2737
2734


چند ماه است که
 ویروس کرونا دست از سر زندگی‌مان برنمی‌دارد. این موجود کوچک موذی هر جایی می‌تواند باشد، چون اطلاعات دقیق و درستی درباره حیات عجیب و آزاردهنده‌اش در دست نیست. مثلا یکی از مواردی که این روزها بیشتر نگرانمان می‌کند، احتمال انتقال آن از طریق کولر و سیستم‌های تهویه هواست. نتیجه یکی از پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد که شاید سیستم تهویه هوا، در رستورانی در چین، باعث پخش ویروس در میان مشتریان شده است. البته چنین ادعایی نیاز به تحقیقات گسترده‌تری دارد. برای بررسی این مشکل باید به‌سراغ پژوهشگران رفت. در صنعت کولرسازی و تولید سیستم‌های تهویه هم خبرهایی است و همه در تلاش هستند تا از وقوع احتمالی شیوع ویروس، از این راه، جلوگیری کنند. ویروس کرونا ما را رها نکرده است؛ اما بسیاری از اماکن و مراکز تجاری باز شده‌اند. این یعنی بیشتر از هر زمان دیگری، باید مراقب خودمان و دیگران باشیم تا از دست بیماری کرونا در امان بمانیم. یکی از موضوع‌هایی که شک‌ و تردیدها را در این روزها زیاد کرده است، احتمال پخش ویروس از راه سیستم تهویه و کولر است.

رستوران‌ها و مکان‌های تجاری، در این هوای گرم، به استفاده از کولر و وسایل تهویه نیاز دارند. حالا تکلیف چیست؟ باید چه کرد؟ آیا اصلا این فرضیه که ویروس‌ها می‌توانند از راه سیستم‌های تهویه هم محیط را آلوده کنند، درست است؟ نگرانی‌ها درباره انتقال ویروس کرونا از راه سیستم‌های تهویه با انتشار مقاله‌ای در مجله علمی «بیماری‌های عفونی نوظهور» در مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا (CDC) قوت گرفت. دانشمندان در ۲۳ ژانویه ۲۰۲۰ (بهمن‌ماه ۹۸)، فهمیدند که سه خانواده‌ای که در رستورانی در شهر گوانگ‌ژو در چین غذا خورده بودند، به بیماری کرونا مبتلا شدند.

نتیجه‌گیری از این وضعیت

دانشمندان گفته‌اند که به‌احتمال زیاد منبع ویروس زنی ۶۳ساله بوده که هیچ نشانه‌ای از ابتلا به بیماری در او مشخص نبوده است. این زن به‌همراه خانواده‌اش از ووهان چین به شهر گوانگ‌ژو سفر کرده و در رستورانی، اوقاتی را گذرانده بوده‌اند. در نهایت، ۹ نفر دیگر هم در آن رستوران به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند. این ۹ نفر در مجاورت میز همان خانواده در رستوران، نشسته بوده‌اند و رستوران هم هیچ‌ پنجره‌ای نداشته است. دانشمندان معتقدند: این سیستم تهویه رستوران بوده که قطرات ریز تنفسی زن مبتلا را بین افراد دیگر حاضر در رستوران پخش کرده است. در آن روز، هیچ‌یک از افراد دیگر حاضر در رستوران، یعنی ۷۳ مشتری و ۸ کارگر، به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند. این فرضیه‌ها و مطالعات باعث شده تا دانشمندان به رستوران‌ها توصیه کنند که فاصله‌های میان میزهای مشتریان را از هم بیشتر کنند و به‌ فکر تهویه سالن‌های رستورانشان باشند.

ادامه مطلب در گپچه:http://www.gapche.ir/value.aspx?id=119

برای خریدن بهترین چیلر و داکت اسپلیت با بهترین قیمت یا مقایسه انواع داکت اسپلیت به سایت آرتانسیم تولید کننده انواع داکت اسپلیت چیلر فن کویل سر بزنید.

همچنین شما میتونید از مشاروه رایگان قبل از خرید استفاده کنید.

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢

خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍

بیا اینم لینکش

ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز