2733
2734
عنوان

باورهای غلط در ازدواج

316 بازدید | 6 پست


باورهای غلط بسیاری در مورد ازدواج وجود دارد که نه تنها مخرب است، بلکه بالقوه توانایی از بین بردن رابطه را دارد.


این باورها خیلی خطرناک هستند چون باعث میشوند زوجها مسیر اشتباهی را انتخاب کنند و یا به سبکی با یکدیگر برخورد نمایند که امیدی به بهبود رابطه وجود ندارد.واین فرضیه که رابطه را میتوان با افزايش حساسيت بین فردی  بهبود بخشید نیز غلط است.

تعدادی از اين افسانه هاي غلط عبارتند از :


💥 ازدواج فقط یک کاغذ و قرارداد رسمي است

مزایای جسمانی و روانی ازدواج بیشمار است. بعد از 50 سال تحقیقات جامعه شناختی در کشورهای توسعه یافته ثابت شده است که بهترین منبع سلامتی، ثروت ، طول عمر و آرامش خاطر کودکان ، از ازدواج رضایتمند و سالم ناشی میشود.


💥 "تنها زندگی کردن با روابط موقت، همانند زندگی متاهلی است."

دوباره تحقیقات جامعه شناختی نشان داده است که در همه جای کره زمین، افرادی که تنها زندگی میکنند، زودتر میمیرند، کمتر سالمتر هستند، کمتر ثروتمندترند و بهبودی از بیماری ها برایشان کندتر است، به نسبت افرادی که ازدواج کرده اند.

این امر خصوصا برای مردان صادق است که در مقایسه با زنان از حمایتهای اجتماعی ضعیف تري برخوردارند. زمانی که مردان در یک رابطه متعهدانه هستند، حمایت های اجتماعی خود را افزایش میدهند.


💥 " تعارض در رابطه زناشویی، نشانه آن است که در یک رابطه بد و مخرب قرارگرفته اند."

تعارض در همه روابط وجود دارد و غیرقابل اجتناب است. علاوه بر این، تعارض به ما کمک میکند تا آگاهی خود را نسبت به شریک زندگیمان افزایش دهیم. تعارض معمولا از تلاش برای ایجاد رابطه از دست رفته شکل میگیرد، مخصوصا زمانیکه یکی از زوجین تلاش میکند تا به لحاظ عاطفی به دیگری نزدیکتر شود. همچنین تعارضات از تفاوت انتظارات زوجین از یکدیگر شکل میگیرد که ارزش دارد در موردشان صحبت شود.


💥 " عشق کافی است ... "

عشق کافی نیست، زیرا در اغلب ازدواجها، خصوصا بعد از تولد اولین کودک، زوجین تعاملات خودشان را با یکدیگر کمرنگ میکنند، که به روابط عاشقانه آسیب میزند. رفتار جنسی کمتر میشود و از تفریح و ماجراجویی نيز  دور مي شوند.

اگر به روابط بين زوجين توجه نشود، رابطه تبديل به انجام یکسری کارهای تکراری و مکالمات محدود تبدیل می شود. که زوجین باید توجه و اولويت خود را به يكديگر در این حیطه بهم داشته باشند.


💥 "صحبت در مورد زخمهای عاطفی رابطه درگذشته، فقط باعث بدتر شدن آنها میشود."

بنا به گفته فالكنر " گذشته هیچ وقت نمی ميرد و هیچ وقت نمی گذرد. چون ما با گذشته زندگی میکنیم شما مي توانيد آسيبهاي عاطفی گذشته را بررسی نماييد، كه ديگر براي شما اتفاق نيافتد.

و شما نمي توانید گذشته را عوض كنيد، بلکه فقط می توانيد نحوه بازگویی و خاطره ي آن را تغییر دهید.


💥"روابط بهتر آن است که افراد مستقل تر از یکدیگر باشند و نیاز زیادی بهم نداشته باشند."


وابستگی متقابل در همه روابط وجود دارد. در روابط سالم، افراد می كوشند تا نیازهای دیگری را هم مدنظر خودشان قراردهند.و خودخواهانه فقط به فکر ارضای نیاز خودشان نباشند.

باوری در اين زمينه وجود دارد که " عزيزم اگر تو آسيب ببيني، دنيا براي من متوقف مي شود و من به تو، توجه مي كنم"



مثل یک مرده که یک مرتبه جان می گیرد/دلم از بردن نامت هیجان می گیرد/قلبم ازکار که افتاد به من شوک ندهید/نام مهدی که بیاید ضربان می گیرد//۱۳۷۷ سال تولد همسرم هست. این کاربری دست بنده و همسرم که چون من روانشناس هستند می باشد که گاهی پاسختان را می دهند، لکن برای احترام به شما و ارزش گذاری‌ها، از کاربری مرد استفاده شده و همسر بنده نیز خود را به زن بودن معرفی نخواهند کرد. همچنین وارد هرتاپیکی که بانوان محترم حریم خصوصی شان را می ریزند و وارد دیگر تاپیک های ممنوعه یا خارج از عرف، نخواهیم شد. 

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

خیلی طولانی بود قطره چکونی بگو

فکر میکردم فقط خودم  گشادم  

خانم  عزیز ،  میدونی  همین  زمانیکه  امضای منو  میخونی دیگه  تکرا  نمیشه🤔؟پس  واکن  اون  لبارو😁 یک  لبخند  بزن  غم غصرو بریز دور  🤩به اطرافیانت  لبخند  بزن  حتی  اگه  مصنوعی  باشه  بهشون  انرژی  میده بزار  تواین  دوران  سخت  حداقل  دیدن  تو  خوشحالشون  کنه😍🤩اونوقت  ازشادیا  اونا  خودتم  دوبرابر  شاد  میشی واین  سیکل  ادامه  پیدا  میکنه🤩🤩😍❤
2731

مطلب پر بار و جالبی بود. چندروز پیش مراجعه کننده ای داشتم که برای مشاوره قبل از ازدواج به کلینیک مراجعه کرده بود. در این جلسه نکاتی رو گفت که در بین اغلب مراجعانم که در مورد مشاوره پیش از ازدواج با من صحبت میکنن، مشترک بود. تصمیم گرفتم تجربیات و نظراتم رو بصورت یک مقاله در مورد باورهای غلط درباره ازدواج با شما به اشتراک بذارم.

خوشحالم میشم بخونید و نظرتون رو بدید

https://drmaazinezhad.com/blog/misconceptions-about-marriage/

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
داغ ترین های تاپیک های امروز