2410
2553
راستش مامانم چند ساله یه آیه روی پهلوی راست زنای حامله مینویسه که بچشون پسر بشه
البته اینم بگم مامانم پرستاره حتی به اسپند دود کردن هم اعتقاد نداره
خدارو شکر جواب داده
خدای مهربان امروز دوباره از خواب بیدار شدم....نفس میکشم...
عزیزانم یک روز دیگر در کنارم هستند... از تو ممنونم

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥 

من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود و حتی توی تعطیلی های عید هم هستن. 

بیا اینم لینکش ایشالا مشکلت حل میشه 💕🌷

2456
پایان دو ماهگی
اول غسل حاجت کرده
آیه 7 سوره ی مریم (ابتدا بسم الله الرحمن الرحیم) روی شکم سمت راست مینویسی
سپس دو رکعت نماز حاجت میخوانی از خدا طلب پسر میکنی
خدای مهربان امروز دوباره از خواب بیدار شدم....نفس میکشم...
عزیزانم یک روز دیگر در کنارم هستند... از تو ممنونم
2714
باید و نبایدهایی که در روابط زناشویی(زمان نزدیکی) باید رعایت بشن


کارهایی که نباید انجام داد و بسیار نهی شده است
سخن گفتن غیر از ذکر خدا : فرزندلال میشود.
خضاب کردن مرد : فرزند مخنث میشود.
آمیزش با همسر خود اما با شهوت زنی دیگر : فرزند دیوانه میشود.
آمیزش در حضور کودکی که صحنه را میبیند یا صدا و نفس آنها را میشنود.
رو یا پشت به قبله بودن : لعنت خدا و ملائکه را در پی دارد.
در بین راه و در داخل کشتی یا در حرکت بودن : لعنت خدا و ملائکه را در پی دارد.
عریان کامل بودن.
بعد از احتلام و قبل از وضو یا غسل کردن : فرزند دیوانه میشود.
به همراه داشتن انگشتری که در آن ذکر خدا یا چیزی از قرآن باشد.
ایستاده نزدیکی کردن : فرزند در خواب بول میکند.
بی وضو بودن زن باردار هنگام جماع : فرزند خسیس و کوردل میشود.
نزدیکی در پشت بام : فرزند ریاکار و بدعتگذار و منافق میشود.
نزدیکی در زیر درخت میوه دار : فرزند جلاد یا سرکرده ظلم خواهد شد.
نزدیکی در مقابل تابش مستقیم خورشید و نور : فرزند فقیر خواهد بود تا زمانیکه بمیرد.
بین طلوع صبح تا طلوع آفتاب یعنی هنگامیکه آفتاب طلوع میکند و زرد باشد:چیزی را که دوست دارند در آن فرزند نخواهند دید.
هنگام غروب آفتاب تا برطرف شدن سرخی طرف مغرب:چیزی را که دوست دارند در آن فرزند نخواهند دید.
روز خسوف یا خورشیدگرفتگی:چیزی را که دوست دارند در آن فرزند نخواهند دید.
شب کسوف یا ماه گرفتگی:چیزی را که دوست دارند در آن فرزند نخواهند دید.
با شکم پر و سنگین:باعث انواع بیماریها میشود-فرزند ضعیف و کمهوش میشود.
درحالت حیض:فرزند دشمن اهل بیت میشود-باعث سرطان و جذام میشود.
بعد از ظهر : فرزند لوچ و دوبین و احول خواهد شد.شیطان از فرد دوبین خوشنود میشود.
در روزی که باد سیاه و سرخ و زرد بوزد: چیزی را که دوست دارند در آن فرزند نخواهند دید.
بین اذان و اقامه : فرزند حریص به خونریزی میشود.
هنگام زلزله:چیزی را که دوست دارند در آن فرزند نخواهند دید.
شب عید فطر : فرزند کثیرالشر میشود.
اول ماه(غیراز رمضان) و وسط ماه و دو روز مانده به آخر ماه:
شیطان در نطفه شرکت میکند-جنون و جذام و نقصان به زن و فرزند میرسد-فرزند یاور ستمکاران خواهد شد و گروه مردمان را به هلاکت میرساند-دچار صرع و غش میشود.
اول بهار و اول پاییز:شیطان در نطفه شرکت میکند-جنون و جذام و نقصان به زن و فرزند میرسد-فرزند یاور ستمکاران خواهد شد و گروه مردمان را به هلاکت میرساند-دچار صرع و غش میشود- زیرا ماه و خورشید در یک امتداد قرار دارند و شدت جذر و مد به حد اکثر میرسد زیرا فاصله زمین با خورشید کمتر میشود و تاثیرات اشعه کیهانی بسیار زیاد است.
شب عید قربان : فرزند چهار یا شش انگشتی میشود.
شب نیمه شعبان : فرزند شوم و آبله رو و زشت رو و زشت مو میشود و در صورتش نشان سیاهی خواهد بود.
ساعات اولیه شب : فرزند ساحر میشودو دنیا را بر آخرت برمیگزیند-فرزند ضعیف و کمهوش میشود.
با شکم پر و سنگین
در حالت حیض : فرزند دشمن اهل بیت میشود.
در شبی که عزم سفر داری و در راه سفر و تا سه شبانه روز از آغاز سفر : فرزند مالش را به ناحق صرف میکند-احول و دوبین و چپ چشم خواهد شد.شیطان از فرد دوبین خوشنود میشود-فرزند ضعیف و کمهوش میشود.
در کنار جاده عمومی بودن
یک دستمال مشترک داشتن : بین زن و شوهر دعوا و جدایی میافتد.
شب چهار شنبه
کارهایی که باید انجام شود:
-نام خدا بردن
- وضو داشتن
- ملاعبه کردن
-درنگ کردن
- مکان پوشیده
-دستمال ها جداگانه داشته باشد
شب اول ماه رمضان
اول زمستان و اول تابستان:در اول زمستان و اول تابستان ماه و خورشید در یک امتداد قرار ندارند و شدت جذر و مد به حد اقل میرسد زیرا فاصله زمین با خورشید بیشتر میشود و تاثیرات اشعه کیهانی بسیار کم است.
شب دوشنبه : فرزند حافظ قرآن و راضی به آنچه خداوند برایش مقدر کرده میشود.
شب سه شنبه : فرزد بعد از سعادت اسلام شهادت روزی اش میشود. خداوند او را با مشرکین عذاب نمیکند. دهانش خوشبو و دلش رحیم و جوانمرد خواهد بود . زبانش از دروغ و غیبت و تهمت پاک میماند.
شب پنج شنبه : فرزند حاکمی از حکما و یا عالمی از علما خواهد بود.
روز پنج شنبه هنگام زوال و رفتن خورشید از وسط آسمان : شیطان به فرزند نزدیک نمیشود تا پیر شود و سلامتی دین و دنیا روزی او میشود و پر فهم خواهدبود.
شب جمعه : فرزند خطیب و سخنگو میشود.
شب جمعه بعد از نماز عشا : امید است که فرزند شبیه والدین باشد.
روز جمعه پس از عصر : فرزند از دانایان مشهور خواهد شد.
هنگامیکه ماه در برج حمل(فروردین) و دلو(بهمن) و مخصوصا برج ثور(اردیبهشت) باشد.
نیمه اول ماه بهتر از نیمه دوم آن است:در نیمه اول رطوبت و مایعات بدن بیشتر میشود-نشاط های دماغی رو به افزایش است-شکوفه ای که در شب مهتاب بشکفد میوه اش پایدارتر است
احادیثی پیرامون این موضوع:
امام رضا(ع) در زمانی که هنوز علم طب داخل جرگه ی علوم نشده بود،نکاتی در مورد همبستر شدن و وظایف زن و مرد را در طی تعلیمات خود بیان فرموده وبا صراحت شهامت آمیز مامون خلیفه را به طور مستقیم و سایر مردان را به طور غیر مستقیم به حساسترین وظیفه ی زندگیشان توجه داه است.امام(ع) فیزیولوژی جنسی را با آن جملات موجز و در عین حال از حیث لفظ و معنا،کامل بیان میکند و از اهمیت تحریک زن در ایفای وظیفه ی زنا شویی بیان میکند.امام(ع) برای عمل جماع که حتی در عصر فعلی خودمان هنوز بسیاری از انسانها آن را جز اطفای هیجان شهوت ،عنوان دیگری نمیشناسند، با عالی ترین عناوین و شرطها و مقدمات و مقتضیات طبی و بهداشتی بیان میکنند. در میان فصلها بهترین فصول ،در میان ساعات شب بهترین ساعات و در مورد کیفیت مزاجی آدمی ،صالح ترین کیفیت ها را شرط انجام این کار بس بزرگ میدانند.
حضرت علی (ع) میفرمایند: به زنی که در حال قاعدگی است نزدیک نشوید و با زنان پاک همبستر شوید.وپس از انجام عمل یکباره برنخیزید.بلکه به سوی راست خود بغلتید و مدتی در این حالت بمانید.بعد برخیزید و ادرار کنید.ادرار کردن باعث میشود موادی که در مجاری رسوب کرده و موجب تولید سنگ مجرا میشود از بین برود.وبه شما آرامش میدهد.بعد به حمام بروید وفریضه ی غسل را به جا آورید وبعد هم اندکی مومیایی را در شربت عسل حل کرده و بنوشید و یا اینکه از عسل صاف استفاده کنید.عسل و مومیایی قوای از دست رفته ی شما را باز میگرداند و از نو به شما فعالیت و نشاط خواهد بخشید.
حضرت علی (ع) میفرمایند:عمل جماع در ساعتهای اول شب در هر فصلی که باشد خوب نیست.بهتر آن است که وظیفه ی همبستری ذر ساعتهای آخر شب یا صبح انجام شود.زیرا در اول شب معده سنگین بوده و رگها مشغول سوخت وساز هستند در چنین شرایطی نزدیکی با زن سبب تولید بیماریهایی مثل قلنج-لقوه-فلج-نقرس-سنگ مثانه-ضعف چشم و ... خواهد شد.پس بهترین وقت برای جماع آخر شب بوده که معده سبک،مزاج آرام ،رگها نرم و طبیعت آماده می باشد.
حضرت علی (ع) میفرمایند: تا با زن همخوابه ات بازی نکرده ای و او را به هیجان نیاورده ای اقدام به جماع نکن.پستانهایش را به آرامی فشار بده تا شهوتش تحریک شود.ودر آن هنگام که زن ترغیب شد، وآثار میل شدید در چشمانش ظاهر شد ، به جماع بپرداز. در این صورت است که هر دو از جماع و نزدیکی کردن لذت خواهید برد و شهوت هر دو اقتاع خواهد شد.
حضرت علی (ع) میفرمایند: جماع در وقت سحرگاهان برای تولد طفل امیدوارکننده تر،وبرای حفظ سلامتی بدن صالح تر است.از طرفی کودکی که از این نزدیکی به وجود آید،هوشمندتر از کودکان دیگر خواهد بود.

حضرت علی (ع) میفرمایند: مواضع نجومی در عمل جماع بی اثر نیست.در شبهایی که ماه در برج حمل یا دلو قرار دارد،نزدیکی با زنان بهتر است.بهتر از این دو برج، برج ثور است که آنرا( شرف قمر) مینامند.
امام رضا(ع) میفرمایند: پیش از انجام عمل مقاربت، با پستانها و محلهای شهوت انگیز زن بازی کنید و بگذارید آب دراو جمع شود و مزاجش برای قبول نطفه آماده و مستعد شود.واین آمادگی در تکوین کامل نطفه دخالت تام دارد.


کتاب حلیه المتقین - علامه محمد باقر مجلسی
ناتوانی جنسی در زنان
زنان ممکن است احساس کنند که میل جنسی شان کم رنگ شده است. یا چیزهایی که قبلا برای آنان لذت آور بوده اکنون ناراحت کننده به نظر می رسد. ممکن است شما در باره سلامت جنسی خود نگران با،شید اما بدانید که شما تنها نیستید خیلی از زنان دچار مشکلات جنسی در نقاطی از زندگی خود می شوند. با تخمین هایی حدود ۴ نفر از ۱۰ زن یک نگرانی جنسی حداقل تجربه کرده است. در دایره های پزشکی این عارضه به عنوان ناتوانی جنسی در زنان شناخته می شود.

ناتوانی جنسی در زنان دلالت بر مشکلات مزمن یا عود کننده در مصاف با یک یا بیشتر از پاسخ های جنسی می باشد. آنچه که شما تجربه می کنید ناتوانی جنسی در زنان نمی گویند مگر اینکه شما در باره آن مضطرب بوده یا تاثیر منفی بر ارتباط شما با همسرتان داشته باشد.

اگرچه مشکلات جنسی در ارتباط با ناتوانی جنسی در زنان چندین رویه دارد، آنها قابل درمان هستند. ارتباط دادن دلواپسی های خود و فهم کالبد شناسی و فیزیولوژی طبیعی پاسخ های بدن به میل جنسی قدم های مهمی است به طرف دوباره بدست آوردن رضایت جنسی .

علائم و نشانه ها

دلواپسی جنسی در زنان با هر سنی اتفاق می افتد ولی ممکن است در زمان های آسیب پذیری هورمونی شایع تر باشد، مانند بعد از زایمان یا در زمان انتقال به یائسگی. نگرانی های جنسی همچنین ممکن است با بیماریهای عمده مانند سرطان اتفاق افتد.

مشکل شما به عنوان ناتوانی جنسی در زنان دسته بندی می شود اگر شما یک یا بیشتر از موارد زیر را تجربه کرده اید و یا تجربه نگرانی شخصی به علت آنها دارید:

- میل جنسی در شما کم یا وجود ندارد.

- شما با فعالیت جنسی برانگیخته نمی شوید یا علیرغم میل جنسی برانگیخته نمی شوید.

- شما نمی توانید به اوج لذت جنسی(ارگاسم) برسید.

- شما دارای درد در زمان تماس جنسی هستید.

علل

عوامل متعددی ممکن است ارتباط با ناخشنودی یا ناتوانی جنسی داشته باشد. این عوامل میل به مناسبات مشترک با هم دارند.زنان با نگرانی های جنسی از درمان های ترکیبی که هم شامل دارویی و هم هیجانی است سود بیشتری می برند.

-جسمی: مشکلات جسمی که ممکن است علت یا در ارتباط با مشکلات جنسی باشد شامل:آرتریت، مشکلات ادراری یا روده ای، جراحی های لگن، خستگی، سردرد ها، دیگر مشکلات درد دار و اختلالات عصبی مانند ام اس Multiple sclerosis است.اغلب داروها، شامل برخی ضد افسردگی ها، داروهای فشار خون، ضد حساسیت ها و داروهای شیمی درمانی، می توانند میل جنسی را کاهش داده و توانای فرد را برای رسیدن به لذت جنسی(ارگاسم) کاهش دهند.

- هورمونی:میزان کم استروژن در زمان انتقال به مرحله یائسگی ممکن است منجر به تغییراتی در بافت دستگاه تناسلی زنانه و پاسخ های جنسی شود. لبه های پوست که ناحیه تناسلی را پوشانده چروکیده و نازک تر می شود و کلیتوریس (خروسه) بیشتر در معرض قرار می گیرد. این در معرض قرار گرفتن گاه موجب کاهش حساسیت این ناحیه شده، یا موجب یک احساس ناخوش آیند مانند مور مور شدن یا سوزن سوزنی شدن شود.

یعلاوه ، با نازک شدن و کاهش خاصیت ارتجاعی این پوشش ، واژن کم عمق تر شده ، بخصوص اگر فرد از لحاظ جنسی غیر فعال باشد. همچنین ورم و لزجی طبیعی واژن در مرحله برانگیختگی آهسته تر صورت میگیرد. این عوامل می تواند منجر به تماس های جنسی دردناک و ناخوش آیند شود(Dysparunia)، و به لذت جنسی رسیدن طولانی تر می گردد.

- روانی و اجتماعی:عوامل روانی که موجب یا در ارتباط با مشکلات جنسی است شامل مشکلات هیجانی مانند اضطراب درمان نشده، افسردگی یا استرس ، و یک تاریخچه سوء استفاده جنسی است. در خلال حاملگی، بعد از تولد بچه یا در زمان شیردهی ، ممکن است تمایل جنسی کم شود. شما ممکن است دریابید که بر آوردن نیازهای متعدد و نقش آنها مشکل است، مانند مطالبات شغلی ، کارهای خانه، مادر بودن و همچنین برخی اوقات مراقبت از والدین پیر. احساس شما نسبت به همسرتان ، و دیدگاهتان راجع به بدن خودتان و یا همسرتان عوامل اضافی هستند که ممکن است ترکیب شده و موجب مشکلات جنسی شوند. اعتقادات فرهنگی و مذهبی همچنین عوامل در ارتباط باشند.عوامل روانی ممکن است در ارتباط با یا در نتیجه ناتوانی جنسی باشد.بدون در نظر گرفتن علت ناتوانی جنسی ، شما معمولا نیاز به درمان موثر برای مسائل هیجانی و ارتباطی خود دارید.

چه زمان باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر نگرانی های جنسی موجب دردسر شما شده است به پزشک خود مراجعه کنید تا یک ارزیابی از شما به عمل آورد.

غربالگری و تشخیص

پزشک شما ممکن است بیدرنگ یک مصاحبه با شما در مورد نگرانی های جنسی در طول دوره ویزیت معمولی پزشکی انجام دهد، یا شما می توانید بحث را شروع کنید اگر نگرانی هایی دارید که باید به پزشک خود پیام بدهید. شما و پزشک در مورد تاریخچه جنسی صحبت می کنید ، که آیا در حال حاضر از نظر جنسی فعال می باشید و یا نگرانی های جنسی شما کدام هستند.

سپس ، پزشک شما داروهایی را که شما استفاده کرده اید در خلال تاریخچه پزشکی تان مرور میکند و یک معاینه کامل انجام میدهد. در معاینه لگنی، پزشک برای علائم و تغییرات جسمی در ارتباط با نگرانی های جنسی شما بررسی می کند، مانند نازک شدن بافت واژن، کاهش خاصیت ارتجاعی پوست، داغ زخم ها، درد یا بیرون زدن اعضاء لگنیProlapse .

پزشک ممکن است شما را ارجاع به یک متخصص مشاور یا یک درمان کننده جنسی برای ارزیابی عوامل هیجانی و ارتباطی و همچنین بررسی مجدد هویت جنسی، اعتقادات و نگرش های شما کند.

ناتوانی جنسی در زنان عمدتا به چهار دسته تقسیم می شوند:

- میل جنسی کم: داشتن میل جنسی کم ، یا گرایش جنسی ضعیف. این شایعترین نوع اختلال جنسی در میان زنان است.

- اختلالات انگیختگی جنسی: تمایل شما به عمل جنسی ممکن است دست نخورده باشد، اما شما توانایی برانگیخته شدن یا نگهداری آن در زمان فعالیت جنسی ندارید.

-اختلالات اوج لذت جنسی: شما دارای مشکل مزمن یا عود کننده در رسیدن به لذت جنسی بعد از انگیختگی کافی جنسی و یا تحریکات مداوم دارید.

- اختلالات درد جنسی: شما درد در ارتباط با تحریک جنسی یا تماس واژنی دارید.اغلب مشکلات جنسی در زنان بیش از یک دسته را می پوشاند. با افزایش اطلاعات در باره طبیعت پیچیده پاسخ جنسی زن، یک منظر جدید پدیدار شده است- تمرکز بر پاسخ جنسی به عنوان یک تداخل پیچیده از اجزائی که تاثیر بر صمیمیت می گذارد، شامل فیزیولوژی، عواطف، تجربیات، اعتقادات، شیوه زندگی و ارتباطات است. اگر هر کدام از این اجزا تحت تاثیر قرار گیرد، تمایل جنسی، انگیختگی یا رضایت جنسی تحت تاثیر قرار می گیرند.در مقاله بعدی راه های درمان را برای شما توضیح خواهیم داد.

عزیزم منم شاغلم ( معلم)
ولی به خودم جسارت دادم مهر اقدام کنم
فاصله ی بچه ها هر چی بیشتر بشه دیگه همدیگه را نمی فهمند
ما تقریبا 80درصد زنای فامیل شاغلند نیگا به گذشته میکنم میبینم همه سرکار میرفتند و بچه داری هم میکردند
به خودم روحیه میدم چرا من نتونم؟
خدای مهربان امروز دوباره از خواب بیدار شدم....نفس میکشم...
عزیزانم یک روز دیگر در کنارم هستند... از تو ممنونم
اختلالات خواب بر قدرت باروری تاثرگذار است


یک آزمایش ساده روی موش‌ها نشان داد خاموش کردن چراغ در ساعت ۱۲ شب به جای ساعت شش عصر، موجب کاهش ۵۰ درصدی میزان باروری این حیوانات می‌شود. سوال پژوهشگران این است که آیا کار در شب، شب‌زنده‌داری یا اختلال در خواب می‌تواند روی باروری انسان نیز تاثیر بگذارد.

گروهی از پژوهشگران در یکی از تحقیقات، پنج یا شش روز پس از جفتگیری موش‌های ماده، در ریتم شبانه‌روزی آنها اختلال ایجاد کردند.

یک دسته هجده‌تایی از موش‌ها، هر روز شش ساعت نور اضافه دریافت کرد و دسته‌ای دیگر هم به طور کلی از نور روزانه محروم شد.

در پایان این آزمایش، فقط نیمی از موش‌هایی که نور اضافی دریافت کرده بودند، قادر به تولیدمثل بودند. البته وضعیت موش‌های محروم از نور روزانه وخیم‌تر و میزان باروری در آنها فقط ۲۰ درصد بود.

با این حال میزان باروری در موش‌های گروه کنترل (که ۱۲ ساعت نور طبیعی دریافت کرده بودند) ۹۰ درصد بود. نتایج این پژوهش بتازگی در یک نشریه علمی به چاپ رسید.

پستانداران و حتی درختان، ساعت داخلی خود (که کنترل کننده سوخت و ساز و سایر عملکردهایشان است) را با نشانه‌هایی که دال بر روز و شب بودن است، تنظیم می‌کنند.

متخصصان معتقدند این آزمایش روی موش‌ها، ارتباط مستقیم میان ساعت داخلی موش‌ها و باروری‌شان را نشان می‌دهد. اما تعمیم این پژوهش به انسان‌ها می‌تواند بحث‌برانگیز باشد.

اثر ساعت داخلی بدن

با این‌که یافته پژوهش اخیر بسیار مشخص بود، اما دانش ما در مورد ساز و کار ساعت زیستی بدن چندان گسترده نیست.

کیت سوما که سرپرستی این گروه پژوهشی را به عهده دارد، می‌گوید: این پدیده می‌تواند اثرات متفاوتی روی موجودات مختلف داشته باشد.

او به مطالعه‌ای اشاره می‌کند که در آن مشخص شد پرستارانی که شیفت شب کار می‌کنند، تغییرات زیادی در دوره قاعدگی دارند و عوارض نامطلوب پس از زایمان را نیز تجربه می‌کنند.

آقای سوما می‌گوید: به نظرم نکته مهم و جالب این است که ساعت داخلی بدن بر رحم و در نتیجه بر ایجاد یا حفظ بارداری تاثیر می‌گذارد.

با این حال، برخی دیگر از دانشمندان با این نظر مخالفند. دکتر گودمن که متخصص غدد است، اعتقاد دارد وجود چنین ارتباطی، چندان محتمل نیست و مساله باروری در زنان را در ارتباط با ساعت داخلی نمی‌داند.

ساعت داخلی مقصر است یا استرس؟

به اعتقاد دکتر گودمن در زمان امتحانات نهایی دانشگاه‌ها، بسیاری از دانشجویان زن با اختلال قاعدگی روبه‌رو می‌شوند.

همچنین بیماری یا مرگ یکی از نزدیکان یا وقایع نامطلوب دیگر، اثرات مشابهی بر جا می‌گذارند. بیشتر زنان از تاثیر هر گونه استرس بر نظم قاعدگی آگاهی دارند.

دکتر گودمن مدل باروری موش را متفاوت با انسان می‌داند، زیرا دوره تخمک‌گذاری و پاسخ هورمونی موش‌ها با انسان متفاوت است. از نظر وی، بهترین مدل برای آزمایش، نوعی میمون است که در آزمایشگاه‌ها مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

با این حال، متخصصان بر این باورند که هنوز با ناشناخته‌های فراوانی در خصوص ساعت زیستی بدن و سیستم تنظیم کننده عملکردهای مختلف روبه‌رو هستند.

بسیاری از مشکلات به چرخه خواب انسان مربوط است، حتی دیابت و بیماری‌‌های قلبی. ارتباط بین خواب نامطلوب و سرطان در موش‌ها و انسان‌ها شناسایی شده است.

این پژوهش جدید با این که محدود به موش‌ها بوده، اما گام نخست برای یافتن ساز و کارهایی است که این مشکل را به وجود می‌آورند.(جام جم – ضمیمه سیب)

عوامل کاهش قدرت باروری در آقایان



در ناتوانی جنسی آقایان عوامل بسیاری اعم از ژنتیک و یا مشکلات جسمی نقش دارند. اما در کنار اینها گاه مشکل جسمی قابل توجهی وجود ندارد بلکه این سبک زندگیست که موجب پایین آمدن قدرت باروری میشود. شما با مهمترین عواملی که موجب کاهش توانایی جنسی و همچنین قدرت باروری میشوند در این مقاله آشنا میشوید.

برای بالابردن سطح باروری در آقایان راههایی وجود دارد که میتوانند تا حد زیادی به بهبودی کیفیت و کمیت اسپرمها کمک کنند. این راهکارها بسیار ساده هستند و با کمی جدیت و پشتکار میتوان ظرف مدت کوتاهی باروری را تا حد قابل توجهی افزایش داد.

درجه حرارت بیضه ها

اینکه بیضه های آقایان مانند تخمدانهای خانمها داخل بدن نیستند به یقین بی دلیل نیست. برای اینکه بیضه ها بتوانند اسپرمهای سالمی تولید کنند نیاز به درجه حرارتی بین ۳۳ تا ۳۵ درجه سانتیگراد دارند. از آنجا که درجه حرارت طبیعی بدن ۳۷ درجه است، به همین دلیل اسپرمها در داخل محیط شکمی تولید نمی شوند، بلکه پائینتر از آن قرار دارند. پوشیدن شورتها و بخصوص شلوارهای تنگی مانند جین ها باعث میشود که بیضه ها به بدن بچسبند و درجه حرارتشان به درجه حرارت بدن و گاه بیشتر از آن برسد. به همین خاطر توصیه میشود از پوشیدن شلوارهای تنگ و همچنین لباس زیرهای نایلونی که حرارت بیضه ها را بالا میبرند به شدت خودداری کنید. نکتۀ مهم دیگر خودداری از گذاشتن لب تاپ روی رانها ست. حرارت لپ تاپ اگر موجب گرم شدن بیضه ها شود روی پروسۀ تولید اسپرم سالم تاثیر منفی خواهد گذاشت.

۲٫ مصرف سیگار و مواد مخدر

دخانیات و مواد مخدر به نحو قابل توجهی روی کاهش باروری مردان تاثیرگذارند. نه تنها موجب میشوند که از تعداد اسپرمها کاسته شود، بلکه میزان تحرک اسپرمها و همچنین تعداد اسپرمهای سالم به نحو چشمگیری کاهش می یابد. ترک سیگار و مواد مخدر تا حدود سی درصد میزان باروری را افزایش میدهد.

۳٫ وزن

نه تنها وزن خیلی بالا ، بلکه به همان اندازه وزن خیلی پائین روی کیفیت اسپرمها تاثیر قابل توجهی میگذارد. وزن ایده آل خود را حساب کنید و سعی کنید خود را به آن وزن برسانید.

۴٫ تغذیه

سویا و محصولات ساخته شده از سویا حاوی استروژن گیاهی می باشند. از آنجا که استروژن هورمونی زنانه است نباید در مردانی که مشکل باروری دارند به میزان زیاد مصرف شود. مصرف زیاد الکل نیز باروری را تاحد بسیار زیادی کاهش میدهد.

به عکس مصرف ویتامینهای C, E, B6,B12 و همچنین مصرف روی، اسید فولیک و اسیدهای چرب امگا ۳ اگر به میزان زیاد در مواد غذایی باشند به بالابردن سطح باروری کمک شایانی میکنند. بهتر است بجای مصرف قرصهای شیمیایی حاوی ویتامینها از موادغذایی متنوع در برنامۀ غذایی روزانه استفاده شود، زیرا مواد غذایی طبیعی تاثیر بیشتر، بهتر و سالمتری هم بر باروری و هم بر سلامت اسپرمهای تولید شده دارند.

۵٫ ورزش

ورزش و تناسب اندام روی کیفیت اسپرمها تاثیر خوبی میگذارند. با تمرینات ورزشی نه تنها سلامت عمومی بدن تامین میشود بلکه سطح تستوسترون (هورمون مردانه) در خون بالا میرود.

شایان ذکر است که ورزشهای سنگین و استقامتی تاثیر معکوس روی میزان تستوسترون و میزان سلامت اسپرمها دارند و سطح باروری را پایین می آورند. همچنین هورمونهایی که برای عضله سازی در بدن سازیها استفاده میشوند نیز میزان تولید اسپرم را پایین می آورند چرا که به دلیل تزریق خارجی تستوسترون، بیضه ها از تولید تستوسترون تا حد زیادی میکاهند و گاه متوقف میکنند و نتیجۀ آن ناباروری خواهد بود.

۶٫ نشستن مداوم و طولانی

افرادی که به دلیل شرایط شغلیشان ( مانند راننده ها و یا کارمندان ادارات) مدت زمانی طولانی در حالت نشسته هستند با مشکل بالارفتن حرارت بیضه ها و کاهش میزان اسپرم مواجه میشوند. بهتر است در این حالت سعی کنید در مواقعی که مقدور است بایسیتید و یا قدم بزنید و در هنگام نشستن پاهای خود را از هم باز نگهدارید تا بیضه ها تا حد ممکن کمتر گرم شوند.

۷٫ رابطۀ جنسی

مطمئن باشید که رابطۀ جنسی کمتر کمکی به ذخیرۀ اسپرمها نمی کند بلکه به عکس ماندن طولانی مدت اسپرمها در بدن باعث میشود که کیفیت آنها پایین بیاید.

۸٫ استرس و فشارهای عصبی

فشارهای عصبی مداوم قدرت باروری اسپرمها را میکاهد. سعی کنید با تغییر سبک زندگی و یا حداقل با تغییر دیدگاه خودتان به مسائل از میزان استرس و فشار عصبی خود بکاهید تا بتوانید قدرت باروری بالاتری داشته باشید.

2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2712
2687
داغ ترین های تاپیک های امروز