2733
2734

1- آنکه نمازهاي يوميه خويش را در اول وقت آنها بجاي آوري.

2- آنکه در انجام حوائج مردم، هر قدر که مي تواني بکوشي و هرگز مينديش که فلان کار بزرگ از من ساخته نيست، زيرا اگر بنده خدا در راه حق گامي بردارد، خداوند نيز او را ياري خواهد فرمود.

3- آنکه سادات را بسيار گرامي و محترم شماري و هرچه داري، در راه ايشان خرج و صرف کني و از فقر در اين کار پروا نکني، اگر تهيدست شدي، ديگر تو را وظيفه اي نيست.

4- از تهجد و نماز شب غفلت مکن و تقوا و پرهيز پيشه خود ساز.

5- به آن مقدار تحصيل کن که از قيد تقليد وا رهي.

6- بدان که انجام امور مکروه، موجب تنزل مقام بنده خدا مي شود و به عکس، اتيان (انجام) مستحبات، مرتبه او را ترقي مي بخشد.

7- بدان که در راه حق و سلوک اين طريق، اگر به جايي رسيده ام، به برکت بيداري شب‌ها و مراقبت در امور مستحب و ترک مکروهات بوده است، ولي اصل و روح همه اين اعمال، خدمت به رسول اکرم(ص) است.

8- عمده نظر در دو مطلب است: يکي غذاي حلال، دوم توجه در نماز و اصلاح آن، اگر اين دو درست باشد، باقي درست است. عمده هم اصلاح قلب است و ذکر «يا حي و يا قيوم» سحرگاه براي همين است.

9- بين الطلوعين را به چهار قسمت تقسيم کنيد: يکي اذکار و تسبيح، ديگر ادعيه، سوم قرائت قرآن و بالاخره فکري در اعمال روز گذشته. اگر موفق به طاعتي بوده ايد، شکري کنيد و اگر خداي نکرده ابتلا به معصيتي يافته ايد، استغفار کنيد.

10- هر روز صدقه دهيد، ولو به وجه مختصر. شب ها قدري در بي اعتباري دنيا و انقلاب آن فکر کنيد و ملاحظه کنيد که دنيا با اهل دنيا چگونه سلوک مي کند.

11- در مورد ذکر، در آغاز چند صلوات فرستاده و دل را حاضر کنيد و بعد مشغول ذکر شويد.

12- براي توفيق تهجد و گشايش در کار؛ هر صبح از تلاوت قرآن مجيد مخصوصاً سوره يس غفلت نکن.

13- حرارتي که بر اثر مصاحبت با مردان بد و شرور در مزاج آدمي پديد مي آيد، جز به وسيله سردي و برودت مصاحبت با نيکان و مردم صالح زايل نمي شود.

14- بزرگان خيلي بر احتراز از مجالست با منکران تأکيد دارند و گفته اند ضرري که يک وسوسه به وجود مي آورد، در طول سال هاي دراز ممکن نيست بتوان آن را رفع کرد.

سلام برابراهیم،اینگونه نیکوکاران را پاداش میدهیم،به راستی که او ازبندگان مومن ما بود
ارسال نظر شما
این تاپیک قفل شده است و ثبت پست جدید در آن امکان پذیر نیست

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز