارش که دچار شوک دمایی نشه مثلا دم در نباشه که هر بار در رو باز میکنی هوای سرد بیرون بهش بخوره

کاج مطبق اکسیژن زیاد نیاز دارد اگر این گیاه را در آپارتمان نگهداری می کنید بهتر است آن را در مکانی که تبادل هوا صورت می‌گیرد قرار دهید. نبودن تهویه مناسب منجر به بیمار شدن کاج میشود. میتوانید  با تکان دادن آرام برگهای آن اکسیژن را به تمام نقطه گیاه منتقل کنید. این گیاه در دمای زیر ۱۵ درجه دوام نمی آورد و از بین می‌رود. دمای مناسب برای رشد و پرورش این کاج بین ۱۵ تا ۲۳ درجه سانتیگراد است.

● اگر یا شل شدن و آویزان شدن بدانید که محیط نگهداری آن گرم است و تهویه مناسبی ندارد.

رطوبت مناسب کاج مطبق:  کاج مطبق گیاهی رطوبت دوست است و خنکی را بر

 

گرمی هوا ترجیح می دهد. برای تامین رطوبت این کاج می‌توانید هر هفته یک بار از فاصله دور گیاهتان را غبار پاشی کنید، اما دقت کنید که این عمل را در هنگام ظهر و زمانی که هوا خیلی گرم است انجام ندهید.  روش دیگر ایجاد جزیره برای این گیاه است.

اگر برگ های کاج شمارو به سیاهی رفت، بدانید که در غبارپاشی دچار اشتباه شده اید پس   هر چه سریعتر این کار را متوقف کنید. زیاده‌روی در تامین رطوبت این گیاه به وسیله غبارپاشی می تواند منجر به بیماری هایی مانند قارچ شود.

"ما هر آنچه را که به آن فکر کرده، چه خوب چه بد، جذب خود می‌کنیم. "

 

خاک مناسب برای رشد این گیاه خاک کمپوست است.  بهتر است خاک مورد استفاده برای این گیاه سبک باشد. همچنین می توانید از یک قسمت ماسه و دو قسمت خاک برگ پوسیده برای  ترکیب خاک این گیاه استفاده کنید. از ترکیب خاک برگ و مخلوط پیت ماس و پرلیت نیز می توان استفاده کرد.

 

کاج مطبق نیز مانند اکثر گیاهان هنگامی به  تعویض گلدان نیاز دارد که ریشه های آن پر شده باشد و از گلدان خارج شده باشند. گلدان مناسب برای کاج مطبق گلدان پلاستیکی است.  سعی کنید از گلدان های سفالی استفاده نکنید.

اگر خواستار کاجی سالم و شاخه های پربرگ تر هستید قبل از اینکه ارتفاع مطبق شما به یک متر برسد هر سال یک بار اقدام به تعویض گلدان کنید. در هر مرتبه سعی کنید که از گلدانی با سایز بزرگتر استفاده کنید.

"ما هر آنچه را که به آن فکر کرده، چه خوب چه بد، جذب خود می‌کنیم. "
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730
پربازدیدترین تاپیک های امروز