2703
2553
عنوان

تخم بلدرچین جایگزین تخم مرغ

73722 بازدید | 13 پست
مامانای گل،دختر من 16 ماهشه.میخواستم بجای تخم مرغ بهش تخم بلدرچین بدم.اما چون تخم بلدرچین خیلی مقویتر از تخم مرغ هستش نمیدونم روزانه یه دونه بهش بدم یا 1 روز درمیون که ضرری هم براش نداشته باشه.لطفا اگه اطلاعاتی در این مورد دارین کمکم کنید.مرسی از همتون
مطمئنی خیلی مقویتره؟!!!!!!!!!!!!
من فکر می کنم یک سری خواص داره ولی تبلیغاتش بیشتر از اونیه که هست

من هم می دم به پسرم ولی 3-4 تا توی هر وعده

من معمولا یکی دو روز یکبار صبحانه به پسرم تخم مرغ می دم


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.


خواص تخم مرغ و تخم بلدرچین:

خواص تخم مرغ

تخم‌مرغ منبع بسیار خوب ید و فسفرست که ید برای ساخت هورمون تیروئیدی و فسفر برای رشد بهتر و سلامتی استخوان‌های بدن لازم است.

تخم‌مرغ منبع خوبی از پروتئین، ویتامین‌ها و املاح ضروریست .

ارزش بیولوژیکی پروتئین تخم‌مرغ بسیار بالاست و نسبت به سایر منابع پروتئینی مثل لبنیات، گوشت‌ها و حبوبات غنی‌ترست. پروتئین تخم‌مرغ دارای تمامی اسید آمینه‌های ضروری برای سلامتی بدن است . ‌5/12 درصد وزن تخم‌مرغ را پروتئین تشکیل می‌دهد و هم در زرده و هم در سفیده وجود دارد. ولی بیشتر در سفیده تخم‌مرغ و به نام آلبومین وجود دارد. تخم‌مرغ به عنوان استاندارد مرجع برای سنجش پروتئین سایر غذاها استفاده میشود.

تخم‌مرغ، بیشتر ویتامین‌های مورد نیاز بدن به جز ویتامین C را دارد. تخم‌مرغ منبع خوبی از ویتامین‌های گروه B و ویتامین A است. همچنین ویتامین D و ویتامین E را به مقدار کافی و لازم تامین می‌کند.

املاح مهم دیگری که در تخم‌مرغ وجود دارند شامل: روی، سلنیم، آهن و کلسیم است. روی باعث بهبود زخم، بلوغ و رشد بهتر می‌شود و عفونت را نیز از بین می‌برد. سلنیم نیز یکی از آنتی اکسیدان های مهم است و رادیکال‌های آزاد ناشی از سوخت ناقص چربی‌ها را در بدن از بین می‌برد و می‌تواند بر علیه عوامل ایجاد کننده سرطان نقش داشته باشد. کلسیم نیز برای عملکرد بهتر سیستم عصبی، رشد بهتر افراد، استخوان‌ها و استحکام آنها لازم است.

کلسترول و لسیتین، مواد چرب موجود در زرده تخم مرغ هستند و برای ساختمان و عملکرد سلول‌های بدن ضروری‌اند. کلسترول قابلیت انعطاف و نفوذپذیری غشای سلول‌های بدن را حفظ می‌کند. همچنین به عنوان یکی از اجزای تشکیل دهنده مواد چربی است که باعث نرمی پوست می‌شوند. کلسترول برای تولید هورمون‌های جنسی، کورتیزول (هورمون غدد فوق کلیوی)، ویتامین D و نمکهای صفراوی در بدن لازم است. قسمت اعظم چربیهای موجود در زرده تخم مرغ، از نوع غیر اشباع هستند و هیچ ارتباطی با افزایش کلسترول ندارند بنابراین از کلسترول تخم مرغ نهراسید و روزانه یک عدد تخم مرغ مصرف کنید. لسیتین نیز در انتقال چربی خون و در متابولیسم کلسترول نقش دارد .

برای کودکان از ‌9 ماهگی تا ‌1 سالگی: یک زرده کامل تخم‌مرغ یک روز در میان و از ‌2 سالگی به بعد بر اساس میل کودک ‌6-5 تخم مرغ در هفته مجازست.

تخم بلدرچین

تخم بلدرچین در مقایسه با تخم مرغ، به مراتب ارزش غذایی بالاتری دارد.یک تخم بلدرچین هر چند که از لحاظ وزنی حدود یک پنجم وزن تخم مرغ معمولی را دارد، ولی نسبت به آن دارای 5 برابر فسفر، 5/7 برابر آهن، 6 برابر ویتامین B12و B1 و 15 برابر ویتامین B2 ریبوفلاوین می باشداز این رو آن را بمب ویتامین می نامند.

تخم بلدرچین در کشور ژاپن به دلیل غنای بالای امگا 3 و فسفر به عنوان بخشی از صبحانه کودکان و دانش آموزان محسوب می شود .

خواص تخم بلدرچین

سرشار از امگا3(برای تقویت هوش و حافظه)

غنی از آهن / ویتامینهای آ ، ب ، ث / اسیدهای آمینه و میکرو المانها

به دلیل فراوانی آمینو اسیدها ی ضروری برای سنین رشد کودکان ونوجوانان مناسب است

افزایش مقاومت بدن

تنظیم سیستم عصبی به دلیل غنی بودن ویتامین ها ی B ، قلبی و گوارشی و درمان بیماری تشنج

به علت کورتون خاصی که در آن ذخیره است در درمان بیماری آسم تاثیر معجزه آسایی دارد.

استحکام عضلات و استخوان ها

دفع مواد رادیو اکتیو و فلزات سنگین نظیر سرب و جیوه ومواد زائد سرطان زا از ارگانیسم بدن

ماسک سفیده تخم بلدر چین همراه عسل (برای پوستهای چرب) و زرده با عسل برای( پوستهای خشک) باعث طراوت و شادابی و رفع چین و چروک و لکه های پوست می شود.
2456
من این رو نمی دونستم

"نسبت به آن دارای 5 برابر فسفر، 5/7 برابر آهن، 6 برابر ویتامین B12و B1 و 15 برابر ویتامین B2 ریبوفلاوین می باشداز این رو آن را بمب ویتامین می نامند."

چون خود تخم مرغ هم فواید زیادی داره

ممنون چیز یاد گرفتیم...
2714

سلام عزیزم پسر منم ۱۱ ماهشه چون رفلاکس داشت، هر روز بهش بلدرچین دادم اوایل زرده بعد چندماه هم سفیده هم زرده من بعدش بهش آب لیمو شیرین میدادم چون تنها ویتامینی که انواع تخم مرغ نداره ویتامین Cهستش که اونم به بدنش برسه 

سلام عزیزم پسر منم ۱۱ ماهشه چون رفلاکس داشت،زود غذا رو شروع کردم از۵ ماهگی و  هر روز بهش بلدرچین دادم اوایل زرده بعد چندماه هم سفیده هم زرده، من بعدش بهش آب لیمو شیرین میدادم چون تنها ویتامینی که انواع تخم مرغ نداره ویتامین Cهستش که اونم به بدنش برسه 

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2712
2687
داغ ترین های تاپیک های امروز