2726
عنوان

زایمان طبیعی در کشور سوئد

1410 بازدید | 35 پست

بچه ها میخواستم با گفتن روند زایمانم تفاوت های روند زایمان و برخورد پرسنل حتی تجهیزات و داروها و روشهای کمک به روند زایمان رو از یه کشور دیگه براتون تعریف کنم. من سه سال پیش همینجا پسرم رو با سزارین به دنیا آوردم. ولی به خاطر اینک این بار کسی پیشم نبود که بعد از سزارین کمکم کنه و یا پسرم رو نگهداره ترجیح دادم با ترس فراوان طبیعی رو انتخاب کنم. 

اول باید بگم که هنوز زایمان نکردم و دارم این تاپیک رو مینویسم.

 هفته 39+4 از روی تاریخ سونو، و با تاریخ اخرین پریود ۴۰+4 بودم که عصر ساعت پنج یه دردی تو کمرم و شمکم پیچید پیش خودم گفته نکنه خودشه. آخه من اصلا ماه درد نداشتم و حتی ترشح های غليظ که مربوط به بعضی خانمها در روزهای آخر زایمان میشه رو هم نداشتم. ساعت گرفتم دیدم دردها  هر بیست دقیقه است و پونزه تا بیست ثانیه هم طول میکشه. باز جدی نگرفتم تا اینکه رفتم توالت وبا دستمال چک کردم یه مقدار خون صورتی دیدم حتی باز هم ترشحی توش نبود یه خون کمرنگ. دیگه حدس زدم که زایمان میتونه نزدیک باشه.

 اینجا تو مراکز مادران همه چکابها و سونو ها و .... انجام میشه. از اول یه ماما تو این مراکز راهنماییت میکنه. هر دفعه که برات وقت میزارن صدای قلب نی نی گوش میکنن. با یه دستگاه که سوزن کوچیکی داره از روی انگشت هم قند و هم  آهن بدن رو چک میکنن.


ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥

 من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش ایشالا که مشکلت حل میشه 💕🌷

2728

همه چيشون خوبه جز وسواسشون أدمو به جنون ميرسونن از بس سوزن بهت فرو ميكنن و ازمايش ميگيرن البته طبيعي را نميدونم اينكارارو بازم ميكنن يا نه 

كاش از شاخه سرسبز حيات گل اندوه مرا ميچيدي.  كاش در شعر من اي مايه عمر  شعله راز مرا ميديدي

کلا اینجا فقط از روی تست بارداری ادرار وقتی فهمیدی بارداری باهاشون تماس میگیری با این مراکز مخصوص. بعد اونا برات از هفته هشتم به بعد وقت میدن که بری پیششون. و یه توضیحاتی و مشخصاتی ازت میگرینو اگر سوالی داری میپرسی و بهت پیشنهاد خوردن آهن و گروه ب رومیکنن. پرسنل این مراكز از ماما ها و یه دکتر و سونوگراف ها تشکیل شده.

وزنت رو چک میکنن و دور شکمت رو اندازه میزنن و تمام. تا بعد از چند هفته دیگه که یه کنترل دیگه است.


چیزی به اسم آزمایش خون برای تشخیص بارداری اینجا وجود نداره. و اینکه از هر وقتی که حالت تهوع هات شروع شد و نتونستی کار کنی دکتر برات مرخصی مینویسه و میتونی هشتاد درصد حقوقت رو تا دو هفته اول از کارفرمات و بعد از اداره ای مثل اداره بیمه بگیری. 

من حودم نزدیک سه ماه نتونستم کار کنم. و برای حالت تهوع هم هر دارویی دادن بهم نساخت آخر سر قرص ماشین به پیشنهاد یه داروخانه استفاده کردم و حالم خیلی بهتر شد.



خالاصه به هر سختی بود این حالت تهوع ها و سختیهای بارداری رو باههش درگیر بودم که کرونا تشریف آوردن و با اینکه اینجا قرنطینه نبود من پسرم رو نزاشتنم بره مهد و تو خونه پنج ماه رو با هم گذروندیم . همسرم هم میرفت سر کار و شب از 😉 استخر ضد عفونی رد میشد و بعد اجازه ورود داشت.😉🙃🙂

ولی گذشت این روزها من رسیدم به هفته ۳۹ خیلی خسته وکلافه بودم دیگه . از هفته ۳۶ هم ، فعالیتم رو بیشتر کردم و پیاده روی و   ورزش رو توپ تو خونه و ....

هفته ۳۹ رفتم واسه کنترل ماما گفته بود بیا برای تحریک کیسه آب. که اینجا برام توضیح دادن که مثل معاینه است و کیسه آب رو خیلی آروم یه حالتی مثل چرخوندن یا لمس کردن آروم و قلقلک دادن انجام میدن . ولی وقتی رفتم معاینه گفت دهانه رحمت بسته است. قرار شد هفته ۴۰ برگردم و دوباره تلاش کنه.


2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730
داغ ترین های تاپیک های امروز