2733
2739

دانلود کتاب ای کاش وقتی 20 ساله بودم میدانستم


دانلود کتاب









بخشی از کتاب:


یکی بخر،دوتاببراگر به شما پنج دالر پول بدهندو به شما بگویند، برای خرج کردن آن فقط دوساعت وقت دارید چکار میکنید؟من یک بار اینکار را با دانشجویانم در دانشگاه آکسفورد انجام دادم.آنها را به چهارده گروه تقسیم کردم و به هرگروه پاکتی حاوی پنج دالردادم.به آنها یادآوری کردم که این اولین سرمایه آنهاست و وقت زیادی به آنها دادم تا برای آن تصمیم گیری و برنامه ریزیکنند.اما بعد از باز کردن پاکت تنها دوساعت وقت دارند که آن را برای کسب درآمد خرج کنند.



 آنها از روز چهارشنبه تا روزیکشنبه یعنی بمدت پنج روز وقت داشتند که این کار را انجام دهندو در روز یکشنبه باید هر گروه با ارسال اسالید، کارهایی راکه انجام داده توضیح بدهد.این تمرین، به آنها یاد داد که فرصتها را شناسایی کنند، فرضیه ها را به چالش بکشندو ذهن خالق خود را برای استفاده ازکمترین امکانات و منابع بکار بیندازند. اگر شما بجای آنها بودید، چکار میکردید؟


وقتی این سوال را در یکی از سخنرانی هایم ازشخصی پرسیدم، او پاسخ داد:با آن بلیط بخت آزمایی میخرم.اما همه حضار به پاسخ آن فرد خندیدند.اما افرادی که اینگونه فکرمیکنند، افرادی هستند که دوست ندارند هیچ تالشی برای آینده بکنند و با این حال همیشه در آسایش باشند.بعضی افراد هم نظرشان این است که با این پنج دالر فروشگاهی بزنند و کسب درآمد بکنند. 




اما این گزینه مخصوص افرادیاست که دوست دارند فقط درآمد برای صرف زندگی داشته باشند و به همین آب باریکه قناعت میکنند.اما بیشتر دانشجویان من از استانداردهای برجسته ای برخوردار بودندو با بهترین پیش فرضها و کامل ترین پیش بینی برایآینده پیش من آمدند و در نهایت با دسترسی به دنیایی از امکانات بزرگترین دستاوردها را خلق کردند.

حتمأ این سوال را میپرسید، که چگونه آنها این کار را کردند؟به شما خواهم گفت.گروهی که بعدا بیشترین پول را بدست آورد،از آن پنج دالر سرمایه اولیه که داده بودم، استفاده نکرد. آنها با خود گفته بودند، استفاده از این سرمایه کم ، نحوه برخورد بامسائل را محدود میکند.به همین دلیل از خود پرسیده بودند: چگونه میشود با دست خالی و با کمترین سرمایه ، پول درآورد؟



ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز