2410
2553
عنوان

فواید زایمان طبیعی درمقابل سزارین

984 بازدید | 113 پست
مریم سلطانی:مادران جوان از فایده‌های زایمان طبیعی آگاه نیستند و به همین دلیل و البته دلایل دیگر مانند ترس بی‌مورد از زایمان طبیعی، روش زایمان سزارین را انتخاب می‌کنند که به یقین، مشکلاتی را برای خود و نوزادشان پذیرا می‌شوند؛ مشکلاتی که در زایمان طبیعی وجود ندارد یا بسیار اندک است.

وی افزود: آن چیزی که امروزه به نام حرفه و دانش مامایی معروف است، ادامه مامایی سنتی نیست، بلکه دانشی است که به مشاوره، آموزش، مراقبت، پیشگیری، حمایت، تحقیق، تشخیص و درمان مادر و جنین او می‌پردازد.
http://niniban.com/

سلطانی در خصوص اینکه زایمان به روش طبیعی بهتر است یا سزارین، تصریح کرد: این موضوع، دغدغه ذهنی مادر باردار واطرافیان اوست، سلامت زایمان، یعنی تحویل مادر و نوزاد سالم به آغوش خانواده است.


کارشناس مسئول مادران معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، اضافه کرد: زایمان طبیعی از قدیم تنها روش زایمان بوده است و باید توجه کرد که بدن زن طوری طراحی شده که بتواند به صورت طبیعی و بدون دخالت پزشکی به جز موارد خاص زایمان کند.


سلطانی با اشاره به اینکه یکی از باورهای اشتباه این است که از محاسن زایمان سزارین، عدم فشار بر روی سر نوزاد است، خاطرنشان کرد: استخوان‌های سر نوزاد به نحوی خلق شده که فشار را به خوبی تحمل می‌کند و نه تنها عارضه‌ای برای نوزاد ندارد، بلکه باعث افزایش نمره بهره هوشی او نیز می‌شود.


.



برا ظهور امام زمانمون(عج) دعا کنیم                                              الهم عجل الولیک الفرج


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2720


این کارشناس ادامه داد: اعتقاد به تک فرزندی نیز باعث شدمادران به سمت زایمان سزارین بروند چون می‌خواهند تنها زایمان‌شان بدون درد باشد، در صورتی که درد زایمان طبیعی بیشتر از زایمان سزارین نبوده و درد به خاطر انقباضات رحم است که با افزایش درد، ترشح هورمون آندورفین بیشتر شده و در نتیجه باعث کاهش درد می‌شود.


وی یادآور شد: در کشورهای پیشرفته، زایمان طبیعی را موفقیت بزرگ و سزارین را شکست تلقی می‌کنند، تا جایی که کلوپ‌های حمایت از سزارینی‌ها تشکیل می‌شود تا آنان را از نظر روحی حمایت کند.


کارشناس مسئول مادران معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، افزود: در روش طبیعی، مدت بستری شدن در بیمارستان نسبت به روش سزارین کمتر بوده و توانایی بازگشت به کارهای عادی و روزمره خیلی سریع‌تر است.


وی همچنین اضافه کرد: در سزارین بهبود جراحی آسان نبوده و چند روز بعد از جراحی مادر هنوز نیاز به مسکن داشته و برای حرکت کردن به کمک اطرافیان نیاز دارد.


سلطانی با اشاره به اینکه خطر ایجاد لخته بعد از زایمان سزارین 10 برابر زایمان طبیعی است، تصریح کرد: در کم تحرکی خطر تشکیل لخته در پاها وجود دارد که در صورت بی‌توجهی، لخته وارد جریان خون شده و مادر دچار تنگی نفس می‌شود که بسیار خطرناک و کشنده است.


سلطانی اظهار کرد: در زایمان طبیعی به دلیل هوشیاری مادر و شروع زودتر شیردهی و موفقیت در تداوم تغذیه نوزاد با شیر مادر بیشتر می‌شود. در زایمان طبیعی از داروی بیهوشی استفاده نمی‌شود که در سزارین، این دارو از طریق جفت به بدن نوزاد رسیده و گاهی نوزاد واکنش‌های طبیعی را ندارد.


وی خاطرنشان کرد: خونریزی در جراحی سزارین 2 برابر زایمان طبیعی است؛ به طوری که سه درصد زنان بعد از عمل سزارین نیاز به تزریق خون پیدا می‌کنند. هرچه تعداد سزارین بیشتر باشد احتمال چسبندگی جفت به دیواره رحم هم بیشتر می‌شود و خونریزی حین زایمان تشدید می‌شود.وی خاطرنشان کرد: خونریزی در جراحی سزارین 2 برابر زایمان طبیعی است؛ به طوری که سه درصد زنان بعد از عمل سزارین نیاز به تزریق خون پیدا می‌کنند. هرچه تعداد سزارین بیشتر باشد احتمال چسبندگی جفت به دیواره رحم هم بیشتر می‌شود و خونریزی حین زایمان تشدید می‌شود.


کارشناس مسئول مادران معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، از فواید دیگر زایمان طبیعی را فشار بر روی دستگاه تنفسی برشمرد که باعث تخلیه کامل مایع از اعماق ریه نوزاد شده و مشکلات تنفسی در این نوزادان در مقایسه با نوزادان سزارینی، کمتر است.


برا ظهور امام زمانمون(عج) دعا کنیم                                              الهم عجل الولیک الفرج

منم طبیعی زایمان کردم

بگو که از غم عشقت چگونه جان برهانم؟💔چگونه اینهمه غم رابه هرطرف بکشانم؟ 😔نه پای رفتن ازینجا نه طاقتی که بمانم 😭چگونه دست دلم را به دست تو برسانم....💔💔💔

دکترا همه خودشون سزارین میکنن هرکی هرجور دوس داره بچشو بدنیا میاره اینقد دیگه حرف زدن راجب اینکه کدوم بهتره بی فایده اس

متأسفانه بیشتر مردم «تحمل کردن» را آسان‌تر از «تغییر دادن» می‌پندارند ...
2714
خواهر من ۱۲ روزه از بعد زایمان طبیعیش، تازه تونست صاف راه بره، بنظرم اصرار زیاد به زایمان طبیعی فقط ...

عزیزم داشتن اطلاعات نوع زایمان برا مادر باردار واجبه

خواهرتون انقد دوره نقاحتش طول کشیده مطمین باش سزارین بیشتر طول میکشه

برا ظهور امام زمانمون(عج) دعا کنیم                                              الهم عجل الولیک الفرج

منم طبیعی زایمان کردم 

و این هم اگه بتونم طبیعی میارم ولی به شدت درد و استرس زا هست زایمان طبیعی 

پسرم منو بابایی و آجی دنیا بی صبرانه منتظر به دنیا اومدن و گرفتن دست های کوچولوت هستیم   خاله ها میشه برای سلامتی پسرم صلوات بفرستین

ترس بی موردددد از زایمان طبیعی؟ نه واقعا بی مورددد؟ 

اون حجم از درد و فشار و گشادی واژن رو من نمیفهمم چرا ادم باید تحمل کنه 

یا مثلا بعضیا میگن سزارین بخاطر سر کننده ای ک میزنن بده 

پس اینایی که میرن اپیدورال میکنن چی😏

بعدم بنظرم بخیه ای که روی شکم خیلی راحتتر خوب میشه تا بخیه ای که جایی واقع شده که مجبوری باهاش ادرار کنی و کلی سوزش تحمل کنی 

حالم از زایمان طبیعی بهم میخوره

2706
ارسال نظر شما
این تاپیک قفل شده است و ثبت پست جدید در آن امکان پذیر نیست

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2712
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز