2703
2553
عنوان

یافاطمه معصومه اشفی لنا فی الجنه

48 بازدید | 0 پست

مرجع عظیم الشأن مرحوم آیت الله العظمی مرعشی نجفی فرمود:: پدرم مرحوم آیت الله سید محمود مرعشی که در نجف اشرف می¬زیست، بسیار علاقمند بود که به طریقی، قبر شریف حضرت زهرا «سلام الله علیها» را بیابد، برای این مقصود ختم مُجَرَّبی انتخاب نمود، و چهل شب آن را انجام داد. شب چهلم بعد از انجام ختم و توسل فراوان، به بستر خواب رفت، در عالَم خواب به محضر امام باقر (یا امام صادق) «علیه السلام» رسید، امام به او فرمود:: «عَلَیکَ بِکَریمَۀ اَهلِ البَیتِ؛ به دامن کریمه ¬ی اهل بیت متوسل شو». ایشان تصور کرد منظور امام «علیه السلام» از این جمله، حضرت زهرا «سلام الله علیها» است، عرض کرد: «آری قربانت شوم، من نیز خَتم را برای همین گرفتم که محلّ شریف قبر آن حضرت را دقیق‌تر بدانم و زیارتش کنم»

امام «علیه السلام» فرمود:: «منظور من قبر شریف حضرت معصومه «سلام الله علیها» در قم است» سپس افزود: به خاطر مصالحی، خداوند اراده نموده که قبر حضرت زهرا «سلام الله علیها» برای همیشه مخفی باشد، از این رو قبر حضرت معصومه «سلام الله علیها» را تجلّی گاه قبر شریف حضرت زهرا «سلام الله علیها» قرار داده است، اگر قرار بود قبر حضرت آشکار شود همان شکوه و عظمت مرقد شریف حضرت زهرا «سلام الله علیها» را برای قبر حضرت معصومه «سلام الله علیها» قرار داده است.

مرحوم آیت الله سید محمود مرعشی، وقتی از خواب برخاست، تصمیم گرفت که به قصد زیارت حضرت معصومه «سلام الله علیها» به قم مهاجرت کند. او بی درنگ با همه ¬ی اعضای خانواده ¬اش از نجف اشرف، عازم قم شد و به زیارت مرقد مطهّر حضرت معصومه «سلام الله علیها» پرداخت. آن مرحوم سرانجام به نجف بازگشت و فرزند برومندش آیت الله العظمی سید شهاب الدین مرعشی نجفی به قم آمد و در جوار مرقد مطهر حضرت معصومه «سلام الله علیها» می ¬زیست تا اینکه پس از ۶۶ سال درس و بحث و خدمات علمی و سیاسی فراوان، در سن ۹۶ سالگی از دنیا رفت. ایشان هر روز صبح قبل از اذان صبح به زیارت حضرت معصومه «سلام الله علیها» می¬رفتند و حتی گاهی اوقات پشت در می¬ماندند تا درِ حرم باز شود. خود آیت الله مرعشی نجفی می¬فرماید که: شصت سال است که هر روز من از نخستین زائران حضرت معصومه «سلام الله علیها» هستم.

خوشا آنان که اله یارشان بی...به حمدو قل هواله کارشان بی...خوشاآنان که دائم در نمازند...بهشت جاودان بازارشان بی
ارسال نظر شما
این تاپیک قفل شده است و ثبت پست جدید در آن امکان پذیر نیست

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2712
2687