2703
2553
عنوان

عکس رنگی رحم ( هیسترو سالپنگو گرافی )

| مشاهده متن کامل بحث + 1130116 بازدید | 9472 پست
سلام به همه

یه سوال دارم می خوام بدونم کسی که یه بار حامله شده اما جنینش سقط شده باشه بازم نیاز داره که عکس رنگی بندازه یا همون یه بار که باردار شده دلیل بر سالم بودن رحمشه ؟؟


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

سلام به همگی

من هم دکترم برای عکس رنگی تجویز کرده ولی میترسم چون من هم موقع معاینه معمولی خیلی درد دارم دکتر میگه دردت بخاطر سپتومه حالا با این اوصافی که از عکس رنگی شنیدم خیلی میترسم 1 سوال دارم لیدوکایین می زنند یا آمپول بیحسی و اگر آمپوله به کجا تزریق می کنند؟

ممنون میشم کمکم کنید
سلام به همگی

من هم دکترم برای عکس رنگی تجویز کرده ولی میترسم چون من هم موقع معاینه معمولی خیلی درد دارم دکتر میگه دردت بخاطر سپتومه حالا با این اوصافی که از عکس رنگی شنیدم خیلی میترسم 1 سوال دارم لیدوکایین می زنند یا آمپول بیحسی و اگر آمپوله به کجا تزریق می کنند؟

ممنون میشم کمکم کنید
2456
از همتون ممنونم
دکتر منم این عکس رو برام نوشته باید وقتی پریودم تموم شد بگیرم
خیلی نگران بودم با خوندن پست های نیلو و بقیه شما دوستای گلم ترسم ریخت ممنونم که انرژی مثبت به بچه ها میدید
انشااله همه به زودی مامان بشیم
آرزویی کن گوش های خدا پر از آرزوست و دستهایش پر از معجزه... شاید بزرگترین آرزوی تو کوچکترین معجزه خدا باشد...
2714
سلام

ممنون بهاره خانم

1 سوالی داشتم شنیدم بیمارستان صارم بیحس می کنند می خواستم ببینم چجوری بیحس می کنند و شما کجا عکس رنگی گرفتی آیا راضی بودی از دکترش ؟ باهات همکاری کرد ؟ منظورم وقتی است که عضلات پا را سفت کنی و نحوه عکس رنگی را کاملا برایم توضیح بدی ؟
ممنوتم
سلام بچه ها

من مقاله ای خوندم برای شما هم می فرستم تا بخونید
فقط سوالی داشتم آیا در رادیولوژی کاخ هم به همین صورت (مقاله زیر ) انجام می گیرد؟


نام دیگر عکس رنگی از رحم و لوله ها هیستروسالپنگو گرافی است که به اختصار H.S.G گفته می شود . کاربرد این عکس جهت موارد زیر است :
1.ارزیابی باز بودن لوله های رحمی
2.فیبروم و پولیپ های رحم
نکات قابل توجه
1.قبل از گرفتن عکس بایستی حتما معاینه شوید تا پزشک مطمئن شود که عفونت رحمی ندارید .
2. بایستی از عدم بارداری در زمان عکس برداری ،مطمئن شود .
3.بهترین زمان برای عکس برداری ، بعد از پاک شدن و قبل از تخمک گذاری است . ( روز دهم سیکل قاعدگی)
4.به این علت که مدفوع و گاز موجود در روده ها می تواند دید را مختل کند ، ممکن است شب قبل از عکسبرداری و یا همان روز برایتان مسهل تجویز شود تا رحم و لوله ها به وضوح دیده شود .
5. یک تا سه درصد احتمال عفونت لگنی بعد از این کار وجود دارد ؛به همین جهت ممکن است برای شما آنتی بیوتیک تجویز شود که علت آن پیشگیری از عفونت احتمالی است .
مراحل انجام کار :
1.احتمالا از شما درخواست می شود که گان یا مانتوی مخصوص آن جا را بپوشید . در صورت داشتن شی ء فلزی آن را خارج کنید .
2. بر روی تخت مخصوص عکس برداری ( فلوروسکوپی ) قرار می گیرید .در همان وضعیتی که معاینه داخلی زنان می شوید می خوابید . برایتان وسیله یا اسپکولوم گذاشته می شود تا دهانه رحمتان مشهود باشد . سپس لوله ی نازکی (سوند) در داخل دهانه ی رحم قرار می گیرد . اسپکولوم خارج شده و بیمار در وضعیت راحتی قرار می گیرد . از طریق لوله ،ماده ی حاجب وارد رحم می شود . زمانی که این لوله ی نازک، داخل رحمتان قرا می گیرد و ماده ی حاجب تزریق می شود ممکن است قدری احساس درد و انقباض در قسمت زیر دلتان داشته باشید. شاید شبیه دردهای زمان قاعدگی. که البته گذرا است و خیلی طول نمی کشد .
3.دراین حالت ، رادیولوژیست ، باز یا بسته بودن لوله های رحمی را توسط عکسی که در مانیتور دیده میشود، ارزیابی می کند . کل این عکس برداری حدود 30 دقیقه طول می کشد .
نکات :
1.می توانید یک ساعت قبل از عکس برداری از یک مسکن ضد التهاب استفاده کنید .البته در اغلب موارد نا آشنا بودن بیمار به وسایل و محیط ، می تواند باعث ترس و درد باشد . امیدوارم شما با این توضیحات ، شناخت و در نتیجه راحتی بیشتری با این کار پیدا کرده باشید .
2.ممکن است تا چند روز بعد از آن لکه بیینی داشته باشید که طبیعی است .
3.گاهی اوقات بعد ا ز این کار ، لوله رحمی که بسته بوده ، باز می شود و بارداری در همان ماه اتفاق می افتد .
سلام منم دکترم برام عکس رنگی نوشته یکم استرس دارم

خدا جون چی میشه تا عکس رنگی من نی نی دار بشم
میگن : خدا آدمایی رو که خیلی دوست داره زیاد امتحان میکنه! اینطور که من حساب کردم ،" خدا دیوونه ی منه" ...!!!
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2712
2687