2733
2734

بچه ها باورتون میشه!!!

دیروز جاریمو بعد مدت ها دیدم انقدر لاغر شده بود از خواهر شوهرم پرسیدم چطور انقدر لاغر شده، بهم گفت از اپلیکیشن زیره رژیم گرفته، من که از کافه بازار دانلود کردم و شروع کردم لینکشو میزارم شمام شروع کنید تا الان که راضی بودم.

2728

تاپیکایی که توش دعوا و توهین شه میپوکه

  آنچه درباره  کوروش بزرگ برای محقق  جای تردید ندارد،قطعا این است که لیاقت سیاسی و نظامی فوق العاده در وجود وی با چنان انسانیت و مروتی درامیخته بود که درتاریخ سلسله های پادشاهان شرق  پدیده ای تازه به شمار میآمد .   
2738
مگه چیه؟!!  نمیفهمم تازه میخواستم بخونم

من ندیدم تاپیکشو. ولی اگه منظورتون اون شعرست که اصلا عقد ایرانی نیست. یه شعره که فریدون مشیری به سفارش یکی از دوستاش برای ازدواجش گفت

اصلا زبون آریایی با فارسی ما خیلی فاصله داره. متوجه نمیشیم چی میگن

خانوادم بهم میگن کجایی پس هیچوقت خونه نیستی/دوستام میگن کجایی پس هیچوقت نیستی/فامیلا همش میگن نیستی هیچوقت کجایی پس/من واقعا کجام پس؟!🤔             خواهشا یکی پیدام کنه بذاره سر جام😄
عقد آریایی دیگه چیه


زبان برگزاری عقد آریایی از فارسی سلیس است که مهمانان حاضر در جشن هم باید عروس و داماد را در بیان جملات عقد آریایی همراهی کنند. تنها علل برگزاری این نوع عقد، قسم خوردن عروس و داماد مقابل یکدیگر و در حضور مهمانان است. جمله ای که معمولاً بارها در عقد آریایی تکرار ميشود ، تعهد دادن جهت وفادار بودن به همسر میباشد که هم عروس و هم داماد باید آن را تکرار کنند.

هزینه برگزاری عقد آریایی معمولاً رایگان است و دفترهای ازدواج اینکار را بصورت رایگان و تنها به تقاضا عروس و داماد انجام می‌دهند بعضی میگویند عقد آریایی، همان عقد شرعی است و تنها به جاي کلمات عربی، از کلمات فارسی استفاده ميشود اما براي عقد شرعی حتماً باید از کلمات عربی استفاده شود تا عقد رسمی باشد.

در برخی از دفتر خانه های ازدواج هم، پس از خواندن عقد شرعی، دوباره همان عقد شرعی را به زبان فارسی براي عروس و داماد با مثال هایی از شعرهای حافظ و مولانا می خوانند تا هر دو بهتر متوجه متنی که در عقد خوانده ميشود ، بشوند. اما همان طور که در آغاز مقاله یادآوری شد، عقد آریایی حتماً باید پس از عقد شرعی برپا شود و تنها خواندن عقد آریایی سبب محرم شدن عروس و داماد نخواهد شد.

اما از نگاهی ديگر، بعضی ها علل برگزاری عقد آریایی را زبان فارسی مي‌دانند. برای این که بیشترین ها زبان عربی را متوجه نمی شوند و بدین ترتیب در طول مدت خوانده شدن خطبه عقد، تنها کلمات عربی می شنوند و معنای آن را متوجه نخواهند شد.

.

متن عقدم تو نت بزنی میاد کامل

این کاربری واگذار شده 😌
اخه سر عقد آریایی هم دعوا  خب دوست نداری نداشته باش چرا دعوا می‌کنین

دیگه استارترش استارت توهینو زد 

درواقع چیز مفیدی نداشت همه باهم دعوا میکردن

  آنچه درباره  کوروش بزرگ برای محقق  جای تردید ندارد،قطعا این است که لیاقت سیاسی و نظامی فوق العاده در وجود وی با چنان انسانیت و مروتی درامیخته بود که درتاریخ سلسله های پادشاهان شرق  پدیده ای تازه به شمار میآمد .   
مگه چیه؟!!  نمیفهمم تازه میخواستم بخونم

عشقم من تو دفتر ازدواج کار کردم با کسی که خودش بنیانگذار عقد آریایی تو ایران بود عقد آریایی خیلیم قشنگه عقد نبست یه پیمان نامس بعد از خوندن این پیمان نامه اون خطبخ عقد شرعی خونده میشه حتما اگه دوست داری برای عقدت خونده بشه سعی کن گریه نکنی چون ۹۹ درصد اونایی که این پیمان نامه براشون خونده میشه همش موقع خوندن گریه میکنن

2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز